”Service i Världsklass”

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
REKLAM OCH MARKNADSFÖRING
Advertisements

E-handelsidentiteter ökar konverteringsgraden – En studie utförd av HUI Research på uppdrag av.SE (Stiftelsen för Internetinfrastruktur) © 2011 HUI RESEARCH.
1. Varför finns det pengar?
DemoskopPanelen 2013.
Samhällsekonomi 2.
Serviceundersökning 2011 Nöjd-Kund-Index undersökning om företagares uppfattning om Tyresö kommuns service under 2010.
Affärsplaner för samhällsentreprenörer?
Upplever allmänläkare inflytande över sin arbetssituation?
Vad är marknadsföring? “Marketing’s job is to convert societal needs into profitable opportunities”
Esitelmän pitäjän nimi Helsingfors stads strategiprogram 2009–2012.
En kort lektion i hur du inte blir blåst
Spara kvittot! När du handlar en vara av ett företag/butik har du alltid rätt att få ett kvitto Kvittot kan vara bra att ha om du vill: - Kontrollera så.
Servicekunskap Lektion 1 s 7-14
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
Rummet som medium Åsa Thelander Fil.dr.. Vad ska vi diskutera?  Rummet som medium - betydelse  Olika perspektiv på rummet  Rummet i förhållande till.
En bransch med många ansikten….
Sociala företag & egenmakt
Att arbeta praktiskt.
Handel – ord och begrepp
Kunder och konkurrens driver ekonomin
BILD 1-20 Idag Varför ska barn komma till tals? Kaffe Vad behövs? (Vilka förutsättningar?) Hur kan det gå till? Barnperspektiv och barnets eget.
Reklambudskap Varför går vi på allt?.
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH 1 Pilotkommuner för serviceutveckling - vad erbjuds och vad krävs?
Uppsatsförslag från forskningsgruppen ConTech Kontaktperson; Cecilia Enberg
Grundbult 1 Offentlig upphandling syftar till att förse statliga myndigheter, kommuner och landsting med varor och tjänster så att de kan fullgöra sina.
Erbjudande från SKL Kvalitativ uppföljning av multisjuka äldre Kunskap för att bearbeta systembrister.
Serviceundersökning 2009 Företagares uppfattning om Flen kommuns service.
Serviceundersökning 2007 Företagares uppfattning om Flens kommuns service.
Ekonomihögskolan Namn Namnsson Program/kurs
Vad och varför konsumerar vi? Maria Svens vt 2009.
1. Vad? Med kvalitetsdeklarationer sätter vi tydliga nivåer på våra tjänster och vår service 2.
Serviceundersökning 2011 Nöjd-Kund-Index undersökning om företagares uppfattning om Lidingö stads service under 2010.
Erbjudande - Examensarbete Högskolan i Skövde 2013.
K1 Alla marknadsför sig Att skapa intresse och förväntningar
Värdegrund, Vision och Verklighet.
Generell titel. Bakgrund - privata FoU investeringar.
Röd zon Grön zon Grön zon Röd zon.
Organisation / företag:
Ekonomiska system Viktiga begrepp
Världsklass 2015 ”Tillsammans utvecklar vi Örnsköldsvik”
Metodkurs 21 februari 2008 Björn Thuresson MDI-gruppen
Affärsidé Den yttre affärsidén Vad skall produceras ?
En students perspektiv En students perspektiv Näringslivet och studenten Presentatör: Jonas Karlsson Tema samverkan Ämneskonferens i datavetenskap.
Bibliotekscentrums miljöarbete Uppföljning januari 2009.
Mot grönare försörjningskedjor: Med samarbete kommer man längre! Uni Martinsen Logistik, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling Miljöteknikminglet.
”Att underlätta människors vardag”
Miljövän naturligtvis
Serviceundersökning 2011 Nöjd-Kund-Index undersökning om företagares uppfattning om Upplands-Väsby kommuns service under 2010.
Vad kan du göra för att minska ditt ekologiska fotavtryck?
Agnes Ö, Petter B, Hannah, Sabina. Rådslaget – tema hållbar konsumtion Vad vi gjort under projektet Kickoff Filmer om hållbar konsumtion Stilmedveten.
Koncept Vårt företag är ett av de största bilföretagen i Sverige. Det som gör oss unika är vårt breda koncept av bilar. Hos oss kan du hitta allt ifrån.
{ Ekonomiska system Olika sätt att försöka styra samhällets ekonomi.
KONSUMTIONSSAMHÄLLET. V AD ÄR KONSUMTIONSSAMHÄLLET ? Vi handlar mer än vi behöver för att överleva – ökad konsumtion av mat, kläder, saker mm Massproduktion.
Samhällsekonomi Ekonomiska system. Vad är ekonomi? Ordet ekonomi kommer från grekiska ordet för hushållning. Ekonomi handlar om hur vi bäst använder de.
Miljöarbete Skarpnäcks förskolor 2012 Pilotprojekt: giftfri inredning 2013 Nämndmål: 2. giftfria varor och byggnader 5. miljöeffektiv avfallshantering,
Hur arbetet med hållbart företagande kan användas i marknadsföringen.
Vilken typ av konflikt står du inför?
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
Reklam.
Marknadsföringens källor
Köp häftet och spara tusenlappar!
Marknad, målgrupp och mål
Quick Tips for Effective Spa Management To manage your spa effectively, you should consider training your staff, letting people know about your spa through various marketing channels, and focus on improving customer experience. Play the slideshow to
Profildokument Uddens förskola rev. Aug 2017
Y 1.1 Räkna med bråk Tre av tio kulor är blå.
Övergång Möbler Möbler 2017 Regionalt inköpsstöd Anna Törnqvist
Vad är marknadsföring? “Marketing’s job is to convert societal needs into profitable opportunities”
Y 2.3 Det hela Delen Andelen = Det hela Andelen av Det hela = Delen
Tre kritiska situationer
Ni gör redan idag (1 av 3) TRANSPORTER
Presentationens avskrift:

”Service i Världsklass” Bakgrund Linköping har satt målet att vi som stad ska stå för ”service i världsklass”. Vad innebär detta? Lever de tjänster som idag erbjuds av kommun, landsting och näringslivet upp till detta mål? Studie En kvalitativ eller kvantitativ studie av företag eller kunder. Kontaktperson: Lars Witell (lars.witell@liu.se)

Från Grön till Grå Bakgrund Studie Vanligtvis talar vi om att konsumenter blir mer ”gröna” och har ett intresse av att göra miljövänliga val. Denna studie handlar om de konsumenter som inte orkar bry sig om miljö, de som har tröttnat på att sortera sopor och att köpa ekologiska bananer. Studie En kvalitativ intervjustudie med kunder. Kontaktperson: Lars Witell (lars.witell@liu.se)

Shopping – en källa till gräl? Bakgrund Att shoppa ska vara en kul upplevelse, men det kan ofta leda till bråk och gräl med föräldrar, barn eller partner. Studien handlar om att identifiera varför gräl uppstår och hur det påverkar shopping upplevelsen. Studie En kvalitativ intervjustudie med kunder (kritiska händelser). Kontaktperson: Lars Witell (lars.witell@liu.se)