Rulla ut toolkit 2017
Introduktion ___ Detta paket ger dig som kund hos Egencia rekommendationer (en tidslinje, mallar och annan användbar information) för hur du kan hantera kommunikationen med dina resenärer under tiden Egencia implementeras som din affärsresebyrå. Under implementeringen råder vi dig att hålla dina resenärer underrättade om varje steg av processen. På så vis kan du försäkra dig om att de är redo att stödja ditt företags målsättningar med affärsreseprogrammet. Be din Implementation Manager att se över alla kommunikationer med resenärer innan de skickas ut för att kontrollera att de får korrekt information inför lanseringen.
Tidslinje för kommunikation ___ Egencia rekommenderar att du följer denna tidslinje under kommunikationen om det nya reseprogrammet. Kommunikation Målgrupp Tid Officiellt tillkännagivande för företaget Välkommen till Egencia - Presentation av Egencia som företagets nya affärsresebyrå Hela företaget 4 veckor innan lanseringen Utbildning Välkommen till Egencia - Utbildning Resenärer Resebeställare Godkännare 2 veckor innan lanseringen Godkännande av resor och vad en resegodkännare gör Klart för avgång - Vidareutbildning 1 vecka innan lanseringen Lansering Lanseringsdagen (hur man loggar in, vem man ska kontakta) Lanseringsdagen Efter lanseringen ”Veckans tips” Varje vecka i 6 veckor
Guide till varumärken och logotyper ___ Vi rekommenderar att båda våra varumärken (logotyper) används i kommunikationer för att illustrera vårt nya samarbete. Utrymme kring logotypen För att skydda och bevara Egencias logotyper är det viktigt att de syns tydligt och inte undanträngs eller skyms av andra grafiska element. Logotypen måste omges av ett tomt utrymme som är minst lika stort som logotypens bokstäver.
E-postmallar för kommunikationer ___ Tillsammans med den här presentationen bifogas kommunikationsmallar i två format; Oformaterade som du kan anpassa till ditt eget e-postformat E-postformaterade som du bara kan öppna, lägga till mottagare för och skicka Våra kunder får gärna anpassa mallarna för att passa företagets kommunikationsstil. Vi ber om insyn i kommunikationerna innan de skickas för att försäkra oss om att den information resenärerna får om tjänsten är korrekt.