Dessa bilder vill vi ha som ett bildspel, vi vill bara ha ett bildspel, som är stort. Där vi i nuläget har de 4 småbilderna. Ta bort det lilla bildspelet.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Pedagogisk planering Åk 7 - 9
Advertisements

Ledningsdeklaration Länna/Rialaenheten 2009
En förskola att förundras i!
Säters förskolor fastställd vt.2009 ( rev.ht. 2010)
Läroplan för förskolan (Reviderad 2010)
Arbetsorganisation Vem ansvarar för vad i förskolans verksamhet?
Föräldramöte 12 september 2011
Exempel utifrån ett antal målområden
Källbystugans kvalitetsarbete
Bemötande o etiskt förhållningssätt med utgångspunkt i lagstiftning
”Språk, lärande och identitetsutveckling är nära förknippade
Kvalitetssäkring 2010/2011 Tullens förskola, avdelning: Kobben
Förskolan Matrisens Likabehandlingsplan
Föräldramöte 11/ Välkomna till Syskonavdelningarnas föräldramöte 2011.
Kvalitetsäkring , avd. Holmen, Tullens förskola, Tema: Matematik i vardagen Varför matematik? Matematik används dagligen i många olika situationer.
Pedagogisk dokumentation i det systematiska kvalitetsarbetet
Mål och betygskriterier
Vi vill att varje 5 – åring som lämnar våra förskolor i Avesta kommun…
Likabehandlingsarbete mot diskriminering och kränkande behandling
D = delaktighet I = inflytande A = ansvar
Läroplansträff förskolan - betydelse av förhållningssätt och syn på barn för att lyckas med pedagogisk dokumentation Välkomna!
Läroplansträff Välkomna.
Tecken som Alternativ och Kompletterande Kommunikation
Arbetsorganisation Vem ansvarar för vad i förskolans verksamhet?
Vad bör en hälsopedagog kunna?
Förändringarna av förskolans läroplan och den nya skollagen
En plats för UTMANING UPPTÄCKSFÄRD ÄVENTYR
Vår tolkning av Förskolans Läroplanenfastställd december 2010
Vård- och äldreförvaltningen Vår gemensamma värdegrund
Föräldramöte Ht
Förskolan Sandviks lärmiljöer utifrån läroplanen
Förskolan Ekot´s modell för
Välkommen till Skogsduvans föräldramöte!
Mål som eleverna skall ha uppnått i slutet av det nionde skolåret
Välkommen till Kattfots föräldramöte!
Systematiskt kvalitetsarbete Björnkällan, Sjöhagen och Skogstorp
Språk och lärande hänger oupplösligt samman liksom språk och identitetsutveckling. Förskolan skall lägga stor vikt vid att stimulera varje barns språkutveckling.
Introduktion - pedagogisk
Barnens bild av Sigtuna, Sigtunas bild av barnen Avdelning: År:
SYSTEMATISKT KVALITETSARBETE I FÖRSKOLEVERK-SAMHETEN
Prioriterat utvecklingsområde 10/11
Välkommen till Verksamhetstyrelsen i Sävast!
”Förskolan ska sträva efter att varje barn utvecklar förmåga att ta hänsyn till, och leva sig in andra människors situation samt viljan att hjälpa andra.”
Systematiskt kvalitetsarbete i förskolan
En arena för lek och kompisskap
Förskolan Ekot´s modell för
Hur kan vi förstå begreppet?
Form Hurdant är det? Funktion Hur fungerar det? Orsak Varför är det som det är? Förändring Hur förändras det? Samband Hur är det i samband med annat? Perspektiv.
Introduktion - pedagogisk
Det vi vet Barn utvecklar språk; talat-, skrift-, kropps- och teckenspråk i samspel med sin omgivning och möten med den andre.
Sävja Danmark- vår plats i världen -barns inflytande och delaktighet
Skolutveckling genom aktionsforskning
Välkommen till Brunna, Gröna Lund och Stamvägens förskolor
Norrtälje södra förskoleområde Länna förskola Köpmanholm förskola Frötuna förskola 2015/2016 Alla har förutsättningar att lyckas!
Introduktion - pedagogisk. Organisation & roller Förskolechef Ki Andersson Pedagogiska handledareVaktmästare & Lön & IT Maria Tsingos & Linda StenbergConny.
IKT – spaning Bjälbo förskola 2014
VERKTYG FÖR BEDÖMNING AV FÖRSKOLANS MÅLUPPFYLLELSE Funktionell kvalitet.
Kvalitetsredovisning ht-2014 vt Dungen. Normer och värden Hösten 2014 började med reflektioner kring normer och värden. Vi ville utveckla barnens.
Sege parks förskola våren 2016 Utvecklingsområde Miljö Material Alla barns rätt till stöd 1.
VÄLKOMNA TILL MYGGANS FÖRÄLDRAMÖTE
Välkomna till styrd helpdesk: Lek
-kan visa kunskap om vikten av goda relationer till elev och personal
Välkomna till styrd helpdesk
Funktionell kvalitet VERKTYG FÖR BEDÖMNING AV FÖRSKOLANS MÅLUPPFYLLELSE OCH PEDAGOGISKA PROCESSER.
Barnkonventionen i förskolan
Språk och kommunikation Skapande och estetiska uttrycksformer
Värdedokument Uddens Förskola rev. Aug. 2016
Värdedokument Uddens Förskola rev. Aug. 2017
Verksamhetsbeskrivning
”Förskolebarnens röst”
Presentationens avskrift:

Dessa bilder vill vi ha som ett bildspel, vi vill bara ha ett bildspel, som är stort. Där vi i nuläget har de 4 småbilderna. Ta bort det lilla bildspelet under texten. 2. 1. 3. 4. 5.

Forts på bildspel 7. 6. 9. 8.

Forts på bildspel 10. 11.

Detta är texten vi vill ha med Våra tankar (Rubrik) Vi tror på det kompetenta barnet. Vi strävar efter att varje barn utvecklar förmåga att ta hänsyn till och leva sig in i andra människors situation samt vilja att hjälpa andra. Vi utformar miljön så den blir utmanande för barnen. Lärprocessen är att vi lär oss i samspel med varandra. Vi sätter ord på det vi gör, under hela dagen. Vi vill ge barnen goda förutsättningar att bygga upp varaktiga relationer och känna sig trygga i gruppen. Vi utmanar barns nyfikenhet och begynnande förståelse för våra olika mål som vi arbetar med. Vi kommunicerar mycket med både barn och föräldrar via kroppspråket samt ”tecken som stöd” då det svenska talade språket inte räcker till. Vi jobbar med att barnen utvecklar sin förmåga att uttrycka sina tankar och åsikter och på så sätt få möjlighet att påverka sin situation. Vi pedagoger kommer att jobba för att varje barns uppfattningar och åsikter respekteras. Vi vill ge föräldrarna möjlighet till delaktighet i verksamheten. Genom att föräldrarna tittar i barnens pärmar och kan följa vårt arbete på dokumentationsväggen. Vi reflekterar över vårt arbete kontinuerligt genom loggböcker, foton, film samt samtalar med barnen. Vi kommer att utvärdera och analysera hur läroplansmålet integreras med det övriga pedagogiska arbetet. För att se förutsättningarna för barns utveckling och lärande har vi valt olika former av dokumentation, på så sätt göra det möjligt att följa barns kunnande inom målområdet.