Bakgrund! Piteå kommun skall lägga om strukturen i det befintliga nätverket. Det kommer att gå från tre system som löper paralellt med varandra till ett.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Carina Begquist Palm, 12 april
Advertisements

easyresearch. se/s. asp Varför?
AKTIESPARARNA ÖSTERSUND Presentation
Nulägesanalys genom frågor

Rapport Allmänheten om vegetarisk mat Djurens Rätt
Delaktighet i ett patientperspektiv. Bakgrund •Resultat patientenkät 2011 –25% kände sig inte delaktiga –25-40% var inte nöjda med information om sjukdom.
Svenskarnas shoppingmotiv – förnuft eller glädje? Ingela Gabrielsson, privatekonom 1.
78 respondenter. 2 [1] Hur har det varit hemma sedan du var här sist?
AB HANDELNS UTREDNINGSINSTITUT RAPPORT TILL ALCOHOL UPDATE 2009 SVENSKARNAS ATTITYDER TILL GRÄNSHANDEL MED ALKOHOL.
Trygghetsmätningen 2011 Borås
Gå till första sidan Med användarna i fokus Användarundersökning som utgångspunkt för vidareutveckling av sökguide Borås Blekinge Tekniska Högskola.
Idrottslärare om astma
Viktiga utgångspunkter
Relationsekonomi – så ser vi på partnerns privatekonomiska vanor Ingela Gabrielsson, Privatekonom Nordea
Skapa ideala kundprofiler
Intranät – inte för alla?
Ett utbildningsmaterial från Fairtrade Sverige
SÅ TYCKER FORSKARNA OM VRs ANSÖKNINGSSYSTEM SYFTE: Mäta forskarnas åsikter om VRs elektroniska ansökningssystem Var tionde forskare, ca 400, ombads besvara.
Case Aneby Vilka är vi?.
Instruktioner Vilken grupp av frågor känner du att du instämmer mest med? Instämmer du i hög grad med de första 10 frågorna är din självkänsla lägre.
ERGONOMI Vad är det?.
Brukarenkät IFF Brukarundersökning individ, familj och funktionshinder (IFF) hösten Sammanlagt svarade 185 brukare på enkäten. För IF så var.
Redovisning av drogvaneundersökning åk 7-9 Strömsunds kommun 2010
Malin Junerfält Mitt Syslöjdsarbete.
Alumnienkät, Bakgrund Lärarkonventets initiativ Gjort en gång tidigare 25 lärosäten deltog denna gång Frågorna något justerade till denna.
Nya studera.nu Målgrupper och struktur. Målgrupper Potentiella studenter Studenter i systemet Forskarstudenter Andel av besökarna per målgrupp? Prioritering.
LANDSTINGSDIREKTÖRENS STAB Regional utveckling BILD 1 Resultat av enkät till landstingspolitiker
UNIONEN - tillgänglighet under semestern 2014
Novus Allmänheten om psykisk hälsa September
Resultat Tolkcentralens brukarenkäten 2011 Under hösten 2011 genomförde vi på Tolkcentralen en brukarenkät. Enkäten skickades ut till registrerade brukare.
Rapport till Örebro läns landsting om Medarbetarundersökning
Kommunpussel Din uppgift är att sortera de organisatoriska delar på nästa sida på ett sådant sätt att det överensstämmer med hur din kommun är organiserad.
Barn och Utbildning Föräldraenkät 2011 Totalt resultat förskola Svarsfrekvens hela enkäten (förskola och skola) 39 %
Fastighetsbyrån Konjunkturundersökning Oktober 2012.
Enkätresultat för Grundskolan Elever 2014 Skola:Hällby skola.
Ta ställning och handla!
Novus Opinion Föräldrar om skolan Första diagramrapport Arne Modig Viktor Wemminger.
U N G D O M S S T Y R E L S E N Demokrati och mänskliga rättigheter Svenska folkets kunskaper och värderingar.
Debattera.
Brukarundersökning socialpsykiatri Kön 1. Man16 (44%) 2. Kvinna20 (56%)
TÄNK PÅ ETT HELTAL MELLAN 1-50
Stadsledningskontoret Brukarundersökning inom äldreomsorgen 2013
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Stockholm stad Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2014
Stockholm stad Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2014
Känna till och ha provat metoder och verktyg för processledning
Total Rapport StudentBarometern 2013
Novus Unga om vården Vårdförbundet Lina Lidell 1718.
Argumenterande text.
SKOP Rapport till Örebro läns landsting om Medarbetarundersökning 2011 SKOP:s arkivnummer: S21DEC11 Psykiatri PPH - Läkare, tillsvidareanställd, spec.komp.
STs arbetsmiljörapport i samarbete med SCB Seminarium Torbjörn Carlsson.
Barnets rättigheter i Sverige och för alla barn i världen
Stockholm stad Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2014 Stödboende Södermalm stadsdel.
© APeL Några iakttagelser – generella mönster och möjliga tolkningar Enkätundersökning KNUT II 2009.
STs arbetsmiljörapport 2008 ST-veckorna. ST jobbar hårt för en bättre arbetsmiljö! Långsiktigt och medvetet arbete med arbetsmiljön ST- undersökningar.
1 L U N D S U N I V E R S I T E T Resultat av internundersökning om information på LTH Genomförd våren 2007.
Förskoleenkät Föräldrar 2012 Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola.
Välmående ledarteam Tomas Ekeberg & Cecilia Blanckert
Grundskola Elever 2013 Grundskoleenkät - Elever Enhet: Gillberga skola.
Vem är jag, Vem är du?.
Intervjumetod: Fältperiod: Målgrupp: Antal respondenter:
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Ge och ta konstruktiv, förstärkande och utvecklande feedback
1 Genevadsskolan Antal svar elever: 45 - svarsfrekvens 96% Antal svar vårdnadshavare: 5 - svarsfrekvens 11% April 2015 Laholms kommun Skolundersökning.
Vi uppfattar verkligheten på olika sätt
10/4/2015 Föräldraenkäten 2015 Förskola Änglagård-hajarna.
Allhelgonaundersökning
Invånarnas inställning till digitalisering i välfärden Undersökning genomförd av KANTARSIFO på uppdrag av Sveriges kommuner och landsting våren 2018.
Presentationens avskrift:

