Nu rapporterar vi i Treserva!

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Procapita VoO Avgifter - Verkställa avgifter
Advertisements

Handledning för innehavare och kontaktpersoner i JPBS.
Myndighets-presentation
Synpunktssystem Vilka ändringar har gjorts i riktlinjen för synpunkthanteringen? Vad innebär ändringarna för dig som arbetsledare? Synpunkter som grund.
Träder ikraft 2014 Bitte Fritzson.
Verksamhets-ombud Välkommen till utbildningen för
TJÄNSTEN PULSEN COMBINE Nacka, Upplands Väsby, Täby
Introduktion för utförare av hemtjänst Genomgång av:
Agenda Utbildning för verksamhetschef
AU Digital samverkan LO Process
modell för bättre kommunikation mellan vårdpersonal
IT-kompetens Svenska & Engelska. IT-kompetens Svenska & Engelska.
Teambaserat arbetssätt för
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH 1 9. Aktörer i Nyps 22/ Sofia Wallgren Nyps utbildning- Projektmedel.
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH 1 7. Manuell ansökan om projektmedel 21-22/ Sofia Wallgren Nyps utbildning- Projektmedel.
Genomförandeplan för Dalarnas län inom området barn och vuxna med funktionsnedsättning (LSS) 2013 – april 2014.
Fortsatt översyn kundval inom hemtjänst, ledsagning och avlösning
Tillgodoräknande Stöd för administrativ personal Studentcentrum.
EKÄNGENS IF NÄRVAROREGISTRERING MEDLEMSHANTERING ADMINISTRATION.
Att tillsammans påverka!
Kravönskemålsprocessen LPL-möte Umeå. Bakgrund i korthet »Införandestöd och projektsupport Skapa upp ett ramverk (Jira) för att hantera support.
Adato - rehabverktyget
Rekvirera arbetsgivarstöd via internet
Valfrihet inom biståndsbedömning. Juridiska aspekter - frågeställningar Är det möjligt att bevilja kunden en ”timbank” per månad, som kan användas på.
Tidplan omställningsarbete 2014
Kvalitetssäkring ISO 9000.
Roadmap Treserva Användarföreingens medlemsdagar
The Capital of Scandinavia Utvärdering av systemet för ersättning och tidsregistrering Mårten Lindskog
Synpunkter, klagomål och beröm
R ESULTAT A TTESTERA. 2 PROCESS FÖR RESULTATRAPPORTERING Rapportera resultat Förbereda resultat- rapportering Attestera resultat Attestera resultat Administratör.
R ESULTAT F ÖR UTBILDARE. 2 PROCESS FÖR RESULTATRAPPORTERING Rapportera resultat Förbereda resultat- rapportering Attestera resultat Attestera resultat.
ASI (Addiction Severity Index) Beslut på bättre grunder En systematisk intervjumetod för vuxna personer med missbruks- och beroendeproblematik.
Miljödata ABwww.miljodata.seBG Besöksadress Ronnebygatan Karlskrona PG Org. Nr Adato - rehabverktyget.
Kvalitetsarbetet under och framåt. Arbets- och företagsenhetens kvalitetsarbete Affärsmässighet Kunden är alltid i fokus! Nacka kommuns kvalitetsarbete.
Inga patienter brukare ska ”falla mellan stolarna” Gråzoner synliggöras Beslutas av Direktörer/Nämnder /Fullmäktige beroende på olika krav Överenskommelser.
E XAMENSHANDLÄGGNING I NYA LADOK Anna Sandberg Telléus NUAK
Attraktiv Hemtjänst Välkommen till introduktion i Äldres behov i centrum! 4 november 2015.
Överenskommelse med Polismyndigheten. Polisens verksamhet regleras främst i polislag (1984:387) som ger polismän rätt att utrymma hus, rum eller annat.
Inför processkartläggning
PROCESS GENOMFÖRANDEPLAN
Inför processkartläggning
Avvikelsehantering En säker verksamhet = en säker arbetsmiljö!
IBIC - NI tillämpad för äldre- och funktionshinderområdet.
Vägledning 5 steg för att följa Dataskyddsförordningen
Bokslutsarbetet på SU 2016_Rose-Marie Kellqvist Sundström
36 % 56 % Källa: IDC Visste ni….det finns studier som visar att en anställd lägger 36% av sin arbetstid på att leta efter och sammanställa information,
Ärendestöd i nya Ladok NUAK den 20 september 2016
Kurser och underlags-material för rådgivare
Hantering av kravönskemål
Förtydligande av ersättningsdokumentet
Avvikelserapportering
Hemtjänstprocessen, bakgrund
Med E-tjänst mot framtiden!
Information LCS’s nätmatrikel
Registrering av valorganisation
Adato - rehabverktyget
Ledningens genomgång: Informationssäkerhet Mall där allt underlag finns i denna presentation Datum 2018-XX-XX.
Utbildning Systemadministratör i C2
Särskilda statsbidrag Ekonomi och administration
Folkhögskolans rapportering av verksamhet 2017
Samarbetsformer för SoL och Hälso- och sjukvård (ordinärt boende och hemtjänst) Hur hittar vi samverkan/ samarbetsformer mellan SoL och Hälso- och sjukvårdsorganisationen.
Angered En gemensam äldreomsorg.
Validering av reell kompetens för tillträde och tillgodoräknande
Samordningsförbundet
Införande av Treserva Genomförande webb för öppenvårdsinsatser (SOL)
Artvise Kundtjänst Handläggarutbildning -Mobile.
Handläggarutbildning
Original - ogrupperad Företags- inställningar
MedControl Instruktion för ärendeansvarig
Mina sidor – inloggade tjänster
Presentationens avskrift:

Nu rapporterar vi i Treserva! Vårt nya verksamhetssystem Med start 27 maj 2013 började Äldre- och handikappomsorgen jobba i det nya verksamhetssystemet Treserva. I den här presentationen kommer vi att gå igenom vad Treserva innebär, kort om hur det fungerar.

Flödet i Treserva KUND Myndighet beslut TRESERVA Enhetschef/ HSL Ekonomi GF-WEBBEN Enkelt uttryckt kan man säga att Treserva består av två delar: huvudverktyget Treserva och GF – genomförandewebben. GF-webben är den del som omvårdnadspersonalen arbetar i. Genom stränga sekretessregler är det noga reglerat genom behörigheter vilka uppgifter olika personalkategorier får ta del av. Vi ska nu ta en titt på flödet och de olika roller som finns i Treserva Omvårdnadspersonal

Beställare/biståndshandläggare Genomför utredningar och fattar beslut Anger aktuella insatser Fördelar uppdrag till vald utförare Avslutar ärenden När kunden gör en biståndsansökan startar biståndshandläggaren processen i Treserva. Biståndshandläggaren gör sina utredningar och beslut i Treserva. Här framgår vilka insatser som är aktuella. När detta är klart fördelas ärendet till vald utförare och kunden får ett beslut. Från utförarna har biståndshandläggaren tillgång till genomförandeplan, dokumentation och avvikelser. Om kunden av olika anledningar ska avslutas är det biståndshandläggaren som gör detta.

Enhetschef/samordnare Registrerar och verkställer Dokumenterar Rapporterar Följer upp Lägger upp GP OBS! Nytt 12 dec! Filnamn: GP-NN-Utförare Ex. GP-AA-Ektorpsgården Övriga hanterar GP som tidigare I kategorien utförare ingår bland annat enhetschefer, gruppsamordnare, trygghetssamordnare, larmsamordnare. Utföraren tar emot och verkställer uppdrag från biståndshandläggaren. Utföraren dokumenterar och för in eventuella avvikelser i systemet. Detta utgör underlag för ekonomiavdelningens arbete. >>Vilken information från omvårdnadspersonalen har den här gruppen tillgång till?<<

Ekonomiavdelningen Kundfakturor Utförarersättning Sammanställer rapportering från utförarna, som efter ekonomikörningarna blir dels fakturor till kund, dels ersättning till utförarna.

Du har alltid nära till hjälp Alla får utbildning Utförarwebben på www.lidingo.se Alla ska kunna jobba i GF-webben, men innan du börjar jobba ska du ha gått igenom vår utbildning. Din behörighet styr vad du kan se och göra i systemet. Glöm inte att du hittar all information på Utförarwebben på lidingö.se. Här lägger vi också upp nyheter, så gå in och kolla där med jämna mellanrum så att du inte missar något.