- Parterna ser det som naturligt att en ändrad arbetsorganisation som leder till förbättrade resultat och ökad måluppfyllelse, oavsett skolform, ska ge.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Ledningsdeklaration Länna/Rialaenheten 2009
Advertisements

Lust att lära - möjlighet att lyckas!
Granskningsområden Måluppfyllelse och resultat Tillsynen granskar inom detta område förskolornas måluppfyllelse gällande resultatet av förskolornas arbete.
Skolområde Tuna läsåret 2012/2013 Tillbakablick Fortbildning/kompetensutveckling för våra pedagoger på Skolområde Tuna.
Förstå, jämföra och föreslå åtgärder Centrala begrepp.
Vi bläddrar i minnenas arkiv eller Va’ va de vi sa Om framtiden !
Säters förskolor fastställd vt.2009 ( rev.ht. 2010)
Lärdomar från skolor med mer traditionellt undervisningsmönster
VÄSTBAS TIDIGT – TILLSAMMANS Ett sätt att samverka kring barn och unga
Pedagogisk dokumentation i det systematiska kvalitetsarbetet
Kvalitet och inflytande i förskolan och skolan
En presentation av projektet
En reviderad läroplan för förskolan
Pedagogiskt ledarskap
Förskolor och skolor i Nacka – i en klass för sig Vuxenutbildning Kvalitetsredovisning för förskoleverksamhet och utbildning i Nacka kommun år 2008, antagen.
Struktur och ledning Rektor Styrelse samt ansvar: Tony Roth, rektor
Aktualiteter SPSM; döv-hörselområdet
SAMVERKANSAMVERKAN NY SKOLA – NY LÄRARUTBILDNING SAMVERKAN.
Det blommar i Botkyrka Hans Lindgren.
Kvalitetsarbete Lindängehus förskola.
Kärnvärden.
Svenskt Näringslivs rankning 2014 ”Skolans attityd till företagande” Stkhlm204 Jö78 Vi183 Vä146 Gö205 Ve49 Hu29 Os98 Vä86 Upv156 Hö111 Ka165 M95.
Lärarnas Samverkansråd 1. Avtalsperiod: 25 månader (1/ – 30/4 2012) 2. Löneöversyn med garanterat utfall om 3,5 % 2010 utgörs det garanterade utfallet.
Kartläggning av barn- och elevinflytandet i GR-kommunernas för- och grundskolor FoG-gruppen.
Studenter Lär Av Studenter ”SLAS” Karim Daho Januari 2007.
Problembaserat inlärande eller Problembaserat lärande
Förskolor och skolor i Nacka – i en klass för sig Gymnasieutbildning Kvalitetsredovisning för förskoleverksamhet och utbildning i Nacka kommun år 2008,
Vad är BRUK? … ett verktyg som Skolverket ställer till förfogande
Effektiva möten eller möten med effekt?. Meeting Management Optimera effekten av alla möten i organisationen! Se mötet som ett strategiskt verktyg i att.
Föräldraråd
Att övertyga ! Disposition och mall.
Innovation i södra Småland
1 Förordning 1997:702 Vem? Varje kommun, kommunal förskola, fritidshem, skola Kommun: skolformerna, förskoleverksamhet, skolbarnsomsorg Andra huvudmäns.
Lokal arbetsplan Hedlunda skola Kunskaper, utveckling och lärande Barnen/eleverna ska känna sig trygga, respekterade och ha demokratiska värderingar.
Enl. McKinsey m.fl. Sammanhållen kvalitet i lärandet Lärarprofessionens mycket stora betydelse – lärarnas status, rekryteringen till yrket Kompetensutvecklingen.
UNOS UNO FÖRÄNDRINGSARBETE NULÄGE.
Kommunala friskolor i Linköping
Skellefteåmodellen – kompetensutveckling med Nämnaren
Christian Olsson, projektchef Emma Anderberg, förstelärare
En partsgemensam överenskommelse i Uppsala utifrån avsikterna i HÖK 05
Respekten för människan
Portfolion / Dokumentationen bidrar till utveckling
BUN DAGAR Resultat- och Kvalitetsuppföljning
Mörbylånga kommun Styrkort 2015 Torslunda Fritidshem Idéernas Paradis.
Rapport nyckeltal för grundskola, skolbarnsomsorg och förskola Bakgrund: Befintliga jämförelsetal innehåller kvalitetsbrister Analys av måtten saknades.
V.
Kvalitet i förskola, skola, vuxen- utbildning och skolbarnsomsorg Statens utgångspunkter –Elevernas utveckling mot nationella mål i centrum –Nationell.
Planering Tydliggöra Strukturera Kommunicera Utvärdera Bedömning Kartlägga Värdera Synliggöra Återkoppla Utvärdera.
Hur kan vi förstå begreppet?
Nämndplan 2015.
Ansvar gentemot vem/vilka?
Naverlönnskolans uppstart 11 augusti 2015 Michael Rystad Utvecklingsstrateg.
Varför e-förvaltning och e-strategier? Skapa NYTTA För samhället, medborgarna, företagen och för verksamheterna.
Källängsråd Dagordning 1.Skolans verksamhet - TEMA - studiero 2. Ekonomi och organisation 3.Övrigt - Säkra skolvägar.
Analys/bakgrund Problembild Mål/syfte Ansvar Tid Utvärdering
Brukarenkät Vilka tillfrågas? Föräldrar i familjedaghem (62% svar) Föräldrar i förskola (80% svar) Föräldrar i förskoleklass (81% svar) Föräldrar.
Brukarenkät Tillfrågade grupper och svarsfrekvens Föräldrar i familjedaghem (35% svar) Föräldrar i förskola (74% svar) Föräldrar i förskoleklass.
Skolledarföreningen - för 2000-talets skolledare.
ATT FORTSÄTTA UTVECKLA KVALITÉ PÅ SKOLAN SYSTEMATISKT KVALITETSARBETE.
Tillgänglighet i praktiken Våga Visa
Samordnad utveckling för god och nära vård S2017:01
TRYGGA RELATIONER I KLASSEN
Komvuxutredningen (U 2017:01)
Standarder – hur ser en användare på dem?
Invånarnas inställning till digitalisering i välfärden Undersökning genomförd av KANTARSIFO på uppdrag av Sveriges kommuner och landsting våren 2018.
Park- och naturförvaltningen
Elevhälsoarbete och kvalitet ….vad innebär det?
Maria Nordin Institutionen för psykologi
NY CHEF I KULTURSKOLAN Jalle Lorensson Marie Wall Almquist.
METOD Strategisk kompetensförsörjning
Presentationens avskrift:

