”Service i Världsklass” Bakgrund Linköping har satt målet att vi som stad ska stå för ”service i världsklass”. Vad innebär detta? Lever de tjänster som idag erbjuds av kommun, landsting och näringslivet upp till detta mål? Studie En kvalitativ eller kvantitativ studie av företag eller kunder. Kontaktperson: Lars Witell (lars.witell@liu.se)
Från Grön till Grå Bakgrund Studie Vanligtvis talar vi om att konsumenter blir mer ”gröna” och har ett intresse av att göra miljövänliga val. Denna studie handlar om de konsumenter som inte orkar bry sig om miljö, de som har tröttnat på att sortera sopor och att köpa ekologiska bananer. Studie En kvalitativ intervjustudie med kunder. Kontaktperson: Lars Witell (lars.witell@liu.se)
Shopping – en källa till gräl? Bakgrund Att shoppa ska vara en kul upplevelse, men det kan ofta leda till bråk och gräl med föräldrar, barn eller partner. Studien handlar om att identifiera varför gräl uppstår och hur det påverkar shopping upplevelsen. Studie En kvalitativ intervjustudie med kunder (kritiska händelser). Kontaktperson: Lars Witell (lars.witell@liu.se)