Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Effektiva mötesplatser Erfarenhetsutbyte Kommunikation Synlighet

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Effektiva mötesplatser Erfarenhetsutbyte Kommunikation Synlighet"— Presentationens avskrift:

1 Effektiva mötesplatser Erfarenhetsutbyte Kommunikation Synlighet
Projektmål Lanthandlarförening Samverkan Lokal Mat Profilering Effektiva mötesplatser Erfarenhetsutbyte Kommunikation Synlighet Ökad försäljning Ökad lönsamhet Fler & nya affärer/möjligheter Fler kunder Utökad & bättre service Landsbygdsutveckling Kommersiell serviceutveckling

2 Aktivitetsprocess - Exempel på delmål
Övergripande processfaser Fas 1: Etablering Fas 2: Utveckling Fas 3: Resultatmål & Spridning Skapa Lanthandlare förening Dalarna Behovsanalys Gemensam vision Delaktighet Engagemang Skapa plattform kommunikation Framtidstro Ökad lönsamhet Resultatspridning Aktivitetsprocess - Exempel på delmål Skapa organisation Laguppställning resurser Arbetssätt fördelning roller Utforma uppdrag Mål & Syfte Skapa delmål Faktainsamling Uppstartsmöten dialog intressenter Effektiva mötesplatser Bygga engagemang Tydliggöra faktorer för lokal serviceutveckling framgångsex Erfarenhetsutbyten Gemensam marknadsföring Kompetensutveckling jmf uttalade behov Utvärdering Marknadsföring projektet Insikt vad som skapar långsiktig framgång Dra nytta av olika kompetenser Ökad samverkan internt & externt Långsiktig hållbar tillväxt Projektet ska bidra till att vända en för många definierade lanthandelsbutiker i Dalarna negativ trend. Framtida inriktning ska övergripande bygga på långsiktig lönsam utveckling. Lanthandelsbutiken utgör en grundläggande förutsättning för kommersiell serviceutveckling. Sistnämnda ska ske genom att projektet ska applicera och arbeta med en beprövad samverkansmodell som bland annat skapar insikt och framtidstro över vilka framgångsfaktorer som behövs för strategisk långsiktig hållbar och lönsam utveckling. Pilotprojektet ska innehålla tre stycken insats och delmålsområden nämligen; Etablering, Utveckling samt Resultatspridning. Projektet utgår från idag lokalt varierande förutsättningar och nivåer. Osäker lönsamhetsmässig framtid, vilja, eget engagemang, framtidstro, demografiska förutsättningar samt brist på koordinerad kompetensutveckling är några exempel.

3 Lägesrapport Hur? Lanthandel.se Individuella besök
Fas 2: Utveckling Lanthandel.se Individuella besök Telefonmöten kontinuitet Lyfta framgångsexempel Gemensamma ERFA-möten Enkät framtidsfrågor Marknadsföring media Ledarskapsdagar 3 st under hösten Samverkan andra projekt Skapa framtidsstrategi Hur? Effektiva mötesplatser Bygga engagemang Tydliggöra faktorer för lokal serviceutveckling framgångsex Erfarenhetsutbyten Gemensam marknadsföring Kompetensutveckling jmf uttalade behov Projektet ska bidra till att vända en för många definierade lanthandelsbutiker i Dalarna negativ trend. Framtida inriktning ska övergripande bygga på långsiktig lönsam utveckling. Lanthandelsbutiken utgör en grundläggande förutsättning för kommersiell serviceutveckling. Sistnämnda ska ske genom att projektet ska applicera och arbeta med en beprövad samverkansmodell som bland annat skapar insikt och framtidstro över vilka framgångsfaktorer som behövs för strategisk långsiktig hållbar och lönsam utveckling. Pilotprojektet ska innehålla tre stycken insats och delmålsområden nämligen; Etablering, Utveckling samt Resultatspridning. Projektet utgår från idag lokalt varierande förutsättningar och nivåer. Osäker lönsamhetsmässig framtid, vilja, eget engagemang, framtidstro, demografiska förutsättningar samt brist på koordinerad kompetensutveckling är några exempel.


Ladda ner ppt "Effektiva mötesplatser Erfarenhetsutbyte Kommunikation Synlighet"

Liknande presentationer


Google-annonser