Installatörsundersökningen 2010. Bakgrund för våra installatörsundersökningar Under 2008 utförde vi vår första installatörsundersökning och valde då att.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Fritidshem Elever 2013 Fritidshem - Elever 2013 Enhet:
Advertisements

HSB - Panelundersökning 1. Är bostadsrätten attraktiv?
easyresearch. se/s. asp Varför?
Kärnkraftsopinionen november 2006 T Analysgruppen vid KSU:Hans Ehdwall Synovate Temo: Arne Modig, John Almering Datum:
Vet Du vem av hemtjänstpersonalen som är Din kontaktman? • 173 personer svarade ja • 166 personer svarade nej • 13 blanka enkätsvar inkom.
Förskolor och skolor i Nacka – i en klass för sig
Resultat Det som framkom i mätningarna var att aktiviteter som är omtyckta (bl.a. musik, gymnastik) av boende gör att fler stannar kvar i salongen och.
Varför är det viktigt att mäta?
Patientenkät sommaren -13
Närvaro!!.
BEANS NÖJD KUND INDEX (e-survey undersökning)
Formellt, skarpt och snyggt
SÅ TYCKER FORSKARNA OM VRs ANSÖKNINGSSYSTEM SYFTE: Mäta forskarnas åsikter om VRs elektroniska ansökningssystem Var tionde forskare, ca 400, ombads besvara.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Granbergs Buss AB Trafikslag: Buss Sträcka: Skellefteå - Bodö.
Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport Sverige AB Trafikslag: Buss Sträcka: Härnösand - Långsele.
Vad tycker NyföretagarCentrums kunder om rådgivningen? Hur många har startat företag efter rådgivningen? Branscher, omsättning, anställda? Jämförelse
Skolundersökning 2014 Föräldrar förskola
Resultat från SWEA Framtidsenkät December Januari 2009 REGION ANALYS: MAME Korta version 13 april 2009 Kontakt med enkätgruppen:
Resultat från SWEA Framtidsenkät December Januari 2009 REGION ANALYS: Okänd Korta version 13 april 2009 Kontakt med enkätgruppen:
Resultat från SWEA Framtidsenkät December Januari 2009 REGIONANALYS / KORTARE VERSION: Svenska avdelningar 9 april 2009 Kontakt med enkätgruppen:
Redovisning av drogvaneundersökning åk 7-9 Strömsunds kommun 2010
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Nässjö.
FL9 732G70 Statistik A Detta är en generell mall för att göra PowerPoint presentationer enligt LiUs grafiska profil. Du skriver in din rubrik,
Föräldrainflytande. 1. Anser du att det finns ett fungerande samarbete mellan förskola och hem på ditt/dina barns avdelning?
Kontraster.
Resebarometern 2011 HELA LANDET. Om du fick välja fritt, vilken svensk stad reser du helst till i sommar? 1. Stockholm (31%) 2. Göteborg (29 %) 3. Malmö.
Förskolor och skolor i Nacka – i en klass för sig Gymnasieutbildning Kvalitetsredovisning för förskoleverksamhet och utbildning i Nacka kommun år 2008,
Fastighetsbyrån Konjunkturundersökning Oktober 2012.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014 Resultat för Hemtjänst Centrum (minst 7 svarande) Hemtjänst.
Fakta om undersökningen
Förhandstitt på klubbens excellensprocess Följande bilder används under en CEP- kurs.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013? Verksamhetsresultat för Mark Särskilt boende.
Enkätresultat för Grundskolan Elever 2014 Skola:Hällby skola.
Bakgrund! Piteå kommun skall lägga om strukturen i det befintliga nätverket. Det kommer att gå från tre system som löper paralellt med varandra till ett.
Innehåll  Introduktion  Profeten Nuh (Noa)  Profeten Ibrahim (Abraham)  Profeten Musa (Moses)  Profeten ’Isa (Jesus)  Profeten.
© Synovate Ungas attityder till rökning
Fakta om undersökningen
Workshop vägledning Välkomna. Dagens upplägg 9:00-9:30 Kaffe 9:30:-10:15 Introduktion 10:15-10:55 Ramverkets delar 10:55-11:15 E-delegationens vägledning.
Montessori Elefanten Sigtuna kommun Skolundersökning 2013 Föräldrar förskola Antal svar för aktuell förskola: 15 st. Svarsfrekvens: 94 procent Antal svar.
Ett projektarbete under ST i allmänmedicin av Magnus Röjvall
Medlemsvård. Verksamheten i fokus  Våga ifrågasätta nuläget  Lyft på ostkupan!  Högt i tak i diskussionerna  Tänk nytt och agera  Idrottskultur.
Grundskola Elever 2013 Grundskoleenkät - Elever ( per klass)
Att sälja Lions Quest-kurser till skolor /14.
TÄNK TILL VÄRDEGRUNDSMATERIAL 2014.
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
© RESEARCH INTERNATIONAL SWEDEN ABPROJEKTNAMN / PROJEKTNUMMER 1.
Sveriges Annonsörer – Att mäta effekter av PR. Sveriges Annonsörer – Annonsörpanelen – Effekter av PR 2 17 mars © 2006 QuickWise AB Uppdragsgivare Sveriges.
Grundskola Föräldrar 2013 Grundskoleenkät - Föräldrar Enhet:Gillberga skola.
Rapport Förbifart Stockholm Uppföljning efter beslut Bil Sweden & MRF.
Anställningsintervjun
Klamydiamåndag 14 september Medverkande mottagningar n=94 MottagningAntal UM36 BMM /MVC23 VC17 Gyn7 Hud / Köns4 Privat2 Övriga3 Sjukvårdsomr.Antal.
BEANS NÖJD KUND INDEX 2014 (e-survey undersökning)
Skolundersökning 2014 Föräldrar förskola
Marknadsundersökning Förvaring sep 2009 Sverige. Genomförande Undersökningen är genomförd av Norstat på uppdrag av JM AB/Seniorgården AB. I Sverige är.
1 L U N D S U N I V E R S I T E T Resultat av internundersökning om information på LTH Genomförd våren 2007.
Insikt 2013 Haparanda stad En servicemätning av kommunens myndighetsutövande gentemot företag.
Förskoleenkät Föräldrar 2012 Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola.
Grundskola Elever 2013 Grundskoleenkät - Elever Enhet: Gillberga skola.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Swebus AB Trafikslag: Buss Sträcka: Umeå – Mo i Rana.
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
1. Genomför enkäten och redovisa resultatet 4. Vid vilka tillfällen fungerar bra eller hyfsat bra redan idag? Vad är det som gör att det funkar vid dessa.
BEANS NÖJD KUND INDEX 2015 Resultat från webbenkät.
10/3/2015 Föräldraenkäten 2015 Förskola Änglagård-tigrarna.
10/4/2015 Föräldraenkäten 2015 Förskola Änglagård-hajarna.
Sv Ärendehantering UHR Produktionssamordning Jenny Cramer.
Nästa steg utifrån vad vi lärt: Nytt PGSA eller implementering.
Presentationens avskrift:

