Välkomna till Kommunikationsplanerin g Linköping 7/12
Varför är vi här? Att bli angelägnare för fler
Hur gör vi det? Genom Effektmålsdriven kommunikation vad vill vi åstadkomma? vad ska hända med mottagaren och hur mäter vi
Att gå från vad vi vill föra ut… …. till vad vi vill åstadkomma
Vad får människor ut av att ta del i vår verksamhet På vilket sätt är det vi gör relevant för människor Vilken skillnad gör vår verksamhet i samhället Ställ dig frågorna
Vad tycker besökaren om oss Hur kommunicerar den både internt och externt Vilka besöker oss Vem jobbar där Vad kan man göra där Hur känner sig medarbetarna Hur känner sig besökaren Varför söker de sig dit Hur pratar övriga samhället om verksamheten Hur ser en angelägen verksamhet ut
Varumärket Här är en text jag vill ge lite extra uppmärksamhet och hjälper den då med en pil.
Profil – vad vill vi vara Identitet – vad är vi Image – hur upplevs vi
Profil Image Identitet Profil – vad vill vi vara Identitet – vad är vi Image – hur upplevs vi
Profil Image Identitet Profil – vad vill vi vara Identitet – vad är vi Image – hur upplevs vi
Effektmålsdriven kommunikation - Kunna, tycka, göra modellen
10 läxhjälp 5 författarprogram 5000 besökare visa, bevara, locka… vara en pedagogisk resurs.. ”Gamla målområden” är ofta kvantitativa eller ”inifrån”
Kunskap och förståelse Förmågor och färdigheter Attityder, värderingar och åsikter Glädje, inspiration, kreativitet Beteende, aktiviteter och förändring ”Nya målområden” - individ - vad vill åstadkomma med besökaren
Ett starkare och tryggare samhälle Hälsa och välmående Stärkt medborgarskap ”Nya målområden” - samhällsnivå - vad bidrar vi till samhället
Hur/Vad vill vi att målgruppen ska tycka kunna göra Och hur många/stor andel? Genom att planera resultaten i förväg kan insatserna/resurser dimensioneras.