Sammanfattning av regional (EMEA) regelefterlevnad hos distributörer 2015
Nu Skin Europa, Mellanöstern och Afrika (”EMEA”)
Sammanfattning av regelefterlevnad hos EMEA-distributörer 2015
Sammanfattning av regelefterlevnad hos EMEA-distributörer 2015 Denna information om regelefterlevnad lämnas av EMEA Nu Skin Locals på uppdrag av Nu Skin International Inc. (”Nu Skin”). Följande sammanfattning innehåller stödåtgärder som föreslås av Distributor Compliance Review Committee (”DCRC”) för överträdelser som rapporterats mellan januari och december 2015. Antal EMEA-distributörer med överträdelser: 522 Påverkade titlar Föreslagna stödåtgärder* Distributör: 371 Utbildnings-/varningssignal eller brev: 237 Executive: 76 Affärsstopp: 19 Gold: 26 Övervakning: 97 Lapis: 22 Sammanslagning/flytt: 114 Ruby: 16 Uppsägning: 74 Emerald: 8 Ingen åtgärd: 21 Diamond: 2 Blue Diamond: 1 *En distributör kan bli föremål för flera stödåtgärder Sammanfattning av regelefterlevnad hos EMEA-distributörer 2015
Sammanfattning av regelefterlevnad hos EMEA-distributörer 2015 Nu Skin är fast beslutet att driva sin verksamhet i enlighet med gällande lagar och bestämmelser samt att skydda både konsumenter och kunder. Företaget ska också säkerställa att dess oberoende distributörer agerar på liknande sätt. Företaget anser att ett effektivt regelefterlevnadsprogram bör fokusera på fem huvudområden: Företagets policyer och rutiner Utbildning Övervakning av regelefterlevnad Stödåtgärder Utvärdering och tillsyn Sammanfattning av regelefterlevnad hos EMEA-distributörer 2015
Sammanfattning av regelefterlevnad hos EMEA-distributörer 2015 Företaget bildade DCRC för att granska och övervaka distributörernas aktiviteter. DCRC träffas en gång i månaden och leds av en President och en Representative Director. DCRC består också av flera medlemmar ur ledningsgruppen. Syftet med DCRC är följande: Ta fram och upprätthålla policyer som gäller distributörernas regelefterlevnad samt tillsyn. Just nu fokuserar Nu Skin EMEA särskilt på marknadsföringsmetoder, antingen av produkterna eller affärsmöjligheten, produktomläggning samt på att utbilda distributörerna i lämpliga sponsringsmetoder. Utbilda distributörerna i hur man bygger en sund, långsiktig verksamhet. Nu Skin EMEA och distributörerna kan tillsammans höja företagets rykte genom att visa att man alltid följer gällande lagar. Förstärka villkoren i distributörsavtalet med bland annat policyer och rutiner och planen för säljersättning. Sammanfattning av regelefterlevnad hos EMEA-distributörer 2015