Hur styr beteenden rollerna i klubben

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Ledningsdeklaration Länna/Rialaenheten 2009
Advertisements

Det första du bör göra är att rita horisonten
Tröst hos Pinto Av Inger Frimansson Kona-klubben del 4.
Mål med samverksanssystemet
Brukarnas perspektiv: KUNSKAP/INFORMATION
Hur kan vi arbeta mot mobbning. eller Hur kan vi arbeta för vänskap
Hur det kom sig att vi började studera generna (arvet)
Nulägesanalys genom frågor
Gun Frödemo - kurator Studenthälsan.
Barnanpassad utredning
Samarbejde mellem plejefamilier og kommune
Metodstöd.
Affärsplaner för samhällsentreprenörer?
VÄRDEGRUNDSARBETE Åmålsgården, Åmåls Kommun
Källbystugans kvalitetsarbete
Les meilleures photos de
Bemötande o etiskt förhållningssätt med utgångspunkt i lagstiftning
Relationskompetens Förmågan att ”se” det enskilda barnet på dess
Alla har inneboende.
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
TuneShop Axel Gärkman Jag är en s.k. sångwriter. Jag komponerar och skriver sånger,som mina kunder sedan får använda.
Tips o råd till din egen golf. Du har kunskapen…..
Att göra: Nyhetsartikel
Om jag hade möjlighet att fånga regnbågen hade jag gjort det för din skull och delat dens skönhet med dig.  
Instruktioner Vilken grupp av frågor känner du att du instämmer mest med? Instämmer du i hög grad med de första 10 frågorna är din självkänsla lägre.
Syftet med en personlig handlingsplan
Plug In riktar sig till elever som avbrutit eller riskerar att av bryta gymnasieskolan. Nationellt är frånvaron hög, närmare 30 %, för Västerbotten ligger.
Patients' experience of important factors in the healthcare environment in oncology care. Browall M, Koinberg I, Falk H, Wijk H.
Hur kan vi påverka dem som styr?
SOCIALA PROBLEM Tryck på pil-tangenten höger så startar bildspelet automatiskt.
Malin Junerfält Mitt Syslöjdsarbete.
Det lönar sig inte att springa …......om man är på fel väg!
Samordnad individuell plan
Att samtala med ungdomar om tobak
Genombrottsprojektet Ger rehab/ Tomelilla kommun
K ALLE K ARLSSON IUP vt J AG GÅR I SKOLAN FÖR ATT …
Läroplansträff förskolan - betydelse av förhållningssätt och syn på barn för att lyckas med pedagogisk dokumentation Välkomna!
Individuell utvecklingsplan på gymnasiet. Hur kan idrottsgymnasierna sätta individen och dess utveckling i centrum? Hur vet vi att de verkligen utvecklas?
Att rekrytera ledare - hur gör man egentligen. …om ledarrekrytering Fundera över vilka ni vill ha som ledare. Om ni inte vet vilka ledare ni vill ha,
Intressenter OL108A.
Sammanfattning föreläsning
Samspel – ansvar 1 Ett mästerskap förutsätter samspel. Vilka är intressenter? Vilken roll har de? Vilket ansvar har de?
Att övertyga ! Disposition och mall.
Barnets rättigheter i Sverige och för alla barn i världen
Debattera.

Kapitel 12 Marknadsföringen påverkas av omvärlden.
Att rita en instruktion
Har du någon gång funderat över hur världen skulle se ut om alla kvinnor kunde läsa och fick möjlighet att utbilda sig om alla kvinnor fick tillgång till.
Etik Moral Filosofi.
SALUTOGENT LEDARSKAP.
Pengar 1 Jacob Freij, Mogärdeskolan 4-9, Vetlanda –
Lässtrategier Att använda lässtrategier innebär att få mentala verktyg för att förstå en text. Lässtrategier är riktade handlingar som utförs medvetet.
Att arbeta med människor Erfarenheter från mina olika ledarroller Uddevalla den 25 januari 2012 Karl-Erik Nilsson.
Livskarriär Din väg mot ett arbete som kommer att göra dig lycklig.
Värderingsövning/ fyra hörn
Portfolion / Dokumentationen bidrar till utveckling
Springlife Prioövning
Valberedningsutbildning
Hållbart engagemang. Vad betyder ett hållbart engagemang?
Debattartikel.
Personligt agerande PIE. IEI. LiU. Carina Höyheim 2010
Affärsplaner för samhällsentreprenörer? Distanskurs i SHE 4 april 2011 Fredrik Björk, Malmö högskola.
Ett sätt att locka unga kompetenser till offentlig verksamhet
Socialpsykologi.
Resultat föräldraenkäten 2015 Stimmet och Nybodas grundsärskolor.
Elev loggbok.
Stimmets skola- resultat enkät föräldrar med barn i grundsärskolan 2015 Undersökningsperiod: > Antal svar: 14 Svarsfrekvens: 50%
TRYGGA RELATIONER I KLASSEN
Hur grupper utvecklas och hur folk beter sig i grupper
Presentationens avskrift:

Hur styr beteenden rollerna i klubben Vilka roller har vi inom dansen Vilka beteenden visar vi upp Var fastnar vi i diskussioner och utveckling

Våra roller inom squaredans? Dansare Kursdelatagare Ängel Individ Marknadsförare Kursvärd Dansvärd Klubbmedlem Styrelsemedlem Caller/insturktör

Vad behöver omgivningen vid olika roller? Vilka är omgivningen Vilken bakgrund Vilket intresse Vilken lärstil Vilket kommunikationsbehov

Vad krävs av mig i de olika rollerna? Jag kan ändra mig Jag kan påverka andra Intresse engagemang Närvaro - härvaro

IPU-leken Hur förstår jag bättre mitt och andras beteende i olika roller? Vem är jag Vilka är de andra Vilken uppgift har vi Anpassat beteende utifrån uppgift och omgivning

Vilken plan har vi för att det ska märkas något på hemmaplan? Grupparbete klubb/områdesvis Arbeta utifrån egna förutsättningar Vilka förbättringsområden kan just vi behöva ta tag i Vad är våra styrkor och svagheter Hur tar vi tillvara engagemang Plan, tid, uppföljning, ansvar

ALLA, NÅGON, VEMSOMHELST OCH INGEN Det här historien handlar om fyra människor. Vi kan kalla dem Alla, Någon, Vemsomhelst och Ingen. Ett viktigt arbete måste utföras, och Alla var övertygad om att Någon skulle göra det. Vemsomhelst kunde ha gjort det, men Ingen gjorde det, för det var Allas arbete. Alla tyckte att Vemsomhelst kunde göra det, men Ingen ansåg att Alla skulle göra det. Det hela slutade med att Alla skyllde på Någon när Ingen gjorde vad Vemsomhelst skulle kunna ha gjort.