Installatörsundersökningen 2010

Bakgrund för våra installatörsundersökningar Under 2008 utförde vi vår första installatörsundersökning och valde då att göra djupintervjuer med 45 st. installatörer jämt fördelade över vårt nätområde. Resultatet presenterades på våra efterföljande installatörsträffar runt om i landet. Undersökningen visade bl. a. att installatörerna ansåg att vi hade långa handläggningstider och var svåra att komma i kontakt med. Det framkom även att installatörerna tyckte att vi agerade långsamt, trögt och tungrott. Vi lovade på installatörsträffarna att vi skulle arbeta med att förbättra oss framöver och har sedan dess utfört en ny undersökning varje år. Vid vår senaste installatörsundersökning fick vi in 145 st. svar (lite fler än2009.) Frågorna är ställda som flervalsfrågor med möjlighet till fria kommentarer. Den sexgradiga skalan skall tolkas som att 1 är ”inte alls nöjd” och 6 är ”mycket nöjd”. Resultatet från den senaste undersökningen visas på efterföljande bilder och utfallet redovisas procentuellt. Resultatet från 2009 visas där frågorna är lika.

3 Hur nöjd är du med tillgängligheten hos våra handläggare?

4 Hur upplever du handläggarnas bemötande och generella servicenivå?

5 Hur nöjd är du med våra handläggningstider från det att du skickat in föranmälan till dess att du får ett installationsmedgivande?

6 Hur nöjd är du med våra handläggningstider från det att du skickat in färdiganmälan till dess att ditt ärende är utfört i fält?

7 Hur upplever du att kontakten med våra externa entreprenörer fungerar?

8 Använder du dig av installatörssidorna på eon.se?

9 Om ja, hur använder du webbplatsen?

10 Hur ofta använder du webb föranmälan?

11 Vad tycker du om vår webbaserade föranmälan?

12 Vad tycker du om nyhetsbrevet ”BranschNytt"? 71 % läser alltid Branschnytt 23 % läser den ibland

13 Vilket är ditt helhetsintryck av E.ON Elnät?

14 Vilken etableringsort har du mest kontakt med?

Slutsatser Hur upplevs vi 2010 jämfört med föregående undersökningar?  Handläggarnas bemötande och generella servicenivå har förbättrats ytterligare.  Handläggningstiden, från