Case seminarium Grupp 3, Azra Custovac, Anna Ojdanic & Indira Todorovac
Fördelar med Caset Man för en bred diskussion och man går in på djupet. Man bryter ner vissa viktiga moment och reflekterar kring dem. Många deltar och får sina åsikter hörda. Man får en bättre förståelse för problemet. Nackdelar med Caset Det är inte alla som deltar. Svårt att få alla att delta. Svårt att begränsa sig då man gärna vill uttrycka sina tankar.
Reflektion över dagens Case Man måste ta varje kund på allvar, speciellt nyckelkunderna och skapa ett stabilt och stark förhållande med kunden. Ha en regelbunden kontakt med kunden för att byta åsikter och idéer. Viktigt med synergieffekter. Viktigt att erbjuda ett vettigt (genomtänkt och hållbart) erbjudande Om kunden är missnöjd är det viktigt att analysera vad som är så dåligt med affären. Man bör även komma på åtgärder som passar både kunden och företaget.