Turism kap 9 Service Att arbeta med service Funktionell service Personlig service Några tumregler för hur man skapar god kundservice Vem är kunden? Betydelsen av god kundservice Vid kundreklamationer Om kunden är besvärlig
Vad är god service Välj ut de 3 viktigaste punkterna på sid 151
Har kunden alltid rätt? Sid 152. Diskutera punkterna
Reklamationer Sid 154 Hur hanterar du reklamationer?
Funktionell service Funktionell service ✓ är självklar för kunden ✓ är organiserad ✓ kostar pengar att åstadkomma ✓ är materiell ✓ saknas om den uteblir Exempel på funktionell service w Det finns hårtork på hotellrummet w Maten serveras på varma tallrikar w Taxi följer gällande trafikregler w Gratis kartor i turistbyrån Vad är motsatsen till funktionell service?
Kunskapsområden som ska redovisas muntligt i grupp. Vad menas med: god service De första och sista sekunderna Hur hanterar du en reklamation Egenskaper och kunskaper Regler Kulturer
Personliga egenskaper och kunskaper Sid 160 Är du intresserad av reseledaryrket? Berätta om vilka egenskaper du behöver!s160 Berätta om vilka kunskaper du behöver!s161 Jämför detta med ditt drömyrke!
Kulturmöten Sid 164 Kulturer med människor från olika kulturer Vilka kulturer känner du till? Berätta om olika värderingar i olika kultuerer Vad kan du om seder och bruk i olika länder? Spanien, Grekland, Storbritanien, USA, Thailand.
Dricks Sid 170 Vad har anser du om kommentarerna på sid 170? Hur fungerar det på din praktikplats? Hur vill du göra på ditt drömyrke.
Utvärdering av din praktikplats Vilka kunskapskrav tror du att du kan resonera och presentera om efter praktiken?