CECILIA MINAMIZEN CV.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Ledningsdeklaration Länna/Rialaenheten 2009
Advertisements

Granskningsområden Måluppfyllelse och resultat Tillsynen granskar inom detta område förskolornas måluppfyllelse gällande resultatet av förskolornas arbete.
Är du vår nya kollega i Stockholm?
Nya skolan till hösten Projektarbete En personlig dator Aktivt lärande
Nulägesanalys genom frågor
Vi bläddrar i minnenas arkiv eller Va’ va de vi sa Om framtiden !
Förskolan Körsbäret Handlingsplan Ht-10, Vt-11
”Tidigare har läraren skrivit hur det har gått för mig i skolan som mamma och pappa fick läsa hemma. På utvecklingssamtalet har mest de vuxna pratat och.
Alla brinner för något…!
Arbetsorganisation Vem ansvarar för vad i förskolans verksamhet?
Exempel utifrån ett antal målområden
Källbystugans kvalitetsarbete
Individuellt Stöd i Vuxenlivet Arbetslinjen 2.0
Föräldramöte 11/ Välkomna till Syskonavdelningarnas föräldramöte 2011.
Vägledningens potential inom utbildningssektorn
Nya Elementar!.
Pedagogisk dokumentation i det systematiska kvalitetsarbetet
© Foto & layout: Gunilla Rudäng Då är lösningen inte långt bort. Jag är den ni letar efter! Letar ni efter ny administrativ personal? Varför får just ni.
Modellen
1 Medarbetarenkät 2011 • 573 svar. 2 Kön 3 Jag är knuten till en klass, undervisningsgrupp eller barngrupp.
Förskola – lärande och yrkesprofession
En reviderad läroplan för förskolan
Barn och ungas delaktighet utifrån ett normkritiskt perspektiv •Mer än bara en bemötande fråga?
Inlärningsmiljö för att öka motivation
Konsten att leda sig själv
Kompetensutvecklingsprojektet Koh-I-Noor
"Inter- och intraprofessionell utveckling
Studiebesök Stockholm, vinster:
…och lite annat smått och gott som kan vara (arbets)livsavgörande…
D = delaktighet I = inflytande A = ansvar
Välkommen till information om utvecklingsarbete
Det kreativa konceptets användning i rekryteringsannonser
Kvalitetsarbete Lindängehus förskola.
Hjärta eller hjärna? Susanne Håkansson Karriärvägledare
Dagens presentation 1. Utvecklingsprojektet i Halland
Läroplansträff förskolan - betydelse av förhållningssätt och syn på barn för att lyckas med pedagogisk dokumentation Välkomna!
Läroplansträff Välkomna.
Kärnvärden.
, Hej, Nu har snart en termin gått av det här verksamhetsåret. Vi som jobbar med och för era barn summerar det pedagogiska arbetet på förskolan och konstaterar.
Socialpedagog och Förskollärare står stadigt på samma grund -
Arbetsorganisation Vem ansvarar för vad i förskolans verksamhet?
Förskolor och skolor i Nacka – i en klass för sig Gymnasieutbildning Kvalitetsredovisning för förskoleverksamhet och utbildning i Nacka kommun år 2008,
Gruppvägledning – En effektiv metod
Årsrapport Vad har vi gjort? Utveckling och perspektiv på Våga Visas metod. Goda exempel från utvärderingen.
Lokal arbetsplan Hedlunda skola Kunskaper, utveckling och lärande Barnen/eleverna ska känna sig trygga, respekterade och ha demokratiska värderingar.
Vilket stöd kan IPS-modellen erbjuda
LEDARSKAP & METODIK Kristina Yondt
Valideringsprocessen
Tidiga insatser för barn i förskolan
och tankar har lika mycket värde som vuxnas.
Medarbetarundersökning 2012
Barnens bild av Sigtuna, Sigtunas bild av barnen Avdelning: År:
Prioriterat utvecklingsområde 10/11
BUN DAGAR Resultat- och Kvalitetsuppföljning
Läroplansnätverk förskolan
Tillit, Tid och Reflektion Tre nyckelbegrepp i klinisk handledning
Demokratibegreppet Det offentliga skolväsendet vilar på demokratins grund. Skolans uppgift är att låta varje elev finna sin unika egenart och därigenom.
1 Inför den skolförlagda utbildningen. ”Den nya gymnasieskolan i ljuset av en reform”
Rektor/förskolechefens roll i införandet av ny läroplan
pedagogisk dokumentation
Hur kan vi förstå begreppet?
Ger bästa möjliga förutsättningar för barns livslånga lärande. ALLA BARN i Sundvalls kommun har rätt att få tillgång till en välplanerad pedagogisk verksamhet.
Case Aneby Kommun 20-22/ Hur ser Aneby kommuns vision ut kontra verkligheten, område förskolan?
Nämndplan 2015.
Annika Kraft Biträdande utbildningschef Michael Rystad
Handledarutbildning för Läslyftet ht15-vt16 Handledning – Ewa Wictor
Några exempel på föregångare Växahuset 2001 Modellarbetsplatser 2003, Kravmärkt yrkesroll 2005 Lärande inom Äldreomsorgen 2006 Svenskutbildning med kompletterande.
Hållbar framtid Hopp och framtidstro Avdelning: År:
Mål och styrning Läroplansmålen
Rättviks kommun ”Här är alla digitala medborgare”
Presentationens avskrift:

