Gemenskap Vi har lyckats när: Eleverna tar spontana kontakter över klass/åldersgräns Detta uppnår vi genom att: Har regelbundna aktiviteter tillsammans.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Ledningsdeklaration Länna/Rialaenheten 2009
Advertisements

Granskningsområden Måluppfyllelse och resultat Tillsynen granskar inom detta område förskolornas måluppfyllelse gällande resultatet av förskolornas arbete.
Nya skolan till hösten Projektarbete En personlig dator Aktivt lärande
Skola och arbetsliv i samverkan
Lärgrupper som modell för verksamhetsutveckling inom BU
Förskolan Körsbäret Handlingsplan Ht-10, Vt-11
Enterprising spirit! En profil för: Idérika Vetgiriga Kreativa Flickor och pojkar.
Föräldramöte 11/ Välkomna till Syskonavdelningarnas föräldramöte 2011.
Mål och betygskriterier
Hälsopedagogiskt arbete kap. 4
Förskoleklassen på Södermalms skola
Inlärningsmiljö för att öka motivation
Entreprenöriellt Lärande _says_schools_kill_creativity.html Hur förbereder vi eleverna att möta en framtid.
K ALLE K ARLSSON IUP vt J AG GÅR I SKOLAN FÖR ATT …
En presentation av projektet om hur intresse och måluppfyllelse kan utvecklas för teknik och naturvetenskapliga ämnen. Paul Pakkala 25/
Kärnvärden.
Hej och välkomna!.
Vad bör en hälsopedagog kunna?
Växjö kommun,  Kommunala högstadieskolor, Växjö kommun  Administratörer, kulturaktörer, koordinatorer och elever  Delaktighet som värde och praktik.
ÖREBRO LÄNS LANDSTING Samverkan i partnerskap vid psykisk ohälsa !? 27 januari 2012 Birgitta Johansson Huuva Psykiatridirektör.
Föräldramöte augusti 2014.
Kunskaper Mål: Öka eleverna läs- och skrivförmåga Elever som lätt når kunskapskraven som minst ska uppnås upplever att de får ledning och stimulans att.
Hur socialt anpassa barn med ADHD ? Konsekvenspedagogik
Jakobsgårdskolan ansvar - kunskap - självkänsla - framtid Lokal arbetsplan Prioriterade mål under året! Pedagogik i klassrummet För att uppnå.
Askersunds kommun
- fortsatt arbete med de nya läroplanen med tillhörande kursplaner
Hur bra är vår skola? Elever Vårterminen 2013.
Välkommen till Kattfots föräldramöte!
Lokal arbetsplan Hedlunda skola Kunskaper, utveckling och lärande Barnen/eleverna ska känna sig trygga, respekterade och ha demokratiska värderingar.
Elevenkät Volgsjö skola År Höstterminen 2008.
Planering och genomförande av undervisningen
Föräldraenkät Volgsjö skola
OnlineSkolan Tillbaka till Lärandet 2008 Bergsjön - Gunnared, Göteborgs Stad.
Läroplansträff fritidshem
Välkommen till Braås skola
Kvalitetsredovisning Resultat för grundskola 1 Kvalitetsredovisning för förskoleverksamhet och utbildning i Nacka kommun år 2007 Antagen av Utbildningsnämnden.
Entreprenörskap + Studie- och yrkesvägledning
Jakobsgårdskolan ansvar - kunskap - självkänsla - framtid ….på väg mot en hälsodiplomering...
Välkomna till föräldramöte Skarpnäcksskolan år 5
Övergången mellan sidorna sker automatiskt med 20 sek. intervaller. Ni kan även använda rullningslist för att komma till nästkommande sida.
Prioriterat utvecklingsområde 10/11
Lars Kaggskolan Prioriterade områden
Pedagogisk planering Brönjaskolan
Demokratibegreppet Det offentliga skolväsendet vilar på demokratins grund. Skolans uppgift är att låta varje elev finna sin unika egenart och därigenom.
En arena för lek och kompisskap
Fjordskolans förväntningar på elever och föräldrar
Skolutveckling i Gråbo
Lgr 11 - fortsatt arbete med de nya läroplanen med tillhörande kursplaner.
glädje-trygghet-kamratskap-nyfikenhet
Naverlönnskolans uppstart 11 augusti 2015 Michael Rystad
Naverlönnskolans uppstart 11 augusti 2015 Michael Rystad Utvecklingsstrateg.
Välkommen till Brunna, Gröna Lund och Stamvägens förskolor
SKÄRSÄTRA SKOLAS FRITIDSHEM
Rudboda skolas fritidshem och fritidsklubb
Värdegrund. Presentation Syfte Värdegrund Presentation av workshop Utvärderingar Framtiden Summering Frågor Kontakt.
VÄLKOMNA TILL MYGGANS FÖRÄLDRAMÖTE
Kunskap i kombination med Trygghet, Delaktighet & Ansvar Grimstaskolan, Grymsta skolan.
Vi är en idrottsförening med spets, bredd och mångfald. Vi som föreningen vill ge dig en chans att utvecklas hos oss. Föreningens värdegrund är glädje,
Vem ska rädda världen? Exempel på undervisning för hållbar utveckling
Fritidshem på Knappekulla
Vad är studiero? Eleverna kan ägna sig åt de planerade aktiviteterna
TRYGGA RELATIONER I KLASSEN
En kort introduktion Göran Brante
Värdedokument Uddens Förskola rev. Aug. 2016
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Värdedokument Uddens Förskola rev. Aug. 2017
Profildokument Uddens förskola rev. Aug 2017
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Informerar föräldrar om Barn- och Ungdomsverksamheten
Intro 2016.
Presentationens avskrift:

