Utskrifter.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
SOCIAL MILJÖ I FÖRSKOLAN! En utmaning?!. SOCIAL MILJÖ 8. Delaktighet- Att känna o uppleva sig delaktig hela dagen! 9. Jämställdhet- Rätten att ha inflytande.
Advertisements

Kultursamverkansutredningen Spela samman – en ny modell för statens stöd till regional kulturverksamhet.
Förbättringsområde Ökad tillgänglighet för personer med behov av att ta sitt blodtryck.
Vår verksamhet Har verksamhet i skolans gym Har aktiviteter med bollsporter Är en del av Jönköpings skolidrottsförbund Anordnar idrottsrelaterade utbildningar.
Framtidens förening Workshop för medlemsutveckling i Arbetarekommuner och S-föreningar.
Förväntningar! – BIM Alliance? BIM Alliance är en sektorsdriven ideell förening som arbetar för bättre samhällsbyggande med hjälp av BIM Med hjälp av BIM.
Visionen. ” Att tillsammans arbeta för en framtid, genom att förnya och förändra och att skapa ett starkt Lions, där vi kan träffas och trivas även i.
A3 PROCESS – PRAKTISK PROBLEMLÖSNING Problem uppfattat 1. Förstå nuläge 2. Identifiera grundorsaken 3. Planera motåtgärder, visualisera önskat läge 4.
Verksamhetsplan för IF Kamraterna, Åmål
Föreningskonferens 2017.
Kultur- och språkanpassad hälsoinformation Steg 1 Datum:
Färdiga e-tjänster för att effektivisera er hantering kring Bygga och Bo Att bygga ett nytt hus eller bygga till det hus du redan har, är något som för.
Upptaktsmöte damerna säsong 2012/2013
Välkomna till tvärsektoriellt miljömålsmöte 21 okt 2015
på personer i behov av hjälp
Hur viktigt är det här för dig på en skala 0-10?
Vägen fram till strategin
En kort presentation av Tillväxtverket
Leda och utveckla en förening
Fastighetsägare i Järva
Andra delen i analys och planeringsfasen
Unga vuxnas boende Hur unga vuxna bor och hur de vill bo? RUFS 2050
Redovisning i Kommunfullmäktige
Öppet hus Skolans namn Datum.
Formativt lärande.
Hållbar stadsutveckling i Södra Munksjön
Arbetsformer XX vattenråd.
Ifous Undervisning i förskolan Tidsplan
Erfarenhetsutbyte 25 november
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Har konsumenterna något val? Emelie Hansson, Naturskyddsföreningen
EXEMPEL GLOBALISERING Megatrend Konsekvenser för Helsingborg
IFK MARIEFRED VERKSAMHETSIDÉ VERKSAMHETSOMRÅDEN VÄRDEGRUND VISION MÅL
Kommunikationsplan Bilaga 11 till överenskommelsen mellan Hudiksvalls kommun och Arbetsförmedlingen gällande samverkan för att minska arbetslösheten.
IT verksamhetens satsning utifrån IKT.
Johanna Sandahl Delegationens arbete, regeringens planer och
Alla vill och kan skapa en bra arbetsmiljö
Miljömålen består av tre slags mål
Inbjudan till Anhörigträff Hjärtligt Välkomna!
Biomedicinska analytikerdagen 15 april
Elliot Dahl Maria Karlsson.
Du kommer att träffa människor under din livstid
Kommunikationsstrategi för staden Så berättar vi om stadens arbete
Projekt! Mål, förstudie, uppstart
Ny vision VARFÖR HAR VI EN VISION?
VARFÖR EN UTVECKLINGSSTRATEGI?
Medlemsdialog Framtidens folkrörelse
Styrkor Svagheter Möjligheter Risker/Hot SWOT
Rekommenderar en strategi
Välkomna! strategi för Vilt-förvaltning
Kan du begreppen? Para ihop rätt begrepp med rätt beskrivning. Algoritm Precis Program Är ett annat ord för exakt, tydlig eller noggrant. Är klara och.
Styrning Styrande processer Att styra en hel stad åt samma håll
Organisatorisk arbetsmiljö
Johan gustafsson, kommunikationschef c more
Fördjupning till systematiskt kvalitetsarbete
Målkartor för utskrift
Arbetsmiljöläget 1989.
Länsdelsgruppernas sammansättning och arbete
Feber hos barn Hälsa i Sverige
Verksamhetsplaneringsdag
Systematiskt förbättringsverktyg för samverkan
Biomedicinska analytikerdagen 15 april
Områdesarbete i Botkyrka kommun
5 stegsmodellen Utbildardagarna 2019
Feber hos barn Hälsa i Sverige
Workshop 1: våra förutsättningar lokalt
Så funkar svensk idrott
Kontinuitetshantering
Instruktioner för tävlingsledare
Fritt efter C.O. Malm Helsingfors Tidning 1852
Presentationens avskrift:

