Grupp 11. Reflektion av ABB-caset -Bra att avsätta resurser för samtal och därigenom skapa tillit genom kontinuerlig dialog om brister, utveckling etc.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Hur vet vi att detta är ett bra familjehem för just detta barnet?
Advertisements

Lärdomar från skolor med mer traditionellt undervisningsmönster
Geografiska begrepp svåra ord
Minnesanteckningar från förtroendevaldsträff 15/
Handlingsplan för matematikutveckling
Examensarbete - ett projekt
Förvärv i förändring – omorganisation av medieresursförvärvet vid SUB
Supported Employment & Customized Employment
”Språk, lärande och identitetsutveckling är nära förknippade
Mål och betygskriterier
Grundkurs i marknadsföring
Vilka var de viktigaste lärdomarna från caset?
VILKA VAR DE VIKTIGASTE LÄRDOMARNA FRÅN CASET?
Case seminarium: Individuell Reflektion
Gör om med bilder i stället
Lära sig leva med cancer
Next previous Refactoring och lite mönster kodade i Java Innehåll Vad är refactoring? Ett större refactoringexempel Några mönster kodade i Java OOMPA 2000.
Dialogkort - arbetsmiljö och hälsa
Låt oss presentera enkelklicksmiraklet
Läroplansträff Välkomna.
Processer som används för att skaffa och behålla lojalare kunder!
Studenter Lär Av Studenter ”SLAS” Karim Daho Januari 2007.
Positiv Livskraft © Att komma dit du vill
Case – ABB, FG Wilson och CAT
CASE Grupp 8 Fanny Abelsson | Felicia Karlsson | Irene Werin
Reflektion kring Caseseminarium Grupp 1 Victoria Carlsson, Madeleine Eriksson, Magnus Grönhult, Cecilia Löfgren, Anna Reuterskiöld.
Uppföljning eller utvärdering - är det frågan?. Det ena utesluter inte det andra! Ungt forskningsområde – det finns utrymme för både och. Olika perspektiv.
Lokal arbetsplan Hedlunda skola Kunskaper, utveckling och lärande Barnen/eleverna ska känna sig trygga, respekterade och ha demokratiska värderingar.
Date LEDARUTVECKLING Coachning Jan 2010.
Lärandemål Program Dialogerna 1& Presentation av dialog Lunch dialog dialog.
Resursgruppmöte 1:a mötet inom 3 månader
Kap 8: Marknadsföring genom relationer
Systematiskt kvalitetsarbete i våra kommuner
Bygg strukturen Skapa en kunddatabas på företagsnivå
Introduktion till Motiverande samtal (MI)
Process: Lönekriterier
ST inom FK Arbetsplatsfacket
Case ABB Grupp 6 Stina Friberg Emily Gustavsson Anja Mlivic Jesper ny
Teoretisk referensram
Seminarium Industriell Försäljning Eric Marketoft.
Case seminarium Grupp 3, Azra Custovac, Anna Ojdanic & Indira Todorovac.
Erfarenheter från Lerums kommun Johan Nyström / Stefan Vikberg.
Reflektionsuppgift – THE ABB, FG WILSON AND CATERPILLAR CASE
Caseseminarium Sofie Johansson, sofjo153
Caseinlämning kl Grupp 5 Denise Niemi Jennie Östh
Lunds universitet / Samordnat IT-stöd vid LU / Mars 2010 NETinfo-möte Samordnat IT-stöd Lunds universitet Johnny Nilsson, PL Birgitta Lastow,
Demokratins utmaningar och förtroendevaldas roll
THE ABB, FG WILSON & CATERPILLAR CASE Grupp 4: Christoffer Andersson SCM & Industriell Marknadsföring Cathrine Bose 722A29 Elin Ivarsson Jonas.
Case – ABB, FG Wilson och Caterpillar Industrielll marknadsföring och Supply Chain Management GRUPP 9.
Projektet P MAGNUS WÄRJA. Syfte med Projekt P Projektets syfte: Att lämna förslag på hur Företagets webbsida skall kunna attrahera mer besökare och på.
Synpunkter, klagomål och beröm
Lönekriterier för lärare inom samtliga skolformer inom Utbildning Gävle och Näringsliv & arbetsmarknad Gävle (gäller från och med 2016 års löneöversyn)
CASE - Ledarutveckling över gränserna november 2015 Annelie Johansson Michaela Lindh.
THE ABB – FG WILSON AND CATERPILLAR CASE Problemanalys ABB strategi var att på djupet förstå kunders behov och hjälpa dessa kunder för att bli mer konkurrenskraftiga.
SAMTALSMETODIK – HUR NÅR JAG FRAM OCH SKAPAR KONTAKT.
Case - ABB och caterpillar
FG Wilson & Caterpillar
Utvärdering av caseseminarium
Lösningsförslag för ABB
The ABB - FG Wilson and Caterpillar case
Malin Forssell, Karolina Henningsson
Case: ABB - F.G Wilson - Cat
Standardisering i energibranschen Förutsätter ett innovativt företag att grundläggande standardisering är på plats då omvärlden digitaliseras med ökat.
Socialnämnden ska erbjuda stöd för att underlätta för de personer som vårdar en närstående som är långvarigt sjuk eller äldre eller som stödjer en.
SAMTALSMETODIK – HUR NÅR JAG FRAM OCH SKAPAR KONTAKT
Utredande text Labbrapport.
McDonald's 2003 Carolin Ekman, Mårten Håkansson, Daniel Höglind, Linda Kiby, Paulina Modlitba, Jenny Sundén
Fördjupning till systematiskt kvalitetsarbete
Att håll och utvecklas som ledare
Rekommendera en strategi
Presentationens avskrift:

Grupp 11

Reflektion av ABB-caset -Bra att avsätta resurser för samtal och därigenom skapa tillit genom kontinuerlig dialog om brister, utveckling etc. -Förenkla och bekosta övergången genom att ta bort ev hinder vid skapande vid ny kundrelation. -Förvärv kan förändra relationer, viktigt att avsätta resurser för integrationsarbetet efter förvärvet. -Avvägningsfråga vid förvärv: standardisering vs flexibilitet. Antingen behålla kärnprodukten och avveckla eller standardisera resterande produkter. - Viktigt att presentera ett helhetserbjudande som medför att alla enheter inom företaget kan vara lönsamma.

Reflektion kring case som undervisningsform Fördelar: Mer motiverande för studenter då case oftast är verklighetsbaserade. Lättare att förstå teorin då den appliceras i verkliga händelser. Diskussion bidrar till vidare reflektion. Möjlighet att förbättra presentationsteknik. Nackdelar: Faktumet att det aldrig finns något konkret rätt/fel till ett case vilket bidrar till att inlärningen blir svårare. Endast vissa som deltar aktivt i diskussionen. Helhetsbilden kan vara missvisande då endast den aktuella situationen aktualiseras.