Våra kvalitetstränare

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Ett arbete med att etablera
Advertisements

Genomförd av CMA Research AB Medarbetarundersökning 2014 Oktober 2014 Ängelholms kommun.
SIQs MODELL Uppskattad tidsåtgång: 30 minuter Till avsnittet tillhör ett test som tar ca 10 minuter att genomföra 2.
Smart Built Environment ur ett kommunikativt perspektiv #smartbuilt Kick-off 12 oktober 2015 Helena Gibson Ek.
Grupputvecklingssamtal GUS Dokumentet har utarbetats efter att chefer i LiV efterfrågat en metod för att genomföra utvecklingssamtal i grupp. Gruppen ges.
Genomförd av CMA Research AB Medarbetarundersökning 2014 Oktober 2014 Ängelholms kommun.
En presentation. PYN PUA SIRIUS Visionen för SIRIUS SIRIUS bidrar aktivt till att förverkliga ”den goda arbetsplatsen” för ökad konkurrenskraft.
Botkyrkas styrmodell och kommunens ekonomi
Workshop 1 Kvalitet vad är det? (Lao-tsi, ”Tao-te-ching, 500-talet f.Kr) Kinesiskt dikt med tidlöst budskap år Den kvalitet som kan definieras.
Verksamhetsplan och budget
Uppföljningar av hemtjänstutförare - fokusområden
Övergripande ambition boendes inflytande och delaktighet
Attraktiv Hemtjänst Välkommen till introduktion
Lönebildning inom friskolorna
års erfarenhet medarbetare
Viktoria Hagelstedt, verksamhetsutvecklare CSN
Välkomna till tvärsektoriellt miljömålsmöte 21 okt 2015
SYSTEMATISKT KVALITETSARBETE
på personer i behov av hjälp
En plattform för samhällsekonomisk analys
SYSTEMATISKT KVALITETSARBETE
Klubbens vision Från liten till eliten. ÖGIF.
Action Learning A group of peers, each seeking to bring about some change in the world, who meet regularly to discuss where they are each experiencing.
VÄGEN TILL MÅLGÅNG"   MålGång är en programförklaring som ska verka som stöd för våra aktiva, ledare och föräldrar och hela GSK/MIFs gemensamma fotbollsverksamhet.
Fastighetsbranschens knäckfrågor för en framgångsrik digitaliseringsresa Patrik Larsson, Meta.
Index för att mäta företags kapacitet att energieffektivisera
Verksamhetsplan och budget 2016
Arbetsformer XX vattenråd.
Etik- planering.
Regiongemensam självskattning i förskola och familjedaghem 2017
Verksamhetsplan 2015 Mål med verksamhetsplanen
Partsgemensam information till dig som medarbetare
Kommunikationsplan Bilaga 11 till överenskommelsen mellan Hudiksvalls kommun och Arbetsförmedlingen gällande samverkan för att minska arbetslösheten.
Regionalt utvecklingsarbete evidens- baserad praktik (EBP) inom verksamhetsområdet stöd till personer med funktionsnedsättning Förstärkt delaktighet och.
Din lön och din utveckling
Uppdatering EIO Q – Nya ISO
Johanna Sandahl Delegationens arbete, regeringens planer och
Miljömålen består av tre slags mål
Prisutdelning Bästa redovisning av hållbarhet
Vi gör Sverige rikare genom att få människor och företag att växa
Kvalitetspolicy GLA och alla anställda ska uppfylla alla krav och överträffa förväntningar från kunder, ägare, myndigheter och andra intressenter. På GLA.
Kommunikationsstrategi för landsbygdsprogrammet
Goda livsvillkor, livslångt lärande & välutvecklad ideell sektor.
Kommunikationsstrategi för staden Så berättar vi om stadens arbete
Vad är ett system? "Ett system är ett nätverk av ömsesidigt beroende komponenter (fristående uppgifter, människor eller processer) som arbetar tillsammans.
En demensstrategi för Sverige – hur jobbar vi vidare?
Förnyelsepriset 2018 Då är det åter dags för förnyelsepriset. Det är nu femte året i rad som priset ska delas ut.
Program 16,30 – 16,45 Inledning Göran J och Per S
Gymnasieutvärdering – för utveckling av Din skola
Schyst offentlig upphandling
Kunskapsprocessen Spånga Grundskola
Välkomna!.
Styrning Styrande processer Att styra en hel stad åt samma håll
Bästa fack till lägsta avgift
Innehåll kategoriträff för specialpedagoger den
Systematiskt kvalitetsarbete
Nästa steg regionkalmar.se.
Fördjupning till systematiskt kvalitetsarbete
Övergripande struktur för
”Jobbhälsan en samhällsutmaning?”
XX Benchmarking 2 Följa upp jämställdhetsarbetet och resultaten för olika grupper av kvinnor och män, flickor och pojkar.
Hållbar utveckling måste vara
Kulturskolornas strategidokument
”Från bokföring och information i grundsystemen via styrkorten i Balansen till analys och styrning med hjälp av Rappet samt systematiskt kvalitetsarbete.
Effektiva mötesplatser Erfarenhetsutbyte Kommunikation Synlighet
HÅLLBARA LIVSSTILAR - Hur du lyckas med insats & utvärdering
Föräldrar Förskola Förskolan Solägget 14 svar, 78%
Hur gör vi? SIQ Kommunal Kvalitetsledning
Struktur i modellen, 5 steg
Presentationens avskrift:

Våra kvalitetstränare Erika Olsson, Främjande och Kommunikation Jenny Liljestrand, Främjande och Kommunikation Christoffer Pettersson, Registry Services Roger Murray, Registry Serivces Niklas Kurvinen, Registry Services Alexandra Adelöf, Nya affärer Ulrika Ahlgren, Nya affärer Marie Ekh, Ekonomi Anette Hall, Administration Jan Säll, Administration Charlotta Flodin, Administration Danny Aerts, Vd

Kvalitetstränarnas uppdrag Genomföra utbildning på resp. avdelning som leder till att alla vet att vi har ett kvalitetsprogram, en kvalitetspolicy och ett förbättringshjul. Hjälpa till så att avdelningen har ett strukturerat förbättringsarbete Hjälpa till att visa för varandra hur vi jobbar med förbättringar SMARTA mål: (Specifika, Mätbara, Accepterade, Realistiska, Tidsbestämda, Avstämda) Dokumentation och visualisering av förbättringar: per avdelning Rapportering av förbättringar: tertialrapporteringen mm

Utmärkelsen Svensk Kvalitet (USK) Utmärkelsen Svensk Kvalitet tilldelas organisationer som påvisat betydande resultat av sitt framgångsrika kvalitetsarbete. Utmärkelsen baseras på en gedigen utvärdering av de organisationer som deltar. Verksamheterna blir belysta ur ett helhetsperspektiv där styrkor och förbättringsmöjligheter identifieras i detalj utifrån SIQ Management-modell vilken utgör en grund för hur organisationer når framgång med sin verksamhet. Vad har SIQ:s Managementmodell betytt för oss?

SIQ:s motivering USK 2018 till oss! Internetstiftelsen uppvisar en tydlig förståelse för vilka resultat som krävs för att förverkliga mål, visioner och för att möta kundernas behov. Ledare och medarbetare i hela organisationen har ett starkt kundfokus och arbetar aktivt för att skapa värde i samverkan med kunder och intressenter. Företaget ligger i framkant även i internationella jämförelser. Medarbetarnas delaktighet och engagemang genomsyrar hela organisationen, likaså deras stolthet för Internetstiftelsen och sitt arbete. Ett systematiskt och integrerat arbetssätt finns för att utifrån strategisk plan och övergripande mål ta till vara och utveckla medarbetarnas kompetens. Tjänsteleveransen kan stärkas genom att kopplas samman med ett processledningsperspektiv. Organisationen har en kultur som stimulerar och uppmuntrar kreativitet och innovation i det dagliga arbetet. Medarbetare i hela organisationen lever organisationens värderingar. Öppenhet och transparens är tydliga ledord för Internetstiftelsen som därmed är väl förtjänt av Utmärkelsen Svensk Kvalitet.

Vilken nytta har vi haft av SIQ:s managementmodell?

Verksamhetsbeskrivning USK 2018 https://internetstiftelsen.se/om-oss/mer-om-oss/vart-kvalitetsarbete/ https://internetstiftelsen.se/app/uploads/2019/02/verksamhetsbeskrivning-iis-2018-final1.pdf

Innovation

Vad är hållbarhet? Tillgodose dagens behov utan att äventyra kommande generationers möjligheter att tillgodose sina behov

Hållbarhetsaspekter

Hållbarhetsstrategi Hållbarhetsstrategi = fokuspyramid

Vår uppförandekod https://internetstiftelsen.se/om-oss/mer-om-oss/organisation/policyer/

Hållbarhetsrapportering Visar hur vi bidrar till positiv och hållbar samhällsutveckling Regelbundet, konsekvent och transparent Enligt GRI Standards

Hållbarhetsgruppen + Anna och Mattias Therese Ernbrandt, Främjande och Kommunikation Erika Olsson, Främjande och Kommunikation Joakim Hagsköld, Registry Services Filippa Murath, Administration Anette Hall, Administration Anna Söderman, Administration Mattias Freij, Administration Charlotta Flodin, Administration + Anna och Mattias

Hållbarhetsgruppens uppdrag Internetstiftelsens miljöinitiativ ingår i det bredare hållbarhetsarbetet. Hållbarhetsgruppen är en del av stiftelsens hållbarhetsarbete och består av medarbetare från olika avdelningar. Gruppen träffas regelbundet och arbetar med hållbarhetsfrågor som rör Internetstiftelsens verksamhet, som stöd till de chefer som ansvarar för de olika hållbarhetsmålen.

Våra hållbarhetsmål Beslutade av ledningsgruppen Bilaga till affärsplan 2018, integrerade i affärsplan 2019 per avdelning Följs upp i hållbarhetsredovisning och per tertial i tertialrapport

Hållbarhetsmål

Hållbarhetsmål

Globala hållbarhetsmålen

Miljöpolicy https://internetstiftelsen.se/om-oss/mer-om-oss/organisation/policyer/

Mångfalds- och öppenhetspolicy Våra ståndpunkter: Mångfald Ingen diskriminering Jämställdhet https://internetstiftelsen.se/om-oss/mer-om-oss/organisation/policyer/

Tack! www.internetstiftelsen.se Charlotta Flodin, Verksamhetsutvecklare charlotta.flodin@internetstiftelsen.se 072-704 49 13 linkedin.com/in/charlottaflodin

Vi är Internetstiftelsen https://www.youtube.com/watch?v=3RVcnx-hOk8