Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Personcentrerade E-tjänster

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Personcentrerade E-tjänster"— Presentationens avskrift:

1 Personcentrerade E-tjänster
PGSA gruppen Bodafors vårdcentral Personcentrerade E-tjänster Att förändra sina arbetssätt är inte enkelt. Kräver både mod och engagemang. Att se nyttan för våra patienter är viktigt för att hålla ut i förändringsarbetet Syfte/Mål Vårt mål är att patienterna ska använda E-tjänster i så stor utsträckning som möjligt. Patienterna skall ha flera olika vägar att kunna kontakta vårdcentralen för tidbokning, boka planerad årskontroll, frågor, beställning av recept mm när det passar dem själva. Metod Införa webbtidbokning för samtliga vårdgivare Skapa möjlighet till Virituella hembesök Det skall vara lätt att göra rätt när man bokar sin tid själv Resultat Nu kan man boka sin egen tid Alla kalendrar och tider är webbbokningsbara Fler patienter går in i mina vårdkontakter och tittar, avbokar, ombokar och nybokar För att nå resultat måste man fokusera på personalens accepterande och attityd till förändringe Sammanfattning Vi har nått målet men vi är rädda att tappa kontrollen samt inte kunna prioritera patientbesöken. Detta har vi lärt/Slutsatser: Vi har byggt nya scheman Pratat mycket om möjligheter och risker Vågat gå ut på okänt vatten Bestämt oss för att prova fullt ut. Antalet webb bokningsbara kalendrar Nästa steg Vad händer härnäst Vi måste fortsätta följa hur utfallet blir. Skapar webbtidbokningen prioriteringsproblem och hur löser vi dessa Startar nu upp virtuella hembesök tillsammans med Nässjö kommuns hälso- och sjukvård Positiv trend att gå in och titta i mina vårdkontakter. Användningen av E-tjänsten Kontakt: Göran Runesson


Ladda ner ppt "Personcentrerade E-tjänster"

Liknande presentationer


Google-annonser