Exjobbsinformation för EI studenter V12 Arbetsrutiner: studieinformation/Examensarbete// Sök intressant projekt Använd.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
1 L U N D U N I V E R S I T Y Examensarbete 19/ Civilingenjörsprogrammen för bioteknik och kemiteknik.
Advertisements

Examensarbete För civilingenjörer i -maskinteknik -industriell ekonomi -datorsäkerhet -spel och programvaruteknik 1.
ISAM-kursen Ht 2010 Kursledare: Jakob Åsberg,
Examensarbete – kort info Information för studenter
EXAMENSARBETE i elektroteknik KORT INFORMATION
Sv Aktuellt i antagningen Erik Kyhlberg.
Exjobbsinformation för EI studenter Våra rutiner, se Examensarbete: Sök intressant projekt Använd kontakter! Kolla på.
Examensarbete – kort info Information för studenter
Självständigt arbete i teknisk fysik 15 hp Kursansvarig: Martin Sjödin Uppsala Universitet Institutionen för teknikvetenskaper Nanoteknologi och funktionella.
Självständigt arbete i teknisk fysik 15 hp Kursansvarig: Martin Sjödin Uppsala Universitet Institutionen för teknikvetenskaper Nanoteknologi och funktionella.
Självständigt arbete i teknisk fysik 15 hp Kursansvarig: Martin Sjödin Uppsala Universitet Institutionen för teknikvetenskaper Nanoteknologi och funktionella.
Nyanlända akademiker snabb väg in på arbetsmarknaden Reglab Eva-Britt Grönberg, projektledare.
Dan Nordin – vem är det?  Rationaliseringsutredare med inriktning mot miljö- och energiområdet och moderniseringen av det statliga systemet för redovisning.
Praoarbete under mentorstid Ht 2016
Forskningsetik – läkaretik
Kandidatuppsats i Statistik 732G32
Studie- och yrkesvägledare Finns på skolan: Måndag – Fredag
CDIO – pedagogiskt initiativ för att säkerställa ingenjörskompetens i utbildningen Mirka Kans.
Uppdragsutbildning 45 hp – behörighet SVA för år 9
Aktualiteter kring Samhällsbyggnad 300 hp Eva Liedholm Johnson, programansvarig Samhällsbyggnadslänkens medlemskonferens 12 juni 2017.
Nya rutiner: tryckning av avhandlingar
Välfärdens processer för myndighetsutövning inom IFO/FH
LULEÅ GYMNASIEBY Fyra kvarter samt bibliotek och Hälsans hus.
Samordnad Individuell Plan - Hur enkelt kan det bli?
Ekonomisk redovisning och rapportering för år
Examensarbete för högskoleingenjörsexamen i maskinteknik (MSGC17) 22
Självständigt Arbete i Teknisk Fysik 15 hp
Utvärdering och systematiskt kvalitetsarbete för ämneslärare, 8 hp Lkk81N LKK81N, GÖTEBORGS UNIVERSITET, IPS.
Självständigt Arbete i Teknisk Fysik 15 hp
Lösningsförslag för ABB
Föreläsning 1 Programmeringsteknik DD1310
Samordnad Individuell Plan - Hur enkelt kan det bli?
Kritiskt förhållningssätt
Gymnasiearbete 100 p.
Vad är sociologi? – en repetition Momentöversikt Vad är en analys?
Kursansvarig: Linda Wänström
Samhällskunskap i gymnasieskolan
Tidiga dialoger kan öka bostadsbyggandet
Aktuellt COSMIC R8.1 Nummer 17 vecka
Ifous Undervisning i förskolan Tidsplan
Nätverk för lärare på fritidshem
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
SOCIALA MEDIER-KAMPANJ “The Butterfly Effect”
Självständigt Arbete i Teknisk Fysik 15 hp
Implementering av peer learning i verksamhetsförlagd utbildning (VFU)
Riksrevisionen Årlig Revision
Tillsyn förskola, pedagogisk omsorg
Folkhögskolans allmänna kurs och SeQF
Certifieringprocessen
Ett samarbete mellan biologi, BILD och idrott och hälsa
Betalningsprocessen och kontroller
Årskursinformation för blivande årskurs 2
Information av Elsa Trolle önnerfors och studievägledningen
Sektor utbildnings rutin för introduktion av nyutbildad personal
Kanslimöte
Årskursinformation för blivande åk 3
Årskursinformation Årskursinformation A
Årskursinformation åk 4-5
Säljutbildning Presenteras av [namn].
Supportstuga: Terminsstart och -slut
Seminarium 4: Att redovisa sina resultat och kommentera andras LT200X Examensarbete inom teknik och lärande, avancerad nivå 30,0 hp Helena Lennholm
Utvärdering av system för styrning, uppföljning och kontroll
Idéburet offentligt partnerskap (IOP)
Gymnasiearbete 100 p.
Antagningsprocessen ”Inrättande av Doktorandplats” KI DS
Maria Eidenskog Föreståndare CMTS
Supportstuga: Medarbetarkopplingar
Problembaserat lärande (PBL)
Presentationens avskrift:

Exjobbsinformation för EI studenter V12 Arbetsrutiner: studieinformation/Examensarbete// Sök intressant projekt Använd kontakter, RING! Kolla på nätet, på FÖRETAGENS och på teknats hemsida: In Touch kolla : Välj: 15 hp ev 30 hp exjobb

Mål för kursen: Examensarbete i elektroteknik 1TE660 (15 hp) …studenten skall kunna söka, samla, värdera och kritiskt tolka relevant information i en problemställning samt att kritiskt diskutera företeelser, frågeställningar och situationer självständigt identifiera, formulera och lösa problem samt att genomföra uppgifter inom givna tidsramar muntligt och skriftligt redogöra för och kritiskt diskutera information, problem och lösningar i dialog med olika grupper arbeta självständigt inom det elektrotekniska området visa ett vetenskapligt, ingenjörsmässigt samt samhälleligt (ekologiskt, etiskt) förhållningssätt. Tillkommer även våra lokala mål! Läs kursplanen:

De olika inblandade: Handledare (HL): kontaktperson och stöd hos uppdragsgivaren Ämnesgranskare (ÄG): univ. lärare som ger råd, stöd och granskar rapporten Examinator (EX): koordinerar och examinerar kursen (efter godkännande från HL och ÄG) Examensarbetaren

Den formella processen: 1)Kontakta företag/inst, ge Samarbetsavtal och kursbeskrivning till handledaren Gör en beskrivning av exjobbsprojektet ( projektplan, tidsplan ) 2)Fyll i och underteckna ansökningsblanketten från hemsidan (student, handledare).

Den formella processen: 3)Tidsplan upprättas av handledare och litteratur kan diskuteras med ämnesgranskaren. 4)Kontakta ämnesgranskare (i samråd med examinatorn) som bedömer projektet (lämpligt, G2E nivå?) Ämnesgranskaren undertecknar blanketten. 5)Lämna blanketten med projekt- och tidsplan till koordinatorn, som kontrollerar 130hp kravet inom programmet och kursregistreringen i UPPDOK.

Den formella processen: 6)Under arbetets gång behövs en mellanredovisning för ämnesgranskaren eller examinatorn 7)När ämnesgranskaren bedömer att exjobbet är klart och rapporten är till 90% färdig, kontakta examinatorn minst 2 veckor innan det muntliga presentationen. (Hon meddelar exakt tid och plats.) 8)Skicka rapporten minst 1 vecka innan seminariet till koordinatorn via urkund och via

Den formella processen: 9)Efter godkänd muntlig presentation och opponering gör ev. korrigeringar i rapporten. 10)Fyll i mallen ( för ”abstract” på engelska om rapporten är på svenska (eller tvärtom). 11)Fyll i mallen för försättsblad med ISRN nr hämtat från UTH-expeditionen (till 30 hp exjobb från 12)Lägg upp rapporten i DIVA, lämna in 2 ex på UTH- expeditionen för inbindning (student + handledar ex).

Den formella processen: 13)Hämta exjobbsblanketten från UTH- kansliet för underskrift av ämnes- granskaren och lämna den till koordinatorn igen. Efter godkännande av jobbet och arkivering av pliktexemplar ser examinatorn till att exjobbet rapportas in i Uppdok.

Sammanfattning: Aktivitet Anskaffande av uppgift Blankett “Ansökan för examensarbete” Tilldelning av ämnesgranskare (ÄG) Framtagning av projekt+tidsplan Godkännande av projektplan (registrering efteråt) Genomförande Mellanredovisning Inlämning av färdigt arbete Opponering Granskning, godkännande Ansvarig Student Examinator (EX) Student med HL ÄG + EX Student ÄG + Student Student Student + EX + ÄG ÄG + EX

När blir exjobbet icke godkänt Det gäller även universitetets krav inte bara uppdragsgivarens! Vid ev. större problem inte kontaktas ämnesgranskaren Exjobbet blir för stort utan begränsningar (oöverskådligt) Rapporten skrivs med målgruppen ”företaget” istället för ”studenter med samma bakgrund som exjobbaren” Studenten får för lite stöd (handledning)

Icke godkända arbeten Kan, efter omarbetning eller komplettering, inlämnas för ny prövning (inom max 4 extra månader) Samråda med examinatorn I annat fall görs ett nytt examens- arbete…