Statusrapport Stöd och behandling: Självbetjäningsterminaler:

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Informationssystem om arbetsmiljö För en säkrare och effektivare arbetsplats.
Advertisements

Eget arbete till workshop Region Skåne.
Patientdatalagen –Anpassad behörighet –Spårbarhet –Spärr För att användare ska kunna tilldelas korrekta och ändamålsenliga behörigheter krävs att vårdgivaren.
Nyutveckling Stöd och behandling 2016 Samverkan mellan SKL, Inera och 1177.
Omvänt ärende och Egna ärendetyper (Mina vårdkontakter)
Färdiga e-tjänster för att effektivisera er hantering kring ENSAMKOMMANDE BARN Under 2015 kom ensamkommande barn och unga till Sverige för att söka.
1 Använd gärna denna presentation! Presentationen beskriver arbetet i projektet som arbetar med det kommande landsbygdsprogrammet Presentationen.
Region Östergötland Utbildning E-frikort
Attraktiv Hemtjänst Om rambeslut.
Äldreomsorgen idag och i morgon Ny teknik i välfärdens tjänst
Mina vårdkontakter blev 2015……
Färdiga e-tjänster för att effektivisera er hantering kring Bygga och Bo Att bygga ett nytt hus eller bygga till det hus du redan har, är något som för.
Visning av webbtidboken i Cosmic via Mina vårdkontakter
Mellanhänder: Rätt eller fel? SOI 2017 Ann Fryksdahl, Konkurrensverket
Region Gävleborg Tillämpning i Stöd och behandling och kommunikationsplanering (5 minuter) Förmiddagen
Taltidning till fler 16 mars 2017 Götabiblioteken.
Medborgarpanel om bibliotek I Botkyrka
Öppen frågestund Den 1 mars 2017.
Digitalisering, flera begrepp i samma term
Inför det muntliga nationella provet i svenska
Kultur- och språkanpassad hälsoinformation
En kort presentation av Tillväxtverket
Agenda MAIVOR – mobilt arbetssätt i vård och omsorg
Andra delen i analys och planeringsfasen
Flerårsplan (masterplan)
Strategi för hälsa Skola Socialtjänst Vård och omsorg
3.1 Hur se uppgifter/besök från andra vårdgivare?
Process för verksamhetsplan - Miljösamverkan
Personcentrerade E-tjänster
Patientlagen ger utökad valmöjlighet
Tips när verksamheter startar sina piloter
SPOR PROM lösningsförslag Magnus Mickelsson, Systemarkitekt UCR magnus
Aktuellt COSMIC R8.1 Nummer 17 vecka
Svenska i gymnasieskolan
Kompetensförsörjningsgruppen presenterar
Genomgång av Verifiering av tjänsteproducent
Nätverk för lärare på fritidshem
Självbetjäningsterminal i primärvården
Kommunikationsplan Bilaga 11 till överenskommelsen mellan Hudiksvalls kommun och Arbetsförmedlingen gällande samverkan för att minska arbetslösheten.
Digital signering av hälso- och sjukvårdsåtgärder
Samverkan hälsingland
Innovationsklimatet i Sundsvalls kommun - resultat av självskattning
Vårdsamordning Länets invånare ska kunna säga: ”Jag får den vård jag behöver när jag behöver det och där jag behöver det” Presentera mig Vi precis som.
MATERIALET ÄR FRAMTAGET I SAMARBETE MED
1177 Vårdguiden på telefon - hörnstenar
Övergång Möbler Möbler 2017 Regionalt inköpsstöd Anna Törnqvist
Så enkelt som möjligt för så många som möjligt.
Medarbetarenkäten december 2018.
Ekerö kommun Åk 9 Åk 2 (gymnasiet)
Länschefsnätverket Mona-Lisa Lundqvist Regional e-hälsosamordnare.
Informationsförsörjningstjänster
Arbetsmiljö FSG januari 2019.
Diagnos och delaktighet
Inspirationslådor Workshop i digitalisering förskola och skola.
Fokusutbildning tidbok och webbtidbok
Återkoppling digitalisering
100-listan är ett regionalt initiativ som syftar till att öka kompetensen i styrelserummen. Vi vill tillsammans synliggöra och presentera kvinnor med styrelsekomptens.
Vad är viktigt för dig? Att designa tjänster utifrån behov
Digitalisering av rehabiliteringsverksamheterna
Ersättningskollen.
Hållbar utveckling måste vara
Kulturskolornas strategidokument
Led- och muskelmottagning
Rekrytering med lokala jobbspår
Ärendetyper Visning av de olika frågor du kan lägga till i ett formulär.
Jämställdhet i projekt Hur kan det se ut?
1177 Vårdguidens e-tjänster Halland
Webbtidbokning via 1177 Vårdguidens e-tjänster
Ett komplement till vårdens övriga hälsofrämjande arbete
Stärkt tillgänglighet till kommersiell service i gles-och landsbygder
Presentationens avskrift:

Statusrapport 20180214 Stöd och behandling: Självbetjäningsterminaler: Projektet har kontaktat upphandlingsenheten för en resurs under upphandlingen av behandlingsprogram. Underlag till upphandlingen i form av en kravspecifikation finns påbörjad och en första avstämning av kravspecifikationen är gjord med objektspecialister. Projektorganisationen, styrgrupp och projektgrupp är färdig. Självbetjäningsterminaler: Mindre justeringar i beställningsportalen (testmiljön) sedan blir det produktionssättning. Förhoppningsvis kommer detta att kunna ske denna eller kommande vecka. Styrgrupp: Anders, Linda F, Karin, och Anna BK Projektgrupp: Jesper, Verica Martinovic, Erik Tyrberg och ett tight sammarbet med förvaltningen

Statusrapport 20180214 Digitala vårdbesök: Vi planerar för ett par piloter (en privat och en offentlig) fram emot sommaren. Piloterna kommer hos respektive vårdcentral vara i begränsad utsträckning.  Ett möjligt breddinförande ser vi framåt årsskiftet. Det utifrån att inget oförutsett händer.  Ökat nyttjande av 1177’s e-tjänster: Det pågår flertalet aktiviteter (inom objektet) som skulle öka användandet av e-tjänsterna både internt i Regionen men också hos invånarna i regionen. Ökat nyttjande av 1177’s e-tjänster: Utveckling av ärendetyper, tjänstekontrakt, efrikortstjänst Formulärtjänster: Den med Cosmic integrerade tjänsten och den fristående formulärtjänsten i 1177

Statusrapport 20180214 Webbtidboken, frukostseminarie (förslag): Syfte: Få igång diskussionen och intresset för att nyttja webbtidboken Enkätutskick: Ta fram och skicka ut en enkät som ligger till grund för vad som ska diskuteras på seminariet. Saknas funktionaliteten i webbtidboken? Finns det inte tillräcklig kunskap i hur webbtidboken ska/kan användas? Saknas tiden hos verksamheten att komma igång med webbtidbokningar? Vilka bjuds in: Vårdcentraler som agerar ambassadörer Vårdcentraler som inte riktigt kommit igång Elektroniks journal

Formulärtjänster: Enkäten: Statusrapport 20180214 Rapporten från förstudien kommer i slutet av februari, denna kommer visa på ett stort behov av digitala formulärtjänster. Den nationella fristående formulärtjänst ses som mest intressant och denna tittar man vidare på inom förvaltningen. Fortfarande finns det viss funktionalitet som formulärtjänsten behöver kompletteras med. Tänkt pilot är kirurgmottagningen. Enkäten: Presentation av resultatet kommer oss tillhanda 16/2, ca 360 av drygt 1100 svarande. Formulärtjänster: Den med Cosmic integrerade tjänsten och den fristående formulärtjänsten i 1177