PromikBook AB Kraftfull företagsanalys och ekonomisk simulering – helt molnbaserat.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Kreditmarknad, Arbetsmarknad, Aktiemarknad
Advertisements

Demonstration Klicka på första bilden och sedan bildspel så går bildspelet automatiskt. Avsluta med esc.
Ncg | sweden om | navigator beslutstödsportalen Oskar Kristiansen
Ensize och EDOC Martin Jansson Ensize AB
FOKUSERA PÅ FÖRJÄNSTEN!
Jan Ahlström •f 1950, •civilekonom SSE 1973 •Idag: Affärsängel, Återfallsentreprenör & Styrelseledamot •Driver och äger idag ett privat riskkapitalbolag;
Varför är det viktigt att mäta?
Samhällsekonomi 2.
Kapitel 13, Likviditet.
1 Intervjuer med 39 Kvinnliga företagare i Vara Kommun Genomförda under juni – augusti 2006, av Ingrid Ullberg, Mångfald i Vinköl inom projektet Utveckling.
PRUTA INTE MED DIG SJÄLV!
Från idé till lönsamt företag
Ekonomiska System Alla länder har ett ekonomiskt system:
Aktier och aktiesparande
AKTIEBOKEN © FREEBOOK HUVUDFINANSIÄR AKTIEBOKEN 2009/2010.
Ekonomiska System Alla länder har ett ekonomiskt system:
NetJobs Group AB (publ) Vision och strategi Finansiell plan och finansiella mål 2013.
VI GÖR INFORMATIONSAVDELNINGEN
Behövs det pengar? Byteshandel.
Ränta och inflation Företagen Ränta Konsumenter
Kapitel 23 Årsredovisning och analys.
Få ut mer av ditt sparande
Branschorganisationernas Framtid Bengt Larsson. Vision En branschorganisation för alla företag och individer som arbetar med undersökningar och analys.
Välkommen till Ledardagen!
Affärsidé - företagets vägvisare
Ung Privatekonomi Lektion 6 - Analysera.
Vindico Security AB (publ) Vi förenar nytta med säkerhet.
Kapitel 12 Marknadsföringen påverkas av omvärlden.
Affärsmodeller och metoder för energieffektivisering Rickard Waern, projektledare.
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
Lektion 4 – Handla Ung Privatekonomi. Aktiemarknadens uppgift Aktiemarknadens syften delas in i tre huvudkategorier: Samhälle.
custice . fakta . presentation
1 Slutliga AVELSMÅLET = EX-2E e.Aerostar-Valiant-Cit.Jet över 100 ton mjölk o 8 kalvar.
Företagsekonomi 1 Starta företag.
Intressententmodellen.
21 januari 2013 BMÖ Operations and Innovation Management.
Från idé till lönsamt företag. 2. ALMI Företagspartner AB 40 kontor över hela landet. 450 medarbetare. Moderbolag ägs av staten. 17 regionala dotterbolag.
Ekonomisk information och extern redovisning
Block 6: Bokföring – delar blir helhet
Coaching och matchanalys för innebandy och handboll
Affärsidé Den yttre affärsidén Vad skall produceras ?
Kundföretaget AB Namn, Företag 17 januari Agenda Kundföretaget AB Återförsäljare AB Mamut som leverantör Effektiv arbetsdag Behov hos Kundföretaget.
Ekonomiska System Alla länder har ett ekonomiskt system:
Aktier och aktiesparande
Christoffers Clothing Company
En avfallshantering i världsklass Avfall Sveriges satsning på export av produkter och tjänster inom avfallssektorn.
Kapitel 15 Budgeten.
Samhällsekonomi Del 1 Åsa Lillerskog, Forsenskolan, Tidaholm –
Vad gör Almi?.
Vill du ha fler gäster? Kostnadseffektiv och mätbar marknadsföring av din restaurang.
Koll framåt Luleå. Luleå Lokaltrafik AB Ange Björk Vd.
Visma Spcs Anette Citron & Petter Åkesson.
Från ord till handling.. Varför entreprenörskap? Rustas för framtiden. Entreprenöriellt lärande. Inga givna svar, skapar kontaktnät. ”Tasigförsamhet”.
1:1 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:1 Vilka behov har mina kunder? Vilka kunder vänder jag mig.
S AMHÄLLSEKONOMI. Ordet ekonomi betyder hushållning -alltså att få det man har att räcka till.
Skandia Sverige Stephanie Gabrielsson Juni Tänk på att en investering i fonder är förenad med risk. Historisk avkastning är ingen garanti för framtida.
Kort ekonomisk historia. Vad krävs för att en vara ska tillverkas?
Samhällsekonomi Ekonomiska system. Vad är ekonomi? Ordet ekonomi kommer från grekiska ordet för hushållning. Ekonomi handlar om hur vi bäst använder de.
Affärsidén En ledstjärna för både kunder och medarbetare.
Från idé till lönsamt företag. 2. Vision och affärsidé Vår vision är att skapa möjligheter för alla bärkraftiga idéer och företag att utvecklas. Vår affärsidé.
29 november 2016 Annika Creutzer
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
Processer och verktyg för effektivisering av spårbarhet av livsmedel.
Utredning – gemensam organisation i Norrland
Intressententmodellen.
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
Samhällsekonomi Del 1 Åsa Lillerskog, Forsenskolan, Tidaholm –
Seminarium Affärsidé & Budget
Välkommen.
Original - ogrupperad Företags- inställningar
Presentationens avskrift:

PromikBook AB Kraftfull företagsanalys och ekonomisk simulering – helt molnbaserat

PromikBook bakgrund Verksamheten startade som dotterbolag till BCS Dotterbolaget delades ut i början av 2014 Fakturering, bokföring användare Ökar med per månad Unik affärsmodell för branschen

Innehåll Fakturering Bokföring Koppling till bankkonton Deklarationer Företagsanalys Koncernhantering och valutakonvertering Lön Bokslut och årsredovisning Lager

Affärsmodell PromikBook Tilläggstjänster, brons, silver, guld, analys, koncern Intäkter från inkasso, scanning, utskrift, reklam Unik modell gratis insteg Tjäna pengar på både gratis och betalande Marknad mindre och medelstora företag samt redovisningsbyråer

Analys Konsulter och ekonomichefer behöver verktyg Att presentera ekonomi på enklare sätt Systemet kan ge dig svar snabbt Prognoser på ett enkelt sätt

Uppdelning av verksamheten ” Genom att dela upp verksamheten i två olika bolag kan större fokus läggas på varje delområde för sig. PromikBooks verksamhet präglas av allt större automatisering, samtidigt som PromikAnalys utvecklar och säljer ett analysverktyg som väl kommer att matcha morgondagens krav på ekonomichefer, controllers, redovisningskonsulter och revisorer” Fördelar:PromikAnalys AB Klarare kommunikation mot Helägt dotterbolag till PromikBook respektive bolags kundgrupp och marknad Planerad listning på AktieTorget Förbättrad fokusering på Egen säljstyrka mot bolagets kundgrupp respektive marknad Bolagen säljer varandras tjänster Möjliggör synergier mellan bolagen och deras erbjudanden

Bakgrund & Vision ” Vårt mål är att vara det självklara systemet för företagskonsulter, redovisningskonsulter och revisorer att använda vid kvalificerade konsultationer, samt för landets företagare att använda vid beslutsfattande och framtidsplanering. PromikAnalys möjliggör ett bredare erbjudande för ekonomisk rådgivning samt frigör resurser för företagare för att kunna styra sin verksamhet mer effektivt.” Mål Marknadsledande analysprogram för revisions- och redovisningsbyråer Efterfrågad leverantör av kompetensutveckling och ekonomisimulering Introducera PromikAnalys på nya marknader Bygga intern försäljningsstyrka inriktad mot PromikAnalys kundgrupper Utveckla utbildning i ekonomisk analys för konsulter och företagsledare Förmedla PromikAnalys-användare och dess kunder PromikBook Lönsamhet och avkastning till bolagets ägare

Marknad ” Vikten av att fatta snabba beslut baserade på välstrukturerade analyser och simuleringar blir allt större och är idag inte begränsad till endast medelstora och stora bolag” Kundgrupper Redovisningsbyråer Revisionsbyråer Redovisningskonsulter Revisorer Större organisationer Ekonomichefer Ledande befattningshavare

Produkter ” Med hjälp av PromikAnalys produkter kan användaren analysera, simulera och prognostisera ett företags ekonomiska utveckling direkt i plattformen och har även möjlighet att ta ut flexibla och pedagogiska rapporter” Kundgrupper Redovisningsbyråer Revisionsbyråer Redovisningskonsulter Revisorer Större organisationer Ekonomichefer Ledande befattningshavare

Produkter – Demo Analysrapporten SimulatorDemonstrationDemonstration

Uppdelning PB och PA PromikBook tillför medel till Promik Analys AB genom emission Promik Analys AB köper analysverksamheten av PromikBook AB Ömsesidigt återförsäljaravtal upprättas Promik Analys betalar royalty på plattformen till Promik Book Listning av Promik Analys under 2015 Utdelning av PBs aktier i PA till ägarna

Erbjudandet i sammandrag AktienPromikBook AB (publ) ISIN-kodSE Teckningstid4 september 2015 – 24 september 2015 Teckningskurs0,31 SEK Emissionsvolym SEK Värde pre-money SEK BetalningSenast 24 september 2015 Aktiekapital SEK Första handelsdag (BTA)4 september Välkommen som aktieägare!