Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Marknadsföringens källor

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Marknadsföringens källor"— Presentationens avskrift:

1 Marknadsföringens källor
Kundbehovet Marknadsföringens källor

2 Behov av många olika slag – marknadsföringens källa
Lyckas man inte övertyga sina kunder om att man erbjuder en bättre lösning än konkurrenterna, kommer kunderna att välja någon annan leverantör. Detta gäller oavsett om kundgruppen är privatpersoner, företag eller offentlig sektor. Marknadsföring handlar ytterst om att tillfredsställa kundens behov bättre än konkurrenterna

3 Kundupplevda nyttan Förutom att produkten skall tillfredsställa ett behov hos kunderna, ska kunderna uppleva att just denna produkt ger den bästa nyttan ( värde) för pengarna.

4 Trender och värderingar påverkar behovet
1960 köp, slit och släng NU etik, miljö, återvinning För företag är det viktigt att ha en noggrann bevakning av vilka idéströmning som är på gång.

5 Trendspridare Massmedia har en oerhörd betydelse för spridningen av de nya trenderna. Ju mer de tekniska kommunikationsmöjligheterna utvecklas, desto effektivare kommer trenderna att spridas. Begrepp som återkommer i trendanalyserna för 2000-talet är ”ansvar”, ”frihet”, ”integritet”, ”helhet” och ”en längtan efter det naturliga. Från att äga till att uppleva

6 Ungdomarnas attitydskifte

7


Ladda ner ppt "Marknadsföringens källor"

Liknande presentationer


Google-annonser