Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Angered En gemensam äldreomsorg.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Angered En gemensam äldreomsorg."— Presentationens avskrift:

1 Angered En gemensam äldreomsorg

2 Stöd i Hemmet

3 Särskilt boende

4 Bistånd och Förebyggande enhet.

5 ÄO/HS Angered Januari Februari April Mars Januari/ februari
Sista dag för Intresseanmälan Administrativa Tjänster 24/1 Sammanställning Av nuvarande Arb uppg För administratörer Möte med Administratörer 17/1 Besked om nytt Uppdrag EC 1/3 Sista dag för Intresseanmälan EC 1/2 Information Referensgrupp 26/1 Ny organisation startar Info/diskussion i OC ledningsgrupp 12/1+19/1 Besked om Nytt uppdrag Administratör Möte med Administratörer 27/1 Januari Februari April Mars Januari/ februari *Organisationsplanering *Ledningsgrupp 1ggr/v *OC enskilda samtal med EC/ medarbetare *Facklig samverkan

6 Förslag gällande Uppdragsbeskrivning för administrativt stöd på äldreboende
Medarbetare Ekonomi Fastighet Annat Planering inför introduktion av vikarier Semesterplanering och schemaplanering Chef- och/eller rapportstöd i Personec Hålla koll i Winlas på vikariers arbetstid Utfärda intyg – alla kategorier t.ex. arbetsgivarintyg. Korttidsrekrytering, timavlönade Samordna planering och placering av elever. Huvudadministratör i TimeCare Exportering av schema från TimeCare till Personec. Kontrollera och kontera fakturor i Gasell Ansvarig för Handkassa Ansvaret för visningar av lägenheter Nyckelhantering Besiktning efter utflyttning Felanmälningar t.ex. fastighet, larm etc Beställning av olika tjänster t.ex. fönsterputs, fika etc Anläggningsskötare för brandlarm Informationsöverföring i samband med utflyttning. Även i Treserva. Informationsöverföring i samband med inflyttningar. Även i Treserva. Ansvara för att vårdtyngdsmätningen blir inskickad varje månad. Ta fram statistik/underlag som enhetscheferna efterfrågar Beställning av diverse varor till kontor samt enheter via Winst för högre kostnadseffektivitet Informationsöverföring beträffande boendes frånvaro (Till hösten ska boendes frånvaro läggas in i Treserva). Behjälplig vid beställning av grundutrustning

7 Förslag gällande ”UPPDRAGSBESKRIVNING AVGIFTSHANDLÄGGARE”
Administrativt stöd vid avgiftshantering inom bistånd, hemtjänst och boende Avgiftsberäkning för alla nya brukare/boende samt alla löpande förändringar under pågående ärende över året. Årliga utskick av inkomstblanketter för ny avgiftsberäkning samt brevledes meddela vid hyreshöjningar. Kontakt med anhörig eller ev. godman Avdrag /reduceringar Kreditering av fakturor Bevakning av fakturor; flytta förfallodatum samt bevaka och ta in underlag såsom dödsboanmälan, bouppteckning m.m. Nedskrivning av fakturor Intern-externdebitering Avslut av avgift i ärende Plussaldo Hemvårdsbidrag Teckna kontrakt Statistik Systemadministratör Webb-Sotis(Treserva)

8 Administrativa tjänster
På förslag är följande tjänster aktuella: Två avgiftshandläggare för hela äldreomsorgen Fyra administratörer mot särskilt boende Två administratörer chefstöd och mot SiH

9 Förebyggande verksamhet
Fas 1 Utökande av dagverksamheten Blåmesen Utökande av anhörigstödet

10 Undersköterska särskilt uppdrag Exempel
Fördjupningsuppdrag: Undersköterska med administrativt uppdrag Uppdraget innebär att arbeta som undersköterska i ordinarie hemtjänst där del av tjänsten innefattar administrativa uppgifter. I huvuddrag så skall arbetsuppgifterna se ut som nedan: Planera det dagliga arbetet i gruppen. Göra/uppdatera omsorgsschema och fördela arbetsuppgifterna i hemtjänstlaget Ansvara för att ringa in vikarier i det dagliga arbetet Ansvara tillsammans med enhetschefen för rekrytering av timvikarier och korttidsrekrytering Ansvara för att skriva ut 31 bilder från websotis, löpande anteckningar och utredningar. Rapportera frånvaro. Ansvara för nya ärende, dvs att de blir presenterade på morgonen vid minst två dagar på rad, att de ser till att nya ärenden får en kontaktperson, att de hamnar i omsorgsschemat. Ha dialog med biståndshandläggare gällande omsorgstagare, beviljad tid, insatser mm Uppdatera sig själv och chefen angående omsorgstagarnas planering, stötta och stöta på de kontaktpersoner som har behov av det. Föra statistik: unik individ, avlidna, vårdplaneringar, hembesök, hemgångar, inskrivna, målträffar mm. Ha löpande kontakt med ansvarig enhetschef om förändringar och förbättringsarbete


Ladda ner ppt "Angered En gemensam äldreomsorg."

Liknande presentationer


Google-annonser