Handeldarmodell för Skaraborgs sjukhus och Primärvården Skaraborg

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Samborådet Emina Redzematovic. Samborådet 2. Coach/vägledare kartläggning Motivationssamtal Bedömning Upprättande av handlingsplan Planera insats Följa.
Advertisements

Studierektorsorganisation Västra Götalandsregionen 2015.
UPPFÖLJNING I KOMMUNERNA 10 MARS Agenda Syfte Process och målgrupp Rapportering Summering.
Genomförd av CMA Research AB Medarbetarundersökning 2014 Oktober 2014 Ängelholms kommun.
Samverkan runt barn och unga för psykisk hälsa Rapport från ett projekt genomfört 2015.
Pedagogiskt program för Uppsala Universitet. Innehåll Förutsättningar för studenternas lärande Utveckling av utbildningen Pedagogisk kompetensutveckling.
Active Student Participation ASP Att komma igång med ASP - för lärare Frågor att fundera över.
Vuxna med utvecklingsstörning och svåra beteendeproblem.
Inga patienter brukare ska ”falla mellan stolarna” Gråzoner synliggöras Beslutas av Direktörer/Nämnder /Fullmäktige beroende på olika krav Överenskommelser.
Om denna presentation: Version Denna PPT-presentation tillsammans med det talspråksmanus du hittar i anteckningssidorna är framtaget för att.
Grupputvecklingssamtal GUS Dokumentet har utarbetats efter att chefer i LiV efterfrågat en metod för att genomföra utvecklingssamtal i grupp. Gruppen ges.
Marina Lundquist, universitetsadjunkt, Örebro universitet, Ledamot Riksföreningen för skolsköterskor Kvalitetsmått för elevhälsans medicinska insats Skolsköterskekongress.
Genomförd av CMA Research AB Medarbetarundersökning 2014 Oktober 2014 Ängelholms kommun.
TPI workshop. Team Pro Inventory Inledning Syfte Att få en tydligare bild av och diskutera hur väl teamet/arbetsgruppen samarbetar och interagerar. Mål.
Vad är evidensbaserad praktik? Evidensbaserad praktik (EBP) är integreringen av bästa forskningsstöd med professionell praktisk erfarenhet och klientens.
Attraktiv Hemtjänst Om rambeslut.
ELEVHÄLSAN PÅ ALZAHRAÀ AKADEMI
Välfärdens processer för myndighetsutövning inom IFO/FH
Attraktiv Hemtjänst Välkommen till introduktion
SYSTEMATISKT KVALITETSARBETE
SYSTEMATISKT KVALITETSARBETE
Klassifikation av vårdåtgärder
Rondundervisning på läkarprogrammet
Gymnasiearbete 100 p.
LUP Mål 3 Satsning på kompetensförsörjning
Nätverk för lärare på fritidshem
Utvärdering av samordningsförbunden
LPP – HLR HLR och säkerhet
Implementering av peer learning i verksamhetsförlagd utbildning (VFU)
Partsgemensam information till dig som medarbetare
Kommunikationsplan Bilaga 11 till överenskommelsen mellan Hudiksvalls kommun och Arbetsförmedlingen gällande samverkan för att minska arbetslösheten.
Hjälpmedelsförskrivning
9...
Malmö högskola - försöksverksamhet med
Stöd till handledarutbildning – Inblick i det pågående arbetet
Folkhögskolans allmänna kurs och SeQF
Malmö högskola - försöksverksamhet med
Arbetsmarknadstorget
Åtgärdswebben.
Delrapport SAM 3.0 Vuxenutbildningsnätverket
LOKAL LÖNEBILDNING.
Gränsöverskridande Prehospital Samverkansutbildning November 2006
Samordnad vård och omsorgsplanering
Ett samarbete mellan biologi, BILD och idrott och hälsa
Elevstödsprocessen Skapa en undervisning som möter alla elever
Skyddsombud i Vision
Malmö högskola - försöksverksamhet med
Läkarförbundets primärvårdsenkät 2015 Resultat - ST i allmänmedicin
Schyst offentlig upphandling
Kunskapsprocessen Spånga Grundskola
Malmö högskola - försöksverksamhet med
Systematiskt kvalitetsarbete
Introduktion till systematiskt kvalitetsarbete
Fördjupning till systematiskt kvalitetsarbete
Förbättringsmodellen – en struktur för systematiskt förbättringsarbete
Regionala mål Uppföljning
Välkomna!.
Dokumentera rätt i vården
Kulturskolornas strategidokument
Gymnasiearbete 100 p.
Länsstyrgruppen Uppdrag och organisering
Certifiering av astma, allergi och KOL-mottagning
Information om lagförslag: medicinsk bedömning inom 3 dagar
Öka antalet personer som utbildas inom vård och omsorg i Fyrbodal Öst
Tilläggsbelopp 2019 Maria Fällman
Regionala mål Uppföljning
Projektplan: Samverkan kring barn och ungas psykiska hälsa
Återkoppling.
Caisa Hedlund, Vårdvalsråd Vårdval fysioterapi
Presentationens avskrift:

Handeldarmodell för Skaraborgs sjukhus och Primärvården Skaraborg Christina Högberg Terése Larsson

Pedagogisk modell Handledarmodellen utgör en tydlig pedagogisk struktur för bas- och huvudhandledarskap

Handledarmodellens mål är att skapa goda förutsättningar för: studerande att uppnå målen för LIA-perioden handledaren att genomföra uppdraget en bra samverkan mellan vårdverksamhet och utbildningsanordnare utveckling av LIA

Kvalifikationer för uppdrag som bashandledare: genomgått utbildning till medicinsk sekreterare/ambulanssjukvårdare eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren anser vara lämplig yrkeserfarenhet minst två år lämplighet för uppdraget handledarutbildning 100 gymnasiepoäng

I uppdraget som bashandledare ingår att: skicka välkomstbrev/schema / Praktikplatsen.se informera medarbetare om att det kommer en studerande introducera studerande till den aktuella enheten

följa upp, utvärdera och bedöma kontinuerligt under LIA vara med på uppföljningssamtal med lärare ansvara för att ett samlat bedömningsunderlag kan lämnas vid behov kontakta huvudhandledare, studierektor, utbildningsanordnare

aktivt medverka i bashandledarträffar som anordnas av huvudhandledare/studierektor/ utbildningsanordnarna i samverkan med chefer och kollegor skapa förutsättningar för en god lärandemiljö på enheten samverka med övriga bashandledare och handledare på enheten reflektera tillsammans med den studerande

Handledare för dagen Alla medicinska sekreterare/ambulanssjukvårdare kan vara handledare för dagen. Ansvarig för planering aktuell dag. Fortlöpande under dagen utvärdera hur det går, om studenten behöver hjälp. Återkoppla till bashandledare hur det gått.

Kvalifikationer för uppdrag som huvudhandledare: genomgått utbildnings till medicinsk sekreterare/ambulanssjukvårdare eller annan utbildning som arbetsgivaren anser lämplig handledarutbildning 100 gymnasiepoäng fördjupad handledarutbildning 7,5 högskolepoäng yrkeserfarenhet minst tre år minst två års handledarerfarenhet pedagogisk skicklighet

I uppdraget som huvudhandledare ingår att: ha ett övergripande handledaransvar för flera enheter och bashandledare aktivt delta i huvudhandledarträffar/samverka med övriga huvudhandledare medverka till att utveckla en god lärandemiljö inom verksamheterna vara väl insatt i aktuella LIA-mål ansvara för att ge en samlad allmän introduktion till de studerande

stödja bashandledare i deras uppdrag vid behov medverka vid samtal/bedömningar anordna bashandledarträffar ansvara för kontakter mellan bashandledare/verksamhet, studierektor och utbildningsanordnare följa verksamhetens behov av handledarutbildning för bashandledare Utvärdera LIA - esmaker

Reflektion Gibb´s reflektionscykel , dela ut,