1. Genomför enkäten och redovisa resultatet 4. Vid vilka tillfällen fungerar bra eller hyfsat bra redan idag? Vad är det som gör att det funkar vid dessa.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Fritidshem Elever 2013 Fritidshem - Elever 2013 Enhet:
Advertisements

easyresearch. se/s. asp Varför?
KOLLEGIAL HANDLEDNING REFLEKTION TILLSAMMANS I ARBETSLAG
TACK alla ni som hjälpt oss att svara på vår patientenkät! Här kommer resultatet. Vi jobbar vidare för att bli ännu bättre..
Lösningsinriktad Pedagogik.
Diskussionsfrågor för gymnasiearbetet – yrkesprogram
Patientenkät sommaren -13
Träddiagram - ett sätt att ta fram aktiviteter och prioriteringar för hur man ska jobba med ett visst område.
Aktiva möten, metoder för lärande seminarier och konferenser
Utvärdering av Lotusmodellens interaktiva förebyggande utbildning för medarbetare 59 personer.
VÄRDEGRUNDSARBETE Åmålsgården, Åmåls Kommun
Problemsnack eller bygga lösningar.
Kvalitet och inflytande i förskolan och skolan
Pedagogisk dokumentation
Ver 1.0 Välkommen till Från kurs – klubb Planering – Rekrytering – Kurs Bosön Kursledare Thomas Larsson.
Medarbetarundersökning hösten 2013 Haparanda stad totalt
Lokalgrupper och temagruppers organisering
Inlärningsmiljö för att öka motivation
Elevinflytande i planeringen av undervisningen
Dialogkort - arbetsmiljö och hälsa
Olika metoder för ett systematiskt kvalitetsarbete
 Från idé till slutprodukt  100 gymnasiepoäng  Programmålen styr  Enskilt eller i grupp  Om projektarbetet på Elevportalen (under Aktiviteter)
Community Readiness Baseras på teorier om Community Developement -Organisationsteori -Psykologiteorier Har använts inom alkohol och drogmissbruk, våld.
Problembaserat inlärande eller Problembaserat lärande
Elevhälsovården Rikskonferens 14 sept 2009
Demokrati och hur Sverige styrs
Introduktion till FYRA STEG FÖR BÄTTRE ARBETSMILJÖ – 4-stegsmetoden
Förhandstitt på klubbens excellensprocess Följande bilder används under en CEP- kurs.
Hur presentera och opponera?
Matematiklyftet Märta-Stina Gahlin Lundberg
Pict-O-Stat - ett enkätverktyg för LSS verksamheter
Hur vänder vi trenden? Carsten Rose Moderator. Paneldeltagare Birgitta Södertun, Regionråd (KD) Ordf. folkhälsoberedningen Region Skåne Eva Pettersson-Lindberg,
Aktivt lyssnade.
Steg 3 – Mötet RUTINER FÖR VÅRT ARBETSMILJÖARBETE
Nulägesanalys skattning 1-10
 Från idé till slutprodukt  100 gymnasiepoäng  Programmålen styr  Enskilt eller i grupp  Om projektarbetet på Elevportalen (under Aktiviteter)
Diskussionfrågor Processtödjarutbildning vt11 Grupper som arbetat med Els-Mari Törnquist, Bengt Cederberg och Sverker Aasa.
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Känna till och ha provat metoder och verktyg för processledning
Resursgruppmöte 1:a mötet inom 3 månader
Handledarutbildning Delkurs 4 Barn- och fritidsprogrammet BF
Läroplansträff Välkomna!.
Stöd och Omsorg Psykosocialt stöd BedömningGenomförandeUtvärderingBedömningGenomförandeUtvärdering Tydligt Förutsägbart Begripligt Tydligt Förutsägbart.
Introduktion till Motiverande samtal (MI)
Steg 2 – Mötet HUR ÄR VÅR ARBETSMILJÖ OCH VAD BEHÖVER VI GÖRA?
SYSTEMATISKT KVALITETSARBETE I FÖRSKOLEVERK-SAMHETEN
PA1201 Projektarbete 100 p.
KVALITETSREDOVISNING En dokumentation över kvalitetsarbete.
Samhällsvetenskapliga metoder
Förskoleenkät Barn 2012 Förskoleenkät – Barn Enhet:
Herman & Brita Utskrivningsprocessen Gislaved.
Välkommen till! Varför QualisTorget – vad kan QualisTorget göra för Er skola? QualisTorget beskriver denna webbtjänsts funktion på ett bra sätt, eftersom.
Steg 4 - Mötet FÖLJA UPP OCH UTVÄRDERA VÅRT ARBETSMILJÖARBETE
Leda Avdelning Leda Kår Ditt Personliga Ledarskap
DEMOKRATI Skriv ner dina tankar kring begreppet Demokrati. Vad betyder det för dig? Vad tänker du när du hör ordet? Går det att föreställa sig hur det.
Lektionsmaterial Inför ert deltagande i Energikicken 2015.
Lektionsmaterial Inför ert deltagande i Energikicken 2015.
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Case Aneby Kommun 20-22/ Hur ser Aneby kommuns vision ut kontra verkligheten, område förskolan?
Arbetsmiljöarbete Service- och bemötande
Brukarundersökning våren 2014 OSS Kortidsverksamheterna Boendena Daglig verksamhet.
Hur får vi Sigbox att bli en helhet? BFL, SUA, IKT.
Utvärderingsmatris för en kunskapsbaserad bedömning Två utvärderingsmatriser har tagits fram i samarbete med SIQ, Nationella rådet för strokevård och ett.
Metodstöd Att arbeta med MUSK-resultatet
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Välkommen till Kick off vt 2018.
Arbetstyngdsmätning socialsekreterare Barn och Unga
Förbättra klubbkvalitet
Prata politik - även efter Skolval 2019 Skolval 2019 är över och nu börjar det viktiga efterarbetet. Hur gick det? Vilka tankar finns i klassrummet efter.
Presentationens avskrift:

1. Genomför enkäten och redovisa resultatet 4. Vid vilka tillfällen fungerar bra eller hyfsat bra redan idag? Vad är det som gör att det funkar vid dessa tillfällen? Diskutera i mindre grupper och sammanställ i hela gruppen. 3. Välj det område som får flest röster. Hur vill vi att det ska fungera när det är som bäst? Diskutera i mindre grupper och sammanställ i hela gruppen. 2. Välj ut ett område att börja med. Gör en omröstning.

5. Vad skulle vara annorlunda om vi flyttar oss ett steg till höger på skalan? På vilket sätt kommer vi (du) tänka, känna och göra annorlunda? Hur kommer andra att märka det? Diskutera i mindre grupper och sammanställ i hela gruppen. 6. Vad skulle vi konkret behöva göra för att flytta oss 1 steg år höger? Fokusera på sådant som ni själva kan göra. Sitt inte och tänk ut uppgifter för andra. Är det nödvändigt att involvera andra måste de vara med i diskussion innan ni bestämmer vad som ska göras. Diskutera i mindre grupper och sammanställ i hela gruppen 7. När träffas vi för att utvärdera?

8. Vid utvärderingen ska ni använda samma skala som i enkäten. Alla får göra en egen bedömning. Diskutera i mindre grupper vad som blivit bättre. Om ni är nöjda med utvecklingen kan ni väja ett nytt område som ni prioriterade vid första träffen. Är ni inte nöjda gör ni om fråga 5-7. Utvärdering