CECILIA MINAMIZEN CV

Med passion och nyfikenhet på… Cecilia Minamizen Organisationsutveckling Pedagogisk medvetenhet Barns lärprocesser Meta Kommunikation Ledarskap och vägledning Rörelseglädje och självkänsla!

Min Presentation   Med passion för visioner och ambitioner Söker med stort intresse tjänster som ledare/organisationsutvecklare för att inspirera till att utveckla och leda de pedagogiska processerna och implementera läroplansmålen på ett konkret och tydligt sätt, för alla! Jag heter Cecilia Minamizen och är 49 år, min pedagogiska och medmänskliga verktygslåda har jag fyllt med följande erfarenheter och utbildningar: Förskolechef Förskollärare med påbyggnad i specialpedagogik Handledning Meta Kommunikation Fitnessinstruktör

45 HP i Specialpedagogik Specialpedagogik Här har jag lagt energi och tid på att utveckla samtalsmetodik, handledning, empatiskt lyssnade, självkänsla, inventering och optimering av, individuella styrkor, pedagogiskt och etiskt språkbruk, professionellt förhållningssätt, medvetenhet. 45 HP i Specialpedagogik Malmö Högskola

Kommunikation om Kommunikation Metakommunikation - Intentionsarbete Utveckla och tydliggöra gällande värderingar och normer inom organisation/individ/team. Lever vi efter våra normer och värderingar? Kartläggning och strukturering, för att klarlägga mål i relation till intention/syfte Kommunikation om Kommunikation 8 Moduler a 50 timmar

Examen 1991-1993 Förskollärar examen För att kunna hjälpa och leda andra är det viktigt att veta vem jag själv är och vilket syfte/mål och vision jag har för mitt liv. Denna utbildning gav mig många nycklar till dessa tankar. Genuint grundläggande pedagogisk medvetenhet. Examen 1991-1993

Leda och vägleda Handledarutbildning Om konsten att leda sig själv och sedan andra. För att jag skall kunna leda och vägleda andra behöver jag tillgång till mitt eget inre ledarskap, den resan pågår ständigt Leda och vägleda Malmö Högskola 45 ´HP

SATS utbildning Fitnessinstruktör - Kroppen som instrument Att vårda och investera i dagliga insättningar på Må-Bra kontot gör jag, bäst genom att vårda min kropp och själ. Denna utbildning tangerar tankar kring mitt filosofiska företag som har fokus på att vårda, vara sitt eget varumärke. Så för att jag skall vara i harmoni, kunna lyssna på mitt instrument så behöver den omvårdnad och kärlek. SATS utbildning Friskis och Svettis – Mini Röris samt Värd

Om att vårda och vara sitt eget varumärke Treat Your Trademark ® Det handlar för mig om att inventera, investera och strukturera potentialer, resurser, kompetenser och drömmar för att bli sin egen lyckas smed. Därmed sitt eget unika varumärke! Om att vårda och vara sitt eget varumärke Läs mer om Treat Your Trademark i WordPress.

Gläder mig till en vidare kontakt och möte. Detta är min presentation och ansökan till Er där jag hoppas kunna vara en tillgång för verksamheten och dess positiva utveckling! Gläder mig till en vidare kontakt och möte. Flyttar tillbaka till Malmö under hösten Varma hälsningar Cecilia Minamizen   Organisationsutveckling Pedagogik & Kommunikation Founder of Treat Your Trademark® cecilia.minamizen@gmail.com +46707595850

CV

Förskollärare/Pedagogisk Koordinator Avdelningsansvarig för 3 avdelningar I denna tjänst har jag fått möjligheten att starta upp och utveckla den pedagogiska verksamheten på en Förskola med 3 avdelningar. Mitt pedagogiska utvecklingsarbete har varit att skapa digitala ”portfolios” med hjälp av film, foto och ett nytt inskolnings underlag. Resultatet; Hur vi fångar barns lärprocesser. Handledare och hus ansvarig på förskolan samt engagerad i Utvecklingsgruppen för förskollärare i kommunen.

Förskolechef/Förskollärare Förskolechef/Förskollärare Stockholm Förskolechef/Organisera och strukturera verksamheten samt hand- leda personal i att integrera, inkludera samt utveckla läroplansmålen i det dagliga pedagogiska arbetet. Intentioner och visioner för verksamheten är att Skapa och utveckla förhållningssätt där vi ger barnen hjälp till självhjälp, utvecklar självkänsla, fysisk och motorisk utveckling. Grön Flagg, återvinning, ute verksamhet, lärande av närmiljö, språk och kultur, lära känna Sthlm. Rekrytering, inredning mm

Pedagogisk verksamhetsutvecklare och handledare I mitt dagliga arbete är jag den som står för utvecklingen av det professionella förhållningssättet och strukturera verksam- hetsinnehållet optimalt så att läroplansmålen integreras på ett medvetet och konkret sätt

Treat Your Trademark ® Treat Your Trademark ® – om konsten att vårda och vara sitt eget varumärke. Genom att inventera och investera i sig själv som sitt eget varumärke får varje organisation medarbetare med god självkänsla, som verkar för och ger sitt bidrag till en hälsosam och framgångsrik arbetsplats. Välfungerande och hälsosamma arbetsplatser ger ekonomiska vinster och guldkant till varumärket!

Specialpedagogisk Koordinator Specialpedagogisk Koordinator Danmark Specialpedagogisk koordinator med ansvar för att utveckla och utarbeta specialpedagogiska läroplaner i Basgrupp för barn med särskilda behov. Evaluering och utveckling av pedagogiska modeller och metoder. Koordinering och samarbete med all personal och ledning. Samarbete med externa samarbetspartners. Kartläggning av utbildningsbehov och huvudansvar av koordinering och planering av personal.

Förskollärare/Lärare/Specialpedagog Förskollärare med lärartjänst 9 år Startar upp och arbetar på Resursskola för barn i svårigheter. Samarbete med familj, BUP, socialrådgivare och sjukgymnaster i Malmö, Södra Innerstaden Projektarbete med Handslaget/Skåne Idrotten; Ridning på schemat. * Läser samtidigt Specialpedagogik på Högskolan i Kristianstad 2006-2008 och tar en Meta Kommunikations Utbildning för Studio Kom For, Norge

Varmt välkomna att kontakta mig för ett möte. Vänligen Cecilia Minamizen +46707595850

Cecilia Minamizen Davidshallsgatan 11 211 45 Malmö +46707595850