Bakgrund! Piteå kommun skall lägga om strukturen i det befintliga nätverket. Det kommer att gå från tre system som löper paralellt med varandra till ett homogent distribuerat system!

Projektmål! Genom att kartlägga det nuvarande systemet och användandet kan man anpassa och förankra det framtida systemet hos slutanvändaren!

Verktyg för att uppnå målen Enkät med möjlighet för korsstatistik som skickats ut till samtliga förvaltningar. 669 har svarat totalt 10 intervjuer på respektive Grundskola, Gymnasium och Administration. 30 totalt

Vem är du? Kön? Ålder? Vilken förvaltning tillhör du? För att kunna se skillnader mellan hur det fungerar för olika personer i olika förvaltningar och om det är skillnad mellan ålder och kön när det gäller användandet!

Det dagliga användandet! Hur fungerar dina program? Hur hanterar du dina program? Hur går det när du använder datorn? För att få veta hur det dagliga användandet går!

Vad används datorn till? Hur får du vanligen information från din ledning? Vad använder du datorn till vanligen? För att få veta vad datorn används till och om det är skillnad mellan förvaltningar, ålder och kön! Dessutom hur förankrat är intranätet som informationskälla!

Hjälpfunktion? Tycker du att det är enkelt att få hjälp när du behöver det? Vem vänder du dig till i första hand när du behöver hjälp? För att få veta var man vänder sig vid hjälpbehov och hur man tycker att det fungerar att få hjälp!

Vana, Kunnande, Utbildning Vilken datorvana har du ? Var har du lärt dig ditt kunnande? Hur mycket utbildning har du fått de senaste två åren? För att få reda på datorvana! Var man har lärt sig det man kan! Hur mycket relevant utbildning man anser att man har fått!

Är det något du skulle vilja förbättra eller förändra i ditt datorarbete? Denna fråga har bestått av fri text för att kunna fånga upp synpunkter som inte har fått plats inom ramarna för de frågor som enkäten har ställt.

Jag har god datorvana! 30% instämmer helt! 42% instämmer i stort med påståendet! Det stora flertalet anser alltså att man har en god datorvana! Man måste dock lägga märke till att det är nästan 30% som är tveksamma eller negativa till påståendet.

Mitt datoranvändande går bra! 23% instämmer helt med påståendet! 60% instämmer i stort med påståendet! Alltså ett större antal som tycker att datoranvändandet går bra än antal som anser att de har god datorvana! Man behöver alltså inte ha god datorvana för att användandet skall gå bra. Nästan 20% är negativ eller tveksam.

Mina program fungerar bra! 15% instämmer helt med påståendet! 67% instämmer i stort med påståendet Alltså färre som tycker att programmen fungerar bra än de som anser att användandet går bra!

Jag hanterar mina program bra! 19% instämmer helt med påståendet! 60% instämmer i stort med påståendet! Alltså är det färre som tycker att de hanterar programmen bra än de som tycker att programmen fungerar bra

Hur får du information från din ledning? 60% använder sig av e-post. Absolut vanligast! 32% får information muntligt. Något som också framhäver det sociala och vikten av muntlig kommunikation. Endast 5% får information via intranätet. De andra alternativen är försumbara

Vad använder du datorn vanligen till? Ta del av info/dokument! Kommunikation! Skriva dokument! Informationssökning och jobba i specialprogram.

Är det enkelt att få hjälp när du behöver det? 53% instämmer i stort och 28% instämmer helt med påståendet! Väldigt många instämmer med påståendet! Lämnar dock 19% som är negativ eller tveksamma till påståendet.

Vem vänder du dig till i första hand? 38% vänder sig till tekniker! 32% vänder sig till kollegor! 28% löser själv! Flexibel i sitt lösande och använder det som finns närmast. Tekniker får träda in när problemet inte löses av kollegor eller eget kunnande.

Var har jag lärt mig mitt kunnande? 45% har lärt sig själv av eget intresse! 37% har lärt sig genom utbildning! 10% har lärt sig genom kollegor! Flexibelt lärande. Lär vid behov. Grundkunskaper som sedan kan användas för självutveckling. Vänder sig till kunniga kollegor.

Jag har fått utbildning för mitt användande under de sista 2 åren! 32% instämmer inte alls! 25% instämmer endast delvis! 29% anser att de har fått i stort sett det de behöver.

Utbildning Man undviker i viss mån utbildning! Ekonomi! Tid! Flexibilitet! De förvaltningar som har tagit mycket utbildning som har erbjudits är generellt mer nöjd med den generella situationen.

Är det något du skulle vilja förbättre/förändra Mer utbildning- office, excel, betald. Införa multimedia, bärbara datorer. Samverkan mellan system och program. Program, datorer, tröghet, mailsystem. Oerhört många åsikter som ibland är motstridiga.

Ålder Den yngsta generationen är mer självlärd, nöjda och söker mer information. Näst yngsta generationen har störst krav på program och är mest nöjda med hanterande och kunnande. Äldsta generationen är mest utbildningsstyrd och i behov support.

Kön Män har mer självförtroende, är i större grad självlärda och löser problem själv. Söker mer information Kvinnor går mer utbildning, jobbar mer i verksamhetssystem och registrerar. Vänder sig i första hand till kollegor vid problem.

Förvaltningar Användandet går sämre på förvaltningar med praktiska uppgifter. Supporten verkar vara beroende av den fysiska placeringen. Utbildning ger mer nöjda användare. Skolan ligger något efter.

Intervju Gymnasium Gemensam plattform mellan stab/adm och lärare. Multimediapresentation, bättre datorer. Multimediaprogram och utbildning. Kommunikation mellan förvaltningar.

Intervju Grundskola Multimediepresentationer. Förskolan vill bli uppkopplade. Utbildning i multimedieprogram. Verksamhetssystem har dålig support och omständiga lösningar.

Intervju administration Tröga system. Verksamhetsprogram och specialprogram har besvärlig support. Dessutom saknas en del funktioner. Homogen grupp.