VFU inom sjuksköterskeutbildningen en arbetande konferens Jan Florin Rachel Nygren VFU
”Sjuksköterskeprogrammet vid Högskolan Dalarna utgör en av landets bästa utbildningar genom att förbereda studenterna väl för att bli kritiskt reflekterande praktiker som kan arbeta i hälso- och sjukvården och samtidigt ha en god grund för ett livslångt lärande.” Vision: VFU
Bakgrund VFU Krav Samarbete Vården
Krav HSV Krav Samar bete Vård en Kollegialt, från vården kunskaper och färdigheter inom utbildningens område förmåga att söka och värdera kunskap på vetenskaplig nivå förmåga att följa kunskapsutvecklingen förmåga att utbyta kunskaper även med personer utan specialkunskaper inom området. kunskaper och färdigheter inom utbildningens område förmåga att söka och värdera kunskap på vetenskaplig nivå förmåga att följa kunskapsutvecklingen förmåga att utbyta kunskaper även med personer utan specialkunskaper inom området. Socialstyrelsen EES-avtal TEORI PRAKTIK
Vården Ekonomiska förutsättningar Demografi Ny teknik och forskning Specialisering Vårdplatser Vård i hemmet Kommunalisering Hälsoval Patienten som kravställare VFU Krav Samar bete Vård en
Samarbete Gemensamt ansvar Högskola, kommun och landsting …. Krav Samar bete Vård en
Kompetenser som grund för kvalitet Tillämpa kvalitets- utveckling Ge evidens- baserad vård Använda informatik Förmedla patient- centrerad vård Institute of Medicine 2003
Förläggning av vfu idag VFU
Vfu idag, utgångspunkter 57-punktslistan Handledningsmodell Använda kompetensen Uppföljning VFU
Och nu ska vi tänka vidare…. Hur gör man det? VFU