PEABSKOLAN På gamla F10 i Ängelholm: Peab Park

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Camilla Wallström Kunskap föds där tanke och känsla möts
Advertisements

Ledningsdeklaration Länna/Rialaenheten 2009
Nya skolan till hösten Projektarbete En personlig dator Aktivt lärande
Kvalitetsgranskning gymnasial lärlingsutbildning6/22/2014 Kvalitetsgranskning av gymnasial lärlingsutbildning.
1 KSAU 29 april. Modeller för uppföljningsansvar •Många kommuner har en fast kommunövergripande organisation för uppföljningsansvaret •Två kommuner med.
Kvalitetsredovosning  Analys och bedömning av måluppfyllelse i verksamheten som helhet  Prioriterade mål och åtgärder
Viktiga utgångspunkter
Kvalitetssäkring 2010/2011 Tullens förskola, avdelning: Kobben
- nyckeln till framgång mellan skola & näringsliv
Kristina Bäck VFU-handläggare
Utveckling av Kapellbacken 2013/2014
Pedagogiskt ledarskap
Inklusion av placerade barn Nyborg 28 augusti 2012
Elevinflytande i planeringen av undervisningen
Studiebesök Stockholm, vinster:
SkolPlus Skol- Positivt Lärande Utifrån Samarbete.
MALMÖ HÖGSKOLA LÄRANDE OCH SAMHÄLLE LÄRANDE OCH SAMHÄLLE Grundlärarutbildningen består av tre integrerade delar: Ämne och ämnesdidaktik.
Läroplansträff Välkomna. Program för förmiddagen 8.30 Uppföljning av lektioner som planerades förra gången. Berätta för varandra gruppvis om.
Uppföljning av lärares arbete i klassrummet
Bertil Almgren.
Hej och välkomna!.
Nya utvecklingssamtal
Om övningsskolor presentation gjord av Stockholms universitet (Cecilia Netje) vid den nationella VFU-konferensen den 12 april, 2013.
Studenter Lär Av Studenter ”SLAS” Karim Daho Januari 2007.
Förskolor och skolor i Nacka – i en klass för sig Gymnasieutbildning Kvalitetsredovisning för förskoleverksamhet och utbildning i Nacka kommun år 2008,
APL årsk. 1 BF12AB 2013 v 7 – 12 Alla dagar i veckan.
IUP Karin Wennbo Bilderna är från flickr
Jakobsgårdskolan ansvar - kunskap - självkänsla - framtid Lokal arbetsplan Prioriterade mål under året! Pedagogik i klassrummet För att uppnå.
Den individuella utvecklingsplanen
Mål- och resultatstyrning
Novus Opinion Föräldrar om skolan Första diagramrapport Arne Modig Viktor Wemminger.
Flexibelt studerande. Bakgrund  Myndigheten för Skolutveckling i den av Kairos Future drivna studien Skola 2021: Kairos Future Skola 2021Kairos Future.
VFU.
Förbättrade studieresultat Mål 2011/2012 Positiva förväntningar Närvaron Resultatindikatorer Ledning Omvärldskontakt Pedagogik.
Ökad närvaro i gymnasieskolan Birger Sjöberggymnasiet
- fortsatt arbete med de nya läroplanen med tillhörande kursplaner
Gymnasial lärlingsutbildning. Eleven Möjligt att välja andra yrkesutbildningar är hemortens gymnasium erbjuder. Möjligheter till anställning efter avslutad.
Minskad elevdokumentation Lagändring 19 nov 2013 Utvecklingssamtalet Minst en gång varje termin ska läraren, eleven och elevens vårdnadshavare.
Läslyftet det senaste nuläget.
Projektnamn, projektledare och deltagande aktörer
Handledarutbildning Delkurs 4 Barn- och fritidsprogrammet BF
Gymnasie & Vuxenutbildning
Mobila enheten Salems kommun *.
1. 2 Varför Lärlingsutbildning? Pedagogisk modell Bristyrken i regionen Gruppstorlek.
GYMNASIESÄRSKOLAN i skollagen
projekt Skolintroduktion på sent anlända elevers villkor
Kvalitetsutveckling inom gymnasieskolans individuella program.
Lars Kaggskolan Prioriterade områden
GYMNASIAL LÄRLINGSUTBILDNING - nyckeln till framgång mellan skola & näringsliv Teknikcollege Östergötland
Kunskapsskolan Helsingborg Rektor Joakim Andersson
Hälsoteket ska förbättra hälsa och välbefinnande hos de boende i Angered genom att: skapa möjligheter för människor att ta ett större eget ansvar.
Mörbylånga kommun Styrkort 2015
Digital portfölj i lärarutbildningen
NIU – Nationellt godkända idrottsutbildningar 1. Visioner/mål 2. Krav från Skolverket och SBTF 3. Antagningsprocess 4. Redovisning resp. NIU förutsättningar.
Ett arbete i att etablera en ny organisation Ledarforum 19 juni 2012
Intervjumetod: Fältperiod: Målgrupp: Antal respondenter:
Lgr 11 - fortsatt arbete med de nya läroplanen med tillhörande kursplaner.
Utvärderingssamarbetet inom VÅGA VISA Danderyd, Ekerö, Nacka, Salem, Sollentuna, Tyresö, Upplands Väsby och Värmdö Kundundersökningen omfattar fler kommuner.
Nämndplan 2015.
Kultur i förskola och skola Kulturnyckeln – kommunal satsning som utgör en bas Skapande skola – statliga medel från Kulturrådet som man söker varje år.
Rudboda skolas fritidshem och fritidsklubb
Analys/bakgrund Problembild Mål/syfte Ansvar Tid Utvärdering
V AD HÄNDER EFTER SFI?. S TUDIE - OCH YRKESVÄGLEDNING Hos mig kan du få studie- och yrkesvägledning information om utbildningar, behörighetsregler och.
FMS gör skillnad! FMS erbjuder verktyg som gör det möjligt för alla på din skola att arbeta tillsammans med hälsa och livsstil för att förbättra skolresultaten.
Skolinspektionen i Almedalen 2017
Fritidshem på Knappekulla
Samprojekt mellan Skola, BUP och IFO
SIQ Managementmodell i skolan
”Tänk om det räckte att vara asbra på sitt jobb” - om jämställdhet, mångfald och att vända en kultur Alexandra Johansson 26 mars 2019.
Helena Lennholm, KTH Docent i träkemi
Presentationens avskrift:

PEABSKOLAN På gamla F10 i Ängelholm: Peab Park I samverkan med UVS Gymnasium Kristianstad Peab har ansökan hos Skolverket för eget tillstånd 60 elever idag varav 30 PRIV Fullt utbyggd skola – 96 elever

Utökad APU på Peabskolan Första terminen inne – ”rundgång” Eleverna ut på APU gradvis under andra terminen År 2 – ute två av fyra veckor År 3 – ute tre av fyra veckor Stort behov av större geografisk spridning Handledarutbildning Lärarfortbildning

Intagningsprocess PRIV Två heldagar: Handlagstest Diagnoser Intervjuer Förmåga att kunna tillgodogöra sig utbildningen: Skolans krav Branschens krav

Integrerat arbetssätt Helhetssyn för elever, lärare och handledare Alla utbildningens komponenter integreras Allt kopplas till elevens APU Elevens motivation ökar Närvaron förbättras Elevens resultat förbättras  Fler elever klarar att nå målen på utsatt tid Elevens får större insikt i sin egen utbildning Kärnämnena upplevs som mer meningsfulla

Individen i fokus Ett individuellt utbildningsmål ELEVENS INLÄRNING Ett individuellt utbildningsmål En individuell studieplan En individuell handlingsplan En individuell undervisningsplan

Uppföljning – utvärdering – utveckling Elevens behov avgör: Resultat, utveckling, välbefinnande Studieresultat/utveckling på APU följs upp varje vecka Omfattande utvärderingssystem: Kvantitativa analyser (tex. närvaro och betyg) Kvalitativa analyser (tex. intervjuer) Peabskolan vill hela tiden ha och förmedla en helhetssyn på elevens utbildning.