Olika metoder för ett systematiskt kvalitetsarbete
Hur går arbetet med återkommande brukarenkäter till i praktiken? Vad vill vi utvärdera? Arbetsgrupp/ansvariga Metod? Förarbete Genomförande Resultat Uppföljning
Vad vill vi utvärdera? Vad är syftet med utvärderingen? Vilken verksamhet? Vilka personer vänder vi oss till? Hur har vi tänkt använda resultatet? Hur tar vi hand om resultatet?
Ansvariga för uppdraget Nämnd/förvaltning Verksamhetschef Resurspersoner Baspersonal
Metod Pict-O-Stat Vad är Pict-O-Stat? Varför ska man välja Pict-O-Stat? Historik Syfte Hur får man tillgång till Pict-O-Stat?
Förarbete Vad ska vi utvärdera? Aktivitetsplan Information Samtycke Lägga in uppgifter i systemet Vad behöver våra brukare för hjälpmedel? Kommunikation är grunden Är begrepp och bilder kända?
Förarbete Vilka frågor ska vi ställa? Frågor ur frågebiblioteket Göra egna frågor Frågeanpassning Skapa en enkät
Har du ett schema…?
Genomförande Skapa en brukarundersökning Utskick av lösenord och information Frågeassistent
Resultat Stapeldiagram Spindeldiagram Presentera resultat för brukarna Presentera resultat för personal Analyser Åtgärdsplaner
Nivå 2
1. Hur trivs du på din arbetsplats?
Uppföljning Personalmöten Brukarmöten
www.neonova.se
Tack för att ni lyssnade!