Utskrifter

Utskrifter som stöd till grupperna Skriv ut följande bilder på (enkelsidiga) A4-blad och dela ut till deltagarna i gruppövningarna för respektive steg.

Steg 1: Målbild Vi befinner oss 1-2 år framåt i tiden. Det är 20XX, och er AK/förening är en stark medlemsorganisation med många engagerade medlemmar vars engagemang tas till vara i utåtriktade aktiviteter för att förändra samhället. Ni är en attraktiv, dynamisk och aktiv AK/förening som lever den strategiska plattformen Framtidspartiet fullt ut i hur ni värvar, välkomnar, engagerar och aktiverar medlemmarna. Hur skulle vi beskriva föreningen? Vad kännetecknar vår verksamhet och i hur vi värvar, välkomnar och engagerar/aktiverar medlemmar? Vad kännetecknar medlemskapet i vår förening och medlemmarnas roll?

Steg 2: Nuläge ”Det är <datum för workshopen >”.   Hur kan vi beskriva AK/föreningen idag? Vad kännetecknar vår förenings verksamhet och hur vi värvar, välkomnar och engagerar/aktiverar medlemmar? Vad kännetecknar medlemskapet i vår förening? Vilken roll har medlemmens engagemang och roll i vår verksamhet?

Steg 3: Hinder, svagheter och utmaningar Vad finns det för konkreta hinder, svagheter och utmaningar för vi ska nå det önskade läget (målbilden) – i hur vi värvar, välkomnar och engagerar/aktiverar medlemmar? Vilka konkreta hinder, svagheter och utmaningar behöver vi överkomma och bemöta för att nå det önskade läget (målbilden)?

Steg 4: Möjligheter, styrkor och tillgångar Vad finns det för konkreta möjligheter, styrkor och tillgångar som vi kan använda för att nå målbilden – i hur vi värvar, välkomnar och engagerar/aktiverar medlemmar? Vilka konkreta möjligheter, styrkor och tillgångar har vi som vi kan dra nytta av oh använda för att nå det önskade läget (målbilden)?

Steg 5: Övergripande slutsatser/strategisk riktning Vad är det för helhetsperspektiv som framträder? Vilka övergripande faktorer/omständigheter är de viktigaste att möta för att vi ska kunna nå målbilden? Vilka är de viktigaste och mest övergripande slutsatser vi kan dra – i hur vi bör värva, välkomna och engagera/aktivera medlemmar?

Steg 6: Stegen framåt – Hur ta arbetet praktiskt vidare? Hur ska vi nå målbilden praktiskt? Vad behöver göras? Vilka är de fem viktigaste praktiska stegen/utvecklingsinsatserna för att nå det önskade läget inom vårt område? (I vilken ordning ska stegen tas?)

Steg 7: Handlingsplan Vem är huvudansvarig inom området i AK/föreningen? Vilka är de fem viktigaste utvecklingsinsatserna för att nå det önskade läget inom vårt område som identifierats i den föregående övningen? Vilka är de aktiviteter som behöver/kan göras inom varje insatsområde för att nå målbilden inom vårt område (V-V-EA)? När ska dessa steg vara klara på ett ungefär? Vem är/ska vara ansvarig för respektive steg?