Så kan du som arbetsgivare kan arbeta med jämställdhets- och mångfaldsfrågor Patrik Edgren, Utredare Diskrimineringsombudsmannen
Uppfattningar om lika möjligheter i arbetslivet Sida 2 (Eurobarometern, 2012)
Olika fokus De anställda Våra målgrupper, kunderna Konsekvenserna för samhället
Områden som kräver uppmärksamhet Hur medarbetarna interagerar - normerna, kulturen, ledarstilen Våra strukturer; ex rutinerna och hur beslut fattas Arbetet med visioner, värdegrund, kartläggning, mål och åtgärder policies, planer och strategier Den fysiska miljön Kundrelationerna Vår upphandling Sida 4
Förbättrad strategisk personalplanering Fler kompetenta sökanden i rekryteringsprocessen Outnyttjade kompetenser i personalen tas tillvara Minskade sjuktal och bättre arbetsmiljö för de anställda Minskad personalomsättning. Sida 5
Målgruppernas bild av organisationen Arbetet höjer varumärkets status, både i kundernas och arbetssökandes ögon Förebygger medieskandaler En mångfald av kompetenser kan serva våra målgrupper = marknadsanpassning Sida 6
För verksamhetens måluppfyllelse Förbättrad gruppdynamik ger effektivare arbetsprocesser Förbättrade prestationer och kvalitet Sida 7