LIDKÖPINGSAMBASSADÖRER Presentation på Kökar, Åland 2009-06-11 Hasse Karlsson Lidköpingsambassadör.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH Årsbokslut för svensk turism 2012 Satellitkontoberäkningar med turismens effekter på ekonomi, export och.
Advertisements

Regionalt utvecklingsprogram för hållbar framtid i Norrbotten
Innovationsklimatet i Sverige Indikatorer till Den nationella innovationsstrategin 2013 Lars Bager-Sjögren.
1 Tillväxtfakta - Så växer Sverige och dess regioner Ett urval av figurerna i Tillväxtfakta.
Bidrag till universiteten direkt eller via externa finansiärer? Utvecklingen i Sverige och i vissa andra europeiska länder Carl Jacobsson Analysenheten,
Ekonomisk utsatthet och social trygghet på Åland
Nominella arbetskostnader och reallöner på lång sikt Lönebildningen oktober 2002 Årlig procentuell förändring.
Siffror om jämställdhet
• Öppettid – • Erbjuder stöd på 43 språk. • Kostnadsfritt telefonsamtal • Telefonsamtal syns inte på telefonräkningen.
PROGNOS hösten 2011 Arbetsmarknadsutsikter för Kalmar län
Etableringen på arbetsmarknaden – examinerade från högskolans utbildning på grundnivå och avancerad nivå läsåret 2006/07.
Affärsmässigt drivna IT-satsningar i småföretag - en potential för fler nya jobb T Stockholms Handelskammare Microsoft Synovate Temo: David Ahlin.
Mottagna och överenskommelser i Västernorrland
KONJUNKTURLÄGET 18 juni 2008 Urban Hansson Brusewitz.
Konjunkturläget Mars 2007 BNP till marknadspris Årlig procentuell förändring, kalenderkorrigerade värden.
Konjunkturläget Juni 2007 BNP och efterfrågan Årlig procentuell förändring.
En partner som får ditt företag att växa Venture Cup
Nov 091 Prisutveckling på villor och bostadsrätter det närmaste året %
Hållbara, attraktiva, kreativa miljöer för
Kapitel 12 November 2008/Leif Carlsson Sjukskrivning Liv & hälsa i Örebro län år 2000, 2004 och 2008 Liv & hälsa 2008 Liv & hälsa 2000, 2004 och
Kapitel 7 November 2008/Leif Carlsson Trygghet och sociala relationer Liv & hälsa i Örebro län år 2000, 2004 och 2008 Liv & hälsa 2008 Liv & hälsa 2000,
KONJUNKTURLÄGET 31 augusti 2011 Jesper Hansson. Sammanfattning Återhämtningen tar en paus Även Sverige påverkas – arbetslösheten planar ut Förutsätter.
Konjunkturläget Augusti 2007 Produktion, produktivitet och arbetade timmar Årlig procentuell förändring, kalenderkorrigerade värden.
Arbetsmarknadsutsikter Gävleborgs län
Policy Järna Sportklubb ska bedriva en sund och stimulerande verksamhet i sin ungdomsverksamhet Alla barn och ungdomar ska erbjudas möjlighet att vara.
Figur 3 Figur 3 Antal hushåll med ekonomiskt bistånd
Figur 2 Antalet konkurser i Lunds kommun
ÖVERGRIPANDE GRANSKNING 2010 ENKÄTUNDERSÖKNING BARN- OCH UTBILDNINGSNÄMNDEN Utskick till samtliga ordinarie ledamöter Bra svarsfrekvens BUN 92% KS och.
Sysselsättningsgrad 2009 Samtliga år. Sysselsättningsgrad 2009 Kvinnor år.
Ungdomspolitiken i Sverige Ansvar nationellt: Integrations- och jämställdhetsdepartementet, Ungdoms- och folkrörelseenheten Ungdomsminister: Nyamko Sabuni.
Energiråd för företag “Vi hade ingen aning att det gick så mycket energi till belysningen. Den investering vi gjorde i ny modern belysning betalade sig.
Årsbokslut för svensk turism 2013
ETT GOLFSVERIGE I FÖRÄNDRING ANDERS HAMMARSTRÖM. Läget i Golfsverige Mellan 2003 – 2008  Tappat 30% juniormedlemmar  Tapp i alla åldrar upp till 40.
Hur mäter man välstånd?.
Företagarpanelen – Q SEPTEMBER 2011 Hallands län.
Konjunkturläget Juni Prognosen i sammandrag (mars inom parantes) BNP4,2 (4,4)3,6 (3,9)3,7 (3,4)3,0 Sysselsättning1,9 (1,9)2,2 (2,2)1,2.
PROGNOS hösten 2013 Arbetsmarknadsutsikter Gävleborgs län.
Key Findings - rekryteringstrender
1 Figur 1.1 Utveckling av Sveriges BNP per invånare under perioden 1990–2010 jämfört med OECD och ett genomsnitt för de sex närmaste konkurrentländerna.
Barometerindikatorn och BNP Index medelvärde=100, månadsvärden respektive procentuell förändring, säsongsrensade kvartalsvärden.
Utveckling och databehov ”what gets measured, gets done” Per Tryding, PhD vVD Handelskammaren
1 PROGNOSMODELLENS RESULTAT I BILDER Jouko Kinnunen & Richard Palmer 10 mars 2006.
Gymnasiedagarna var Gymnasiedagarnas sjunde år biljetter var förbeställda, varav 955 var lärarbiljetter Uppskattat antal besökare 18.
S © Synovate Sweden AB. Allmänhetens syn på bankerna 2008 April 2008 Project #:
Sveriges Annonsörer – Att mäta effekter av PR. Sveriges Annonsörer – Annonsörpanelen – Effekter av PR 2 17 mars © 2006 QuickWise AB Uppdragsgivare Sveriges.
Konjunkturläget Mars 2007 BNP i Världen exkl. OECD Årlig procentuell förändring.
Konjunkturläget Mars 2007 Arbetsmarknadsgap, timlön och UND1X-inflation Procent av potentiellt arbetade timmar respektive årlig procentuell förändring,
Företagens kompetensbehov Företagens kompetensbehov Våren 2006.
Tankens Trädgård - från idé till PrAkademi! Ordförande Ingrid Thuresson –29 VÄLKOMMEN!
Erasmusstatistik 2011/2012. Antal utresande och inkommande Erasmusstudenter
Konjunkturläget Mars 2007 Global BNP Årlig procentuell förändring.
Procent av potentiell BNP
KONJUNKTURLÄGET 19 december 2008 Urban Hansson Brusewitz.
Konjunkturläget Mars 2007 Produktion och sysselsättning Årlig procentuell förändring, kalenderkorrigerade värden.
LSS Simningens utveckling i Luleå. LSS Vilka är vi? Vad erbjuder vi? Luleå simsällskap  Vår verksamhet visar på mångfald, genusperspektiv.
Mälardalens högskola som kompetensförsörjare Åsa Lundkvist 28/9 1.
PROGNOS hösten 2014 Arbetsmarknadsutsikter Gävleborgs län.
1 PROGNOSMODELLENS RESULTAT I BILDER Jouko Kinnunen & Richard Palmer Februari 2006.
OECD Territorial Review: Skåne 2012 Viktigaste slutsatserna.
Arbetsmarknadsutsikter Blekinge län 2012 Prognos hösten 2011.
Ränta på interbanklån, differens mot förväntad styrränta (basis-spread) Procentenheter, dagsvärden, 10-dagars glidande medelvärde.
Guðbjörg Linda Rafnsdóttir Kön och makt i Norden. Grand Hotel, Reykjavik, 18 – 19 november 2009.
KONJUNKTURLÄGET 31 MARS 2011 Jesper Hansson. Sammanfattning Tillväxten dämpas från rekordhög nivå Konsumtion och investeringar drar efterfrågan Arbetslösheten.
Penningpolitik och produktivitet Vice riksbankschef Svante Öberg Januari 2008.
Mathias Herzing, Stockholms Universitet Pehr-Johan Norbäck, Institutet för Näringslivsforskning Lars Persson, Institutet för Näringslivsforskning Effektivitetseffekter.
Företagarpanelen – Q JUNI 2011 Kronobergs län.
Statistikgruppen GÖTEBORGSBLADET 2005 i bilder septemberversionen.
Företagarpanelen – Q MARS 2011 Västmanlands län.
Nuvab Näringslivsprogram
Basfakta skogsnäringen, 2017
Presentationens avskrift:

LIDKÖPINGSAMBASSADÖRER Presentation på Kökar, Åland Hasse Karlsson Lidköpingsambassadör

LIDKÖPINGSAMBASSADÖRER Ambassadörskonceptets syfte: Att stärka näringslivet och öka sysselsättningen Att skapa ett värdefullt kontaktnät Bidraga så att Lidköping kan vara en av de mest attraktiva etableringsorterna i Sverige

LIDKÖPINGSAMBASSADÖRER Vad är det som gör Lidköpingsambassadörerna unika ?

LIDKÖPINGSAMBASSADÖRER Enkätundersökning ambassadörsnätverk Lidköpingsambassadörerna har en större andel som bor utomlands 42 %

LIDKÖPINGSAMBASSADÖRER

Enkätundersökning ambassadörsnätverk Lidköpingsambassadörerna har en större andel från näringslivet 92 %

LIDKÖPINGSAMBASSADÖRER Enkätundersökning ambassadörsnätverk Lidköpingsambassadörerna har en större andel högutbildade 96 %

LIDKÖPINGSAMBASSADÖRER Ambassadörskonceptets syfte: 1.Att stärka näringslivet och öka sysselsättningen 2.Att skapa ett värdefullt kontaktnät 3.Bidraga så att Lidköping kan vara en av de mest attraktiva etableringsorterna i Sverige Vad har hänt sedan 2000 ?

LIDKÖPINGSAMBASSADÖRER EDAYS LIDKÖPING 2006 IN FIGURES 720 Registered participants 174American participants 18American Chambers represented 18American Chambers represented 860 Business Matchmaking meetings 60 Speakers 60 Speakers 1. Att stärka näringslivet och öka sysselsättningen

LIDKÖPINGSAMBASSADÖRER 1.Att stärka näringslivet och öka sysselsättningen Lidköpingsambassadörerna diskuterade “Destination Lidköping”

LIDKÖPINGSAMBASSADÖRER 1.Att stärka näringslivet och öka sysselsättningen

LIDKÖPINGSAMBASSADÖRER 2.Att skapa ett värdefullt kontaktnät Årlig Ambassadörsträff Studiebesök i företag och utflykter Årets Lidköpingsambassadör

3.Bidraga så att Lidköping kan vara en av de mest attraktiva etableringsorterna i Sverige

Export Sales Representative Rekryterar och utbildar unga, akademiker från Sverige som praktiserar sex månader i ett företag utomlands som Export Trainee för att sedan bli Export Sales Representative för detta företag i Sverige ….. är ett nytt sätt att attrahera utländska etableringar genom att rekrytera, utbilda och coacha akademiker till att bli företagens säljrepresentant er i Sverige

Tre steg för att snabbt komma igång Rekrytera Ålänningar som bor utomlands Skapa ett investeringsbolag Bli ITM Worldwide Partner - Export Trainee för egna företag som vill exportera mera - Export Sales Represnetative för att attrahera investeringar