Turism kap 9 Service Att arbeta med service Funktionell service

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Pedagogisk planering Åk 7 - 9
Advertisements

Brukarenkät Måltidssituation. Vilken avdelning bor du på? Avdelning 1.Sparven2(9%) 2.Vargtass2(9%) 3.Blåklockan2(9%) 4.Lindorna2(9%) 5.Skogsstjärnan2(9%)
I detta bildspel reflekterar kollegor i olika ämnen tillsammans över språkliga handlingar i klassrummet. Underlag till diskussionen är den uppgift som.
Farmorgun Välkomna till: Lär dig blogga Internationella kvinnodagen Södertälje kommun Gun Svensson Farmor Gun i Norrtälje 72 år.
TILLSAMMANS KAN VI GÖRA SKILLNAD VAR MED I EN ENTREPRENÖRIELL UTMANING.
Förstå, jämföra och föreslå åtgärder Centrala begrepp.
Sumererna i södra Mesopotamien
AB HANDELNS UTREDNINGSINSTITUT RAPPORT TILL ALCOHOL UPDATE 2009 SVENSKARNAS ATTITYDER TILL GRÄNSHANDEL MED ALKOHOL.
Ekonomi – hushållning med resurser
Mål och betygskriterier
VIVA KOMVUX För dig som är över 20 år och behöver mera tid för att lära dig saker på grund av utvecklingsstörning, autism, eller att du som vuxen fått.
Turismen växer fram kapitel 2
Våren 2009 Beskriv ett land Mathias Ahrn Jan-Eije Hammaräng.
Presentation av gipsmask-gör en snygg presentation av din mask
Barnkonventionen Rätt att utvecklas som person
Hälsopedagogik- Vad är det ?
Ta reda på hur ditt liv ser ut just nu
Ett utbildningsmaterial från Fairtrade Sverige
Intervju inför ViV-projektet.
Centrala innehåll och kunskapskrav
Centrala innehåll och kunskapskrav
Centrala innehåll och kunskapskrav
Centrala innehåll och kunskapskrav
Den Glada Internationella Vänskapsveckan.
Skriv till jag säger stopp, sen läser ni upp.
SERVICEBRANSCHEN.
Ett arbetsområde om poesi
Hälsopedagogiskt arbete kap 4
Hälsa i ett globalt perspektiv.
Hälsa i ett globalt perspektiv. Varje land har sin egen hälsopolitik och varje land måste vara aktiva internationellt och ha en egen hälsopolitik som hanterar.
Ditt namn Din lärare Din årskurs
Utveckla din organisation - ska du anställa? -. Fundera kring Vad vill du ha hjälp med? Hur kan du beskriva det du behöver så att det lockar rätt kompetens?
Hälsopedagogik. Kapitel 1 Hej, hur mår du?
Turismens historia kapitel 2.
Kapitel 2 Livsstilens betydelse för hälsan.
Modul 7 Kulturell medvetenhet
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Barnets rättigheter i Sverige och för alla barn i världen
Att tillsammans påverka!
Vad ska ingå i uppgiften?
PROJEKTARBETE 2010 – 2011.
Stöd och Omsorg Psykosocialt stöd BedömningGenomförandeUtvärderingBedömningGenomförandeUtvärdering Tydligt Förutsägbart Begripligt Tydligt Förutsägbart.
Dokumentation av PRAO med hjälp av digitalt berättande
Reseproduktion och försäljning
Etik & moral Etik = beskriver vilka riktlinjer vi ska välja för hur vi ska handla, val vi ställs inför. När man funderar över skillnader i vad som anses.
Hälsopedagogik- Vad är det ?
Offensiv orientering Vägval till glädje och framgång SM Långdistans.
En guide för arbeten i SO
Marknadsföring och försäljning
Sagoanalys 1. Läs din saga.
om företaget där du gör din praktik!
Genrer Ett specifikt syfte – avgör vilken genre det handlar om
Personligt agerande PIE. IEI. LiU. Carina Höyheim 2010
Leda och planera sokratiska samtal
Kapitel 2 sid S 75. Det liv man lever och den livsstil man väljer handlar mycket om hur stor motivation man har. Vissa vill motionera och röra på.
Turism kap 9 Service Att arbeta med service Funktionell service
Vo12 Projekt på APL: Lagar och bestämmelser
Marknadsföring av turism
Analysförmåga Jämföra: Likheter och skillnader, för- och nackdelar
Grekerna.
Hälsopedagogik. Kapitel 1 Hej, hur mår du?
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Hälsopedagogik. Kapitel 1 Hej, hur mår du?
Hälsoarbete på praktikplatsen, Kap 4
Signatur ÅÅÅÅ-MM-DD 1 Inkludering på Svevia Anläggning.
GF-lektion 3 Stereotypier.
Att skriva en resonerande text
Workshop Arbetsplatslärande.
Ditt namn | Din lärare | Din årskurs
Presentationens avskrift:

Turism kap 9 Service Att arbeta med service Funktionell service Personlig service Några tumregler för hur man skapar god kundservice Vem är kunden? Betydelsen av god kundservice Vid kundreklamationer Om kunden är besvärlig

Vad är god service Välj ut de 3 viktigaste punkterna på sid 151

Har kunden alltid rätt? Sid 152. Diskutera punkterna

Reklamationer Sid 154 Hur hanterar du reklamationer?

Funktionell service Funktionell service ✓ är självklar för kunden ✓ är organiserad ✓ kostar pengar att åstadkomma ✓ är materiell ✓ saknas om den uteblir Exempel på funktionell service w Det finns hårtork på hotellrummet w Maten serveras på varma tallrikar w Taxi följer gällande trafikregler w Gratis kartor i turistbyrån Vad är motsatsen till funktionell service?

Kunskapsområden som ska redovisas muntligt i grupp. Vad menas med: god service De första och sista sekunderna Hur hanterar du en reklamation Egenskaper och kunskaper Regler Kulturer

Personliga egenskaper och kunskaper Sid 160 Är du intresserad av reseledaryrket? Berätta om vilka egenskaper du behöver!s160 Berätta om vilka kunskaper du behöver!s161 Jämför detta med ditt drömyrke!

Kulturmöten Sid 164 Kulturer med människor från olika kulturer Vilka kulturer känner du till? Berätta om olika värderingar i olika kultuerer Vad kan du om seder och bruk i olika länder? Spanien, Grekland, Storbritanien, USA, Thailand.

Dricks Sid 170 Vad har anser du om kommentarerna på sid 170? Hur fungerar det på din praktikplats? Hur vill du göra på ditt drömyrke.

Utvärdering av din praktikplats Vilka kunskapskrav tror du att du kan resonera och presentera om efter praktiken?