Vilka egenskaper/kvalifikationer behövs för att kunna antas i Oxford?

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
732A24 Magisteruppsats, 20 poäng 732C27 Kandidatuppsats, 10 poäng • Den viktigaste (och roligaste) kursen i hela programmet − tillämpning av dels kursrelaterad.
Advertisements

Fakta och information om högskolestudier Presentationsmaterial 2012
Examensmål SA SA Kreativ? Aktiv? Nyfiken?.
Lunds universitet / Medicinska fakulteten / Handlingsplan internationalisering Master Medicinsk Vetenskap.
För vem är UmU anpassat idag? Hur kan vi anpassa oss till fler?
Jämställdhetspolicy- Vad planerar vi på institutionen?
Regler och lösningar för uppdragsutbildning
Dahlstiernska Gymnasiet i Mellerud - den lilla skolan med de stora möjligheterna.
Landstingsdirektörens stab Forskning och Utveckling, FoU Skapar förutsättningar för människors välfärd samhällets utveckling näringslivets konkurrenskraft.
Forskarmobilitet i global konkurrens - en teknisk högskolas perspektiv Stefan Bengtsson Chalmers tekniska högskola.
Internationell mobilitet
Bedömningsmodell Mål för examensarbete Värderingsdimensioner Bedömningar Mål för examen.
Nya studera.nu Målgrupper och struktur. Målgrupper Potentiella studenter Studenter i systemet Forskarstudenter Andel av besökarna per målgrupp? Prioritering.
Nationella riktlinjerna för missbruks- och beroendevården
Forsknings- och utbildningsstrategier 2009–2012 Förändring för kvalitet och förnyelse.
En kommunal forsknings- och förnyelsestrategi antogs av styrelsen 2009 Bakgrunden var följande: Kommunförbundet Skåne har sedan 1998 bedrivit en FoU verksamhet,
Introduktion fallstudie ATHF01 Ht Gatradhus i Landskrona, Elding och Oscarson.
Välkommen som student på Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet
Möte beträffande kvalitetsgranskning
Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics www
De huvudsakliga resultaten av OECD:s undersökning Pisa
VFU inom sjuksköterskeutbildningen en arbetande konferens Jan Florin Rachel Nygren VFU.
Forsknings- och utvärderingsmetoder, 15 hp
Livslångt lärande EU:s nya gemensamma utbildningsprogram Mål ” Ett konkurrenskraftigare kunskapssamhälle, med bättre arbetsmarknad och ökad social.
Vision och organisation Högskolebiblioteket MDH Lisa Petersen Presentation för Biblioteksrådet
Sveriges förenade studentkårer SFS Robin Moberg Vice ordförande SFS SFS 10 september 2009.
Strategisk plan för området Hälsa och samhälle inom Malmö högskola.
Religionskunskap 1, 50 p. Religionskunskap 1, 50 p.
Konstnärliga fakulteten
Ett modernt, internationellt universitet i Småland.
Att lära sig att analysera
ECE-skolans utvecklingsplan några nedslag med fokus på KTHB Avdelningsmöte KTHB 24 september 2013.
utveckla de styrkeområden som identifierats utvärdera och identifiera forskningsmiljöer och forskningsprojekt forskare med hög internationell kompetens.
? FORSKNINGUTBILDNINGSAMVERKAN HÅLLBAR UTVECKLING.
HAWAII Hawaii är en ö grupp. Hawaii Pacific University grundades så sent som 1965, men har ändå snabbt blivit erkänt för sina högklassiga akademiska utbildningar.
Antagning förstahandssökanden 53 antagna efter 2:a antagningen – Tekniskt basår Efterantagning under augusti 76 inskrivna –2 avhopp.
Strategisk plan MEDICINSKA FAKULTETEN VID LUNDS UNIVERSITET.
Bedömning O Bedöma = åsätta någon ett visst värde
732G32 Kandidatuppsats, 15 hp (732G03)
Ett modernt, internationellt universitet i Småland.
Breddad rekrytering. Det finns 4 saker jag vill att ni har med er härifrån 1.Målgruppstänkande 2.Gruppen gymnasiestudenter är inte en målgrupp utan.
Access 1 ITDA 2 Kurs Namn Klass Betyg En elev (namn) kommer att läsa många kurser och få ett betyg i varje kurs. Försök modellera om till funktionella.
Elisabet Strand Engagerad, rak och empatisk problemlösare som blir uppskattad och omtyckt när man upplevt mig ”in action”.
Att studera med funktionsnedsättning
Dokumentation Workshop Stockholm | Målsättning Gå igenom en students väg från programmets start till examen via Byte av program Byte av programtillfälle.
Nämndplan 2015.
Nationer, ideologier och folkmord genom
Att skriva en projektplan Wibke Jonas VT 2016 Fri efter Cecilia Eriksson Linsmeier Fredrik von Wowern 2014.
KANDIDATUPPSATS VT16 Kursansvarig: Linda Wänström 1.
Analysen – vad har underlaget från fakultetsstyrelserna givit? - Svårt att skatta utbildningsutbudet i yrkes- och professionsinriktning, bildningsorientering.
Department of Economic History Christopher Lagerqvist.
Teknik Vad ska vi göra i tekniken?. Vad är skolans uppdrag? När vi lär oss inom skolan kommer vi att arbeta utifrån olika tankesätt  Historia  Internationellt.
Kandidatuppsats i Statistik 732G32 Linda Wänström.
Vård och omsorgsutbildning. Ny Gymnasieutbildning -Gy 11 Förordning om läroplan för gymnasieskolan (SKOLFS 2011:144) trädde i kraft 1 november 2011) -Vux.
Välkommen som student på Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet Dekan informerar.
Välkomna till styrd helpdesk: Lek
Verksamhetsplan FSV 2016.
Svenska som andraspråk 3
Kvalitet i högskolan Linda Simonsen September 2016
Kursansvarig: Annika Tillander (Isak Hietala Höst 2016)
Presentation av Sociologi och Socialpsykologi
Skolsköterskekongress Stockholm
Vad slags forskare och forskning skapas med bibliometri som grund för utvärdering och resursfördelning? Lena Lindgren & Björn Rombach Att beskriva och.
Kundens röst (Voice of the Customer VOC)
Fastighetsbranschen behöver dig!
Stressforskningsinstitutet
Helhet och allsidighet
Grupp 3 ”Hur skräddarsyr vi forskningsstödet?”
KAROLINSKA INSTITUTET
Ingrid Petersson, Generaldirektör Formas
Presentationens avskrift:

Vilka egenskaper/kvalifikationer behövs för att kunna antas i Oxford?

Vilka egenskaper/kvalifikationer behövs för att kunna antas i Oxford? Högsta betyg från “gymnasiet” (undergraduate), eller från något välkänt universitet (postgraduate) Välutvecklade musikaliska egenskaper Väldokumenterade Ledaregenskaper, såsom kapten för fotbollslaget Sportbegåvningar “Elit”-/“överklass”- bakgrund?

Vilka egenskaper/kvalifikationer behövs för att kunna antas i Oxford? Högsta betyg från “gymnasiet” (undergraduate), eller från något välkänt universitet (postgraduate) Välutvecklade musikaliska egenskaper Väldokumenterade Ledaregenskaper, såsom kapten för fotbollslaget Sportbegåvningar “Elit”-/“överklass”- bakgrund? Personer som har presterat mycket goda resultat inom flera olika områden!

Vilka akademiska färdigheter värdesätts? Vad är utbildningen inriktad på?

Vilka akademiska färdigheter värdesätts? Vad är utbildningen inriktad på? Att på kort tid läsa in sig på ett omfattande forskningsläge (omkring 3500 sidor i veckan) Förmågan att, utifrån den kumulativa kunskapen på området, kunna artikulera ett Vetenskapligt Argument (och att dra ut konsek- venserna av det) Vältalighet, dvs förmågan att med ord kunna förmedla sina tankar

Vilka akademiska färdigheter värdesätts? Vad är utbildningen inriktad på? Att på kort tid läsa in sig på ett omfattande forskningsläge (omkring 3500 sidor i veckan) Förmågan att, utifrån den kumulativa kunskapen på området, kunna artikulera ett Vetenskapligt Argument (och att dra ut konsek- venserna av det) Vältalighet, dvs förmågan att med ord kunna förmedla sina tankar Att studenterna skall lära sig att snabbt kunna kommunicera Vetenskap!

Vad är utmärkande för “Oxbridge”? Vad avgör utbildningens kvalitet?

Vad är utmärkande för “Oxbridge”? Vad avgör utbildningens kvalitet? Synnerligen hårt arbetande forskare och studenter, dvs en arbetsvecka på mellan 60 och 80 timmar. Hög produktivitets- nivå, vilken bland annat stimuleras av ett “socialt tryck” Tydlig internationell karaktär på kursernas inriktning En synnerligen inspirerade miljö

Vad är utmärkande för “Oxbridge”? Vad avgör utbildningens kvalitet? Synnerligen hårt arbetande forskare och studenter, dvs en arbetsvecka på mellan 60 och 80 timmar. Hög produktivitets- nivå, vilken bland annat stimuleras av ett “socialt tryck” Tydlig internationell karaktär på kursernas inriktning En synnerligen inspirerade miljö “Elitism”! (eller “survival of the fittest”)

Vad gör studenterna efter examen? Hur många får ett arbete?

Vad gör studenterna efter examen? Hur många får ett arbete? En student från “Oxbridge” har lättare för att göra akademisk karriär och att få ett välbetalt arbete!

Vad gör studenterna efter examen? Hur många får ett arbete? Det lönar sig att studera i “Oxbridge”!

Hur går vi vidare? Vilka forskningsfrågor är värda att undersöka framöver?

Hur går vi vidare? Vilka forskningsfrågor är värda att undersöka framöver? Att följa individer före, under och efter... (internt) Att analysera utbildnings- fältet i “Oxbridge” (nationellt)

Hur går vi vidare? Vilka forskningsfrågor är värda att undersöka framöver? Att följa individer före och efter... Att analysera utbildnings- fältet i “Oxbridge” Goda kontakter möjliggör båda perspektiven!