Valbar VFU Termin 6 Syfte med kursen är att ge den studerande möjlighet att fördjupa och utveckla sin kliniska kompetens inom ett valfritt verksamhetsområde.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Granskningsområden Måluppfyllelse och resultat Tillsynen granskar inom detta område förskolornas måluppfyllelse gällande resultatet av förskolornas arbete.
Advertisements

Gymnasiearbetet Mål för gymnasiearbetet
Elisabet Londos Överläkare, docent Neuropsykiatriska kliniken, Malmö
Leg sjukgymnast, medicine doktor
Analys Lönelots.
Nytt från Skolverket skolverket.se/yrkesutbildning.
Arbetsorganisation Vem ansvarar för vad i förskolans verksamhet?
Dokumentation som en del i det systematiska kvalitetsarbetet
Beteendemedicinsk prevention och behandling i utbildningen
Vårdprevention- ett långsiktigt förbättringsarbete
Kön, genus och jämställdhet Lokal pedagogisk planering Sh åk 9
Den gula tråden Emil Tyberg Adjunkt i engelska.
Charlotte Silén, Pedagogiska enheten, Hälsouniversitetet 2003
Pedagogisk dokumentation i det systematiska kvalitetsarbetet
Nolans modell MÅL Vad är det vi vill uppnå?
Studiebesök Stockholm, vinster:
Systematiskt kvalitetsarbete
Läroplansträff Välkomna. Dagens arbete Björkbackaskolan presenterar sitt framgångsrika arbete med lärandeuppdraget Bedömning för lärande -
Rehabiliteringsgarantin
Arbetsorganisation Vem ansvarar för vad i förskolans verksamhet?
Välkommen till introduktion av kursen LYVU10 med start HT14
Genombrottsmetoden.
Möte beträffande kvalitetsgranskning
Försöksverksamhet med övningsskola och övningsförskola
Ramverk för patientmedverkan
Eva de Fine Licht Konsultationsinternat Ulricehamn april
Forsknings- och utvärderingsmetoder, 15 hp
Evidensbaserat arbete i praktiken – med fokus på kompetens och brukarmedverkan Lars Oscarsson.
Handledarutbildning Delkurs 4 Barn- och fritidsprogrammet BF
Studentmedverkan i förbättringsarbete Ett samarbete mellan Landstinget i Östergötland och Hälsouniversitetet i Linköping.
Förskoleklassen Torpshammar
Portfolion / Dokumentationen bidrar till utveckling
Tillit, Tid och Reflektion Tre nyckelbegrepp i klinisk handledning
EXAMENSSTADGAN [ES] Utveckling och studentrespons Monica Nerdrum.
Digital portfölj i lärarutbildningen
Systematiskt kvalitetsarbete i förskolan
Projektarbetet 2012 En 100-poängskurs som är gemensam för alla gymnasieelever - men som ändå skiljer sig åt…
Marknadsföring av turism
Vad är VFU? Cecilia Netje, VFU-ansvarig, UHS.
Lgr 11 - fortsatt arbete med de nya läroplanen med tillhörande kursplaner.
Om problem och syften Jonas Gustafsson Lärarhögskolan i Stockholm.
Klagomål på Helixgymnasiet Enligt 4 kap. 8§ Skollagen ska huvudmannen ha skriftliga rutiner för att ta emot och utreda klagomål mot utbildningen. På den.
PDSA cykel - förbättringsprocessen
Systematiskt kvalitetsarbete i vardagen!. Systematiskt kvalitetsarbete 1 juli 2011 förstärktes kravet på ett systematiskt kvalitetsarbete Kvalitetsredovisningen.
Intervju observation och individuella lärandemål Förberedelse inför VFU tisdagen den 24 januari.
Undervisning och lärande för en hållbar framtid via aktionsforskning Inger Björneloo Inst. för didaktik och pedagogisk profession.
Bedömning av VFU, när blir den rättssäker? Christel Borg.
Lite tankar för Nynäshamn i det systematiska kvalitetsarbetet 1. Utveckla kvalitetsdialoger: -Förskolechef samt representanter från verksamheten, representanter.
Välkomna till uppföljning och utvärdering 28 november 2016
-kan visa kunskap om vikten av goda relationer till elev och personal
SSPMs mentorprogram inom Life Science
Fördjupning och examination av VFU
Ramverk för patientmedverkan
Krav inför VFU Studenten skriver en studieplan Dokumentation av VFU
Valbar VFU 7,5 hp Termin 6, HT17 Syfte med kursen är att ge den studerande möjlighet att fördjupa och utveckla sin kliniska kompetens inom ett valfritt.
Validering inom Lärarlyftet
Valbar VFU 7,5 hp Termin 6 Syfte med kursen är att ge den studerande möjlighet att fördjupa och utveckla sin kliniska kompetens inom ett valfritt verksamhetsområde.
HbA1c <50 efter kost beh
Vad innehåller PU 5 VT 18 Lund och Malmö
Implementering av peer learning i verksamhetsförlagd utbildning (VFU)
Sara Berglund & Sven persson Partnerskoledagen 5 april 2016
Kontaktpersoner Bedömning & Betyg
Professionell utveckling för den reflekterande praktikern
Kartläggning och analys av anmälningar om barn som far illa
Fördjupning till systematiskt kvalitetsarbete
Varmt välkommen till kursen Avslutande VFU, 13,5 hp. VT 2019
Handledarutbildning Steg 2.
Läkarintyg för sjukpenning
VFU i CL-programmet
Utbildningsplan Lärandemål
Presentationens avskrift:

Valbar VFU Termin 6 Syfte med kursen är att ge den studerande möjlighet att fördjupa och utveckla sin kliniska kompetens inom ett valfritt verksamhetsområde.

Kursplan FÄRDIGHET OCH FÖRMÅGA 1. Inhämta och tillämpa kunskaper och färdigheter i undersöknings-, behandlings- och utvärderingsmetoder 2. Arbeta ergonomiskt och med god säkerhet för patienten 3. Dokumentera i journal VÄRDERINGSFÖRMÅGA OCH FÖRHÅLLNINGSSÄTT 4. Samverka med anhöriga och personal 5. Analysera och värdera kliniskt handlande i förhållande till evidens och beprövad erfarenhet; kliniskt reflekterande

Ansök i tid Ta chansen Ring Ansök och informera Tidsperiod Ersättning Bedömning Bekräftelse/ försäkran/avtal E-postadress Adress (faktureringsadress) Telnummer Rapport

Förutsättningar Handledare: Leg Fysioterapeut/Leg. Sjukgymnast Alla blanketter finns på studentportalen Ladda upp ansökan på studentportalen Ladda upp och skicka in bekräftelse på studentportalen Fem (5) veckor mellan v Ansökan senast juni 2014 Bekräftelse till Ann senast 5 veckor före VFU startar.

Ersättning 1446kr/ student/vecka Skicka faktura senast 15 december Alla blanketter finns på studentportalen

Uppgift – klinisk reflektion Systematisk analys av fysioterapeutiska åtgärder med en patient under VFU. Syfte: Vad? Hur? Varför? Tre - fyra A4 sidor 10 referenser som motiverar dina val av fysioterapeutiska åtgärder

Uppgift – individuella lärandemål Vad vill du förbättra? SMART Planera Genomför Utvärdera Beskriv Vad gick bra? mindre bra? vad har du lärt dig? Din kommande yrkesverksamhet!

Oändliga möjligheter !