Regionalt serviceprogram Jämtlands län Tre insatsområden Nya tekniska lösningar Tillgänglighet Samordning för en god service
Regionalt serviceprogram Jämtlands län Nya tekniska lösningar Prioriterade aktiviteter 1.Informations- och utbildningsinsatser om nya kontanthanteringslösningar och betalsätt i glesbygd 2.Tekniska tillgänglighetslösningar för service på landsbygden
Regionalt serviceprogram Jämtlands län Nya tekniska lösningar, aktivitetsmål Informationstillfällen, utbildningsinsatser eller cirkelträffar för att lära sig ny teknik ska hållas i varje kommun Fyra pilotprojekt för att testa nya tekniska lösningar Fyra investeringsstöd för nya tekniska lösningar
Regionalt serviceprogram Jämtlands län Nya tekniska lösningar, resultatmål 95 procent av deltagarna upplever att de fått ökad kunskap och acceptans för nya kontanthanteringslösningar och betalningssätt i gles- och landsbygd Åtta nya tekniska tillgänglighetslösningar
Regionalt serviceprogram Jämtlands län Nya tekniska lösningar, effektmål Medborgare och företag i länet upplever att tillgången till service har ökat Ökat användande av de nya tjänsterna för de grupper som idag inte kan hantera dessa
Regionalt serviceprogram Jämtlands län Tillgänglighet Prioriterade aktiviteter: 1.Stöd till drivmedelsinvesteringar inklusive tillgång till förnybara drivmedel 2.Stöd till servicelösningar 3.Tillgänglighetsanpassning för personer med funktionsnedsättningar
Regionalt serviceprogram Jämtlands län Tillgänglighet, aktivitetsmål Investeringsstöd till dagligvarubutiker, minimum 15 kilometer mellan butikerna Ett pilotprojekt för att testa nya obeprövade lösningar för drivmedelsförsörjningen i länet Stöd till drivmedelsinvesteringar inklusive förnybara drivmedel, minimum 30 kilometer mellan stationerna Fyra mentorsinsatser för tillgänglighetslösningar och attraktiva butiker Åtta utbildnings-, kompetensutvecklings- och informationsinsatser för organisationer och företag.
Regionalt serviceprogram Jämtlands län Tillgänglighet, resultatmål Anpassad struktur för drivmedelsstationerna utifrån länets förutsättningar inklusive förnybara drivmedel Tillgänglighetsanpassade butiker för funktionsnedsatta 80 procent av serviceställena som fått investeringsstöd har ökat sin omsättning
Regionalt serviceprogram Jämtlands län Tillgänglighet, effektmål Ökad tillgänglighetsanpassning till serviceställen för personer med funktionsnedsättning, i alla delar av länet Säkra en god tillgänglighet till service inom rimliga avstånd i länet Ökad kompetens för lokal upphandling både hos företag och organisationer
Regionalt serviceprogram Jämtlands län Samordning för en god service Prioriterade aktiviteter 1.Utveckla och testa nya transport- och logistiklösningar för servicetillgängligheten 2.Samordning av offentlig och kommersiell service 3.Testa nya samverkanslösningar mellan olika serviceslag 4.Fördjupade analysunderlag inom serviceområdet 5.Samordning av storskalig och småskalig varuförsörjning
Regionalt serviceprogram Jämtlands län Samordning för en god service, aktivitetsmål Två projekt för nya obeprövade transport- och logistiklösningar Tre investeringsstöd till samordningslösningar Tre projekt för nya samverkanslösningar mellan olika serviceslag Åtta samarbetsprojekt mellan privata, offentliga och ideella sektorn Två pilotprojekt för att testa nya tjänstebranscher och tjänsteutbud inom service En samordningsinsats av storskalig och småskalig varuförsörjning Åtta fördjupade analysunderlag inom serviceområdet
Regionalt serviceprogram Jämtlands län Samordning för en god service, resultatmål En ny transport- och logistiklösning Tre varaktiga samordningslösningar Två samverkanslösningar mellan olika serviceslag Ökad kunskap om det lokala servicebehovet i länet
Regionalt serviceprogram Jämtlands län Samordning för en god service, effektmål Medborgare och näringsliv upplever en ökad samordning för en god service Kommunerna känner sig stärkta i det lokala utvecklingsarbetet med långsiktig serviceplanering för ökad attraktionskraft