Gemenskap Vi har lyckats när: Eleverna tar spontana kontakter över klass/åldersgräns Detta uppnår vi genom att: Har regelbundna aktiviteter tillsammans Olika former av fadderverksamhet Blandade åldrar i matsalarna Få tid att planera ihop, över och inom stadierna Samplanering av tema Fortsatt utveckling av internprao Ämneskonferenser F-9

Samarbete Vi har lyckats när: Eleverna erfar och upplever vinsten av gott samarbete och når resultat genom aktivt deltagande oavsett gruppkonstellation Detta uppnår vi genom att: Samarbetsövningar Grupparbeta, i förutbestämda grupper, som metod i klassrummet Temadagar De äldre läser för de yngre

Valmöjlighet Vi har lyckats när: Eleverna känner att han/hon kan göra individuella val under sin skolgång Detta uppnår vi genom att: Eleverna har kännedom om vad ett mål innebär och vilka mål eleven har Erbjuda olika alternativ med varierande svårighetsgrad Individanpassning ger ökade möjligheter att lyckas Eleverna har de förkunskaper som krävs för att göra bra val Eleverna ges möjligheter att själva bestämma innehållet i vissa arbetspass

Glädje Vi har lyckats när: Eleverna vill komma och längtar till skolan Detta uppnår vi genom att: Vi ger eleverna en trygg miljö Mer livskunskap Elevutbyte mellan stadierna, lektioner för varandra Gemensamma aktivitetsdagar De äldre läser för de yngre

Kunskap Vi har lyckats när: Alla elever når sina mål Detta uppnår vi genom att: Ha behörig personal Varva teori och praktik Ta tillvara på barns nyfikenhet och lust Ha kunskap om barns olika sätt att lära Bygga färdigheter så att det utvecklar handlingskraft Utgå från individens intresse så långt som möjligt Arbeta aktivt med IUP Ge eleverna en god arbetsmiljö Möta eleven där den är i utvecklingen

Grön Flagg Vi har lyckats när: Vi uppnått målen för Grön Flagg Detta uppnår vi genom att: Alla tar gemensamt ansvar för inre och yttre miljö Eftersträva rörelse och utelektioner i lärandet Formulera nya mål för Grön Flagg

Multimedia Vi har lyckats när: Eleverna kan använda multimedia som ett naturligt hjälpmedel för inlärning och kunskapsspridning Detta uppnår vi genom att: Eleverna får och kan använda multimedia i undervisningen Lära eleverna källkritik Lärarna har förtrogenhet med multimedia som hjälpmedel Det finns god tillgång till multimediautrustning

Kreativitet Vi har lyckats när: Eleverna vågar prova nytt och litar till sin egen förmåga, tar sig an arbetsuppgifterna med fantasi, nyfikenhet och skaparglädje Detta uppnår vi genom att: Vi uppmuntrar och utmanar eleverna till att tänka själva och våga prova idéer. Ha ett tillåtande klimat i klassrummet där man vågar misslyckas Ha en miljö där man ser möjligheter och inte hinder Vuxna i skolan erbjuder varierande arbetsformer, entreprenöriellt lärande och samarbete över ämnen och klasser/stadier

Inflytande Vi har lyckats när: Eleverna känner att de har inflytande/påverkan på sin skolgång Detta uppnår vi genom: Formella mötesplatser för inflytande såsom klassråd, elevinflytandegrupp och elevföreningsstyrelse Fungerande möten med uppföljning och effekt i verksamheten En god miljö och ett gott skolklimat

Trygghet Vi har lyckats när: Eleverna vill gå i skolan och känner att dom duger som dom är Detta uppnår vi genom att: Gemensamt ansvar (alla barn är allas barn) Närvarande vuxna Elevutbyte över stadier, fadderverksamhet Övar eleverna i respekt och hänsyn Övar samspel i livskunskap

Framtidstro Vi har lyckats när: Eleverna känner hopp och tror på sin möjlighet att lyckas i framtiden Detta uppnår vi genom att: Eleverna erövrar verktyg för att lära sig Kunnig, engagerad personal som visar framtidstro Samarbete med näringslivet Diskussioner om livet Gott samarbete med SYV