- Parterna ser det som naturligt att en ändrad arbetsorganisation som leder till förbättrade resultat och ökad måluppfyllelse, oavsett skolform, ska ge högre lön. ÖKAD MÅLUPPFYLLELSE OCH EFFEKTIV ARBETSORGANISATION * FÖR FÖRSKOLA OCH SKOLA. * BYGGER PÅ HÖK-10 INBJUDAN

Detta återkopplade grupperna vid senaste mötet 21 sept Gr 5 : Reda i vad vi skall/behöver göra ! Behov av samtalsträning och samtalstid Hur många relationer kan man ha 250 elever under en vecka ?! Hur organiserar vi stöd till elever och hur påverkar detta arbetsorganisationen? Behov av analys av vår målbild. Hur finner vi mötesplatser. Behov av att någon hjälper oss att strukturera och förenkla Stöd till ledningen Gr 6 : Hjälp med analys. Gör vi rätt saker? Skapa tid för mötet lärare/elev Behov av att få stöd med organisation. Hur får vi en lärande organisation Hur bearbetar vi rätt fråga på rätt ställe ? Gr Fyren: Målsanering Viktigt med det inre enhetsarbetet. Ge förändringen tid ! Stöd med analys Ett behov av en riktning. Diskussion av uppdraget. Gemensamt uppdrag ?! Lärande organisation, Utbildning i Höken Hur kan vi organisera en förändring. Glöm inte den fysiska miljö