Välkomna till Kommunikationsplanerin g Linköping 7/12.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Vision – Värdegrund – Mål
Advertisements

Frågor som vi brottats med
Det värdefulla ENGAGEMANGET
Mål med samverksanssystemet
Allt kommunicerar om konsten att nå rätt målgrupp med rätt budskap.
TILLSAMMANS KAN VI GÖRA SKILLNAD VAR MED I EN ENTREPRENÖRIELL UTMANING.
TACK alla ni som hjälpt oss att svara på vår patientenkät! Här kommer resultatet. Vi jobbar vidare för att bli ännu bättre..
Vårdande/stödjande handlingar inom kommunala boenden Delrapport 7
Att träna Läsförståelse
Biblioteken i Norrbotten.
Föräldramöte 11/ Välkomna till Syskonavdelningarnas föräldramöte 2011.
Årskurs 8 Entréskolan vt 2013
Framtidskanal till arbetsmarknaden 1 Etablerings lotsare.
Arbetsförmedlingen Alla människor som söker jobb har något att bidra med på arbetsmarknaden.
Hur tänka och göra som processtödjare
Ta reda på hur ditt liv ser ut just nu
Migrationsverket - Asyl, besök, bosättning, medborgarskap medarbetare
SET Social Emotionell Träning
Inlärningsmiljö för att öka motivation
Erfarenhetsutbyte - dag 1 Hur vanlig är kombinationen, missbruk av cannabis/ecstacy bland era klienter? Upplever ni att dessa klienter är annorlunda/har.
Dialogkort - arbetsmiljö och hälsa
Välkommen till information om utvecklingsarbete
Det kreativa konceptets användning i rekryteringsannonser
Läroplansträff förskolan - betydelse av förhållningssätt och syn på barn för att lyckas med pedagogisk dokumentation Välkomna!
Kommunikationsplanens delar
Du är bibliotekets varumärke
ÖREBRO LÄNS LANDSTING Samverkan i partnerskap vid psykisk ohälsa !? 27 januari 2012 Birgitta Johansson Huuva Psykiatridirektör.
Välkommen till Ledardagen!
Förskolor och skolor i Nacka – i en klass för sig Gymnasieutbildning Kvalitetsredovisning för förskoleverksamhet och utbildning i Nacka kommun år 2008,
Ekonomistyrning Budgetering & Kalkylering
ATTRAKTIVARE ARBETSGIVARE
Att rekrytera ledare - hur gör man egentligen. …om ledarrekrytering Fundera över vilka ni vill ha som ledare. Om ni inte vet vilka ledare ni vill ha,
Utveckla din organisation - ska du anställa? -. Fundera kring Vad vill du ha hjälp med? Hur kan du beskriva det du behöver så att det lockar rätt kompetens?
Skärp dig! – Hur svårt kan det vara att förändra?
Ta ställning och handla!
Askersunds kommun
Förskolan Sandviks lärmiljöer utifrån läroplanen
Mål- och resultatstyrning
Nonviolent Communication NVC”Giraffspråk”. Marshall Rosenberg Vad är det som gör att vi tappar kontakten med vår medkänsla? Varför beter sig människor.
Creare Vivere – att skapa är att leva. Creare Vivere – nytt CV för dig Sunne, Munkfors, Torsby och Årjäng samverkar 1300 anställda omfattas –Sunne 700.
Att övertyga ! Disposition och mall.
Pilotgruppens egna erfarenheter från studiegruppen våren 2009
Kap 6: Marknadsstrategier
Sociala och kulturella fenomen Livsstilar och kroppsideal
Hörselskadad Svårighet att höra Avvikande beteende Negativ värdering av avvikelse Negativ värdering av avvikelse Stigmatiserande attityd / beteende Skamkänslor.
Tro.
Respekten för människan
Tillit, Tid och Reflektion Tre nyckelbegrepp i klinisk handledning
Strategiska perspektiv på verksamheten
1 Inför den skolförlagda utbildningen. ”Den nya gymnasieskolan i ljuset av en reform”
Förmågan att dra korrekta slutsatser. Cannabisrökaren upplever sin personliga historia som höljd i dimmoln. Försämring har noterats inom följande funktionsområden:
Välkomna hit! Film – på vilket sätt är bedömning en (liten) del av all vår verksamhet? Kursplanens uppbyggnad. Skillnad strävansmål / uppnåendemål? Kunskapssynen.
Identitet Vad formar oss till oss?.
Synpunkter och klagomål kontra erfarenheter och upplevelser? Om vi tar emot patienter och personals erfarenheter och upplevelser som synpunkter och.
BRIS är en länk mellan barn, vuxna och övriga samhället.
Varumärket SPF, Sveriges Pensionärsförbund. Varumärket är allt vi gör Varumärket är inte samma sak som en logotype, grafisk profil, slogan Varumärket.
Caroline Hansson, Pilbäckskolan
Förändring – hot eller möjlighet?
Socialt entreprenörskap i ideell verksamhet En studie om de aktiva eldsjälarnas motivation och drivkraft som gör skillnad i samhället.
Kommunikationsplan för ----
Nonviolent Communication
DU ÄR VIKTIG!. Varför? Du kan lyfta barnens självförtroende och främja deras välmående. Du kan identifiera styrkor och inge hopp. Du kan ge insikter och.
Resultat : Under baslinjemätningen blev det extra tydligt för oss att det är många av våra gäster som inte äter den lagade maten (de gula stolparna). Det.
Välkomna till styrd helpdesk
Succé för Gislehälsans café för äldre
Christian Gustavsson Kommunikatör Studieförbundet Vuxenskolan
Sociologi Introduktion.
Nyköping Strand Utbildningscentrum
Nyköping Strand Utbildningscentrum
Daglig verksamhet i utveckling
Presentationens avskrift:

Välkomna till Kommunikationsplanerin g Linköping 7/12

Varför är vi här? Att bli angelägnare för fler

Hur gör vi det? Genom Effektmålsdriven kommunikation vad vill vi åstadkomma? vad ska hända med mottagaren och hur mäter vi

Att gå från vad vi vill föra ut… …. till vad vi vill åstadkomma

Vad får människor ut av att ta del i vår verksamhet På vilket sätt är det vi gör relevant för människor Vilken skillnad gör vår verksamhet i samhället Ställ dig frågorna

Vad tycker besökaren om oss Hur kommunicerar den både internt och externt Vilka besöker oss Vem jobbar där Vad kan man göra där Hur känner sig medarbetarna Hur känner sig besökaren Varför söker de sig dit Hur pratar övriga samhället om verksamheten Hur ser en angelägen verksamhet ut

Varumärket Här är en text jag vill ge lite extra uppmärksamhet och hjälper den då med en pil.

Profil – vad vill vi vara Identitet – vad är vi Image – hur upplevs vi

Profil Image Identitet Profil – vad vill vi vara Identitet – vad är vi Image – hur upplevs vi

Profil Image Identitet Profil – vad vill vi vara Identitet – vad är vi Image – hur upplevs vi

Effektmålsdriven kommunikation - Kunna, tycka, göra modellen

10 läxhjälp 5 författarprogram 5000 besökare visa, bevara, locka… vara en pedagogisk resurs.. ”Gamla målområden” är ofta kvantitativa eller ”inifrån”

Kunskap och förståelse Förmågor och färdigheter Attityder, värderingar och åsikter Glädje, inspiration, kreativitet Beteende, aktiviteter och förändring ”Nya målområden” - individ - vad vill åstadkomma med besökaren

Ett starkare och tryggare samhälle Hälsa och välmående Stärkt medborgarskap ”Nya målområden” - samhällsnivå - vad bidrar vi till samhället

Hur/Vad vill vi att målgruppen ska tycka kunna göra Och hur många/stor andel? Genom att planera resultaten i förväg kan insatserna/resurser dimensioneras.