M EDIA C ENTER N ORRBOTTEN. Vår verksamhet ska stödja pedagoger, ledare och annan personal inom skolan och underlätta deras arbete för att uppnå målen.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Skola och arbetsliv i samverkan
Advertisements

Vad är eHälsa? Nationell strategi för tillgänglig och säker information inom vård och omsorg sedan Sedan 2010 är socialtjänsten med fullt ut. Vision:
Föräldrastöd i Västra Götalands län
Vem i kommunen har de haft kontakt med? På vilket sätt?
VÅGA VISA – musik- och kulturskoleverksamhet
Carina Bergqvist Torvallaskolan
ENA Samverkan skola och samhälle, lokalt och regionalt
Sundsvall den 25/ Kommuner i Västernorrland och Hälsingland Välkomna till nätverksmöte inom Språk, läs och skriv.
Nu sätter vi fokus på dem som utsätts för våld i nära relation Myndighetssamverkan mellan länets kommuner, Norrbottens läns landsting, Polismyndigheten.
IFLA manifest för bibliotekstjänster till personer med läsnedsättning Framtaget av LPD/ IFLA Godkänd av IFLA styrelse april 2012 Antagen av Unesco nov.
Välkommen till träff med kommunala kontaktpersoner 25 september 2003.
Den nya bibliotekslagen. Ny bibliotekslag Ändamål 2 § Biblioteken i det allmänna biblioteksväsendet ska verka för det demokratiska samhällets utveckling.
Ett regionalt kriskompetenscentrum med människan i centrum.
- nyckeln till framgång mellan skola & näringsliv
Vi är den lilla skolan mitt i city med nära till allt!
Nätverksträff med Ordföranden och vice ordföranden Barn och utbildning Haparanda 5-6 oktober 2011.
VART SKA VI…?.
Teman VEGA Verksamhetsutveckling genom eget arbete.
Regionalt flexibelt lärande inom vuxenutbildningen i Göteborgsregionen
Arbetsplan för skolbiblioteket
Samhällsråd T. Innehåll Vi ansluter till den nationella ANDT-strategin De 7 länsmålen bygger på länets folkhälsoplan, regionalt program för social välfärd.
Hur får jag använda digitalt material i min undervisning?
Studenter Lär Av Studenter ”SLAS”
NyA – nytt nationellt antagningssystem
Kompetensutvecklingsprojektet Koh-I-Noor
G A S Tillgången till och utformningen av den gymnasiala utbildningen är en strategisk fråga som har betydelse för både tillväxtfrågor.
Välkommen till information om utvecklingsarbete
Gymnasiesamverkan i Västerbottens län ff.
Lokal Pedagogisk Planering
Kartläggning av barn- och elevinflytandet i GR-kommunernas för- och grundskolor FoG-gruppen.
Interaktiva medier och lärande Krister Lindwall & Leif Marklund.
Studenter Lär Av Studenter ”SLAS” Karim Daho Januari 2007.
Några godsaker á lá Nacka. Forsknings- och utvecklingssatsning Didaktisk forskarskola i samverkan med universitet och högskolor, för förskollärare och.
Kinda och Linköping i samarbete med KK-stiftelsen
UPPDRAGET kompetensutveckling av lärare en multimediadator till deltagande lärare e-postadresser till alla lärare och elever förbättra tillgängligheten.
Nya förutsättningar för lärande
Björknässkolan Nacka kommun
”Vägen mot e-samhället”
HelGe-biblioteken NIO KOMMUNER – ETT BIBLIOTEK
Lokal arbetsplan Hedlunda skola Kunskaper, utveckling och lärande Barnen/eleverna ska känna sig trygga, respekterade och ha demokratiska värderingar.
Tidiga insatser för barn i förskolan
Vision och organisation Högskolebiblioteket MDH Lisa Petersen Presentation för Biblioteksrådet
Tidigt ingripande och förebyggande stöd för elever inom allmän undervisningen.
Stöd till införandet av nationella riktlinjer om sjukdoms- förebyggande metoder Projektledare Iréne Nilsson Carlsson
Digital kompetens i skolan - att förankra media literacy i lärarkåren.
Fritidshemsutveckling - en kvalitetshöjning för alla?
Uppföljningsbesök Uppföljningsbesöken Besöken har givit Delegationen för IT i skolan värdefull information om hur satsningen genomförs.
EN PRESENTATION AV SPECIALPEDAGOGISKA INSTITUTET
Balanced Scorecard Processen steg för steg
Citat från kammarkolegiets förstudie om managementkonsulter
Elin Ståhl Johansson och Ulla Lindström
Uppdragsbeskrivning Ateljéristans roll innefattar:
Kunskapslyft Barn och Unga. Nulägesbilder av skolan i Örebroregionen.
SKAPAD AV. Trygghemma med digital teknik - går det att samordna? - Svar: Kort sikt, nej- Lång sikt, ja.
Samma musik men olika teknik Tekniken byts ungefär vart femte år. Informationsinnehållet har oftast en livslängd som är 25–30 år, ibland ännu längre. Besluten.
BILD 1 1. Frågeställningar - underlag för diskussion med offentliga myndigheter Hur ser arbetskraftsförsörjningen ut i er kommun under de närmaste 20 åren?
Landshövdingen samtalar Energiomställning och markanvändning 26 mars 2010.
Kommunikation Leif Marklund. Vilka tjänster och vilken teknik stödjer er kommunikation?
Inriktning “Inriktning ” ska ses som en överenskommelse mellan förbundet och kommunerna om ett gemensamt ansvarstagande.
Matematik Tavelsjö Fritidshem Våren 2011 Förvandling av tema - rum till affär, där vi tränar pengars rätta värde och att växla pengar upp till 20 kronor.
Några exempel på föregångare Växahuset 2001 Modellarbetsplatser 2003, Kravmärkt yrkesroll 2005 Lärande inom Äldreomsorgen 2006 Svenskutbildning med kompletterande.
Hur du hittar elevernas styrkor
Min skola Bedrivs år Riktar sig till elever med NPF på högstadiet och gymnasiet Anhöriga och skolpersonal är också målgrupper i projektet.
FASTIGHETS- BRANSCHENS REKRYTERINGSBEHOV RAPPORT
Sv Nationell samordning för landstingens arbete med utrustning för elektronisk kommunikation.
Möte återkommande trafikaktiviteter vid kh skolan. BJH kollar med Lotta – intresse av trafikgrupp - inrymningslarm, agerande vid inkräktare,
2015 års skolkommission Skolkommissionens delbetänkande Presentation den 17 augusti 2016.
1 MediaCenters arbetar med undervisningsmedia och digitala lärobjekt i olika former för att elever, lärare, skolledare och annan personal inom skolan ska.
Webbtidbokning för patientens och vårdens bästa
Kortsiktig /Långsiktig effekt
Presentationens avskrift:

M EDIA C ENTER N ORRBOTTEN

Vår verksamhet ska stödja pedagoger, ledare och annan personal inom skolan och underlätta deras arbete för att uppnå målen. Våra kunder erbjuds ett rikt och aktuellt utbud av undervisningsmedia, i form av DVD och VHS med färdigt arbetsmateriel, samt i allt större utsträckning möjligheten att se utbudet via webben som streaming/strömmande media. Genom vår verksamhet: stimulerar vi skolorna att använda media och teknik som komplement i undervisningen säkerställer vi att samtliga skolor följer de upphovsrättsliga lagar och avtal som finns

M EDIA C ENTER

Förslag: Vi bildar ett regionalt nätverk (på motsvarande sätt som ITIS fungerade?) för att utveckla kompetens och metoder som gynnar samspelet mellan pedagogik och teknik i skolan Inledningsvis kan vi ta stöd av den utveckling som skett vid MediaCenter i Västerbotten (på sikt samordnas nog verksamheten fullt ut) Några kommuner i länet har kommit en bit på väg och kanske kan agera ”lok”? Kommunförbundet Norrbotten kan vara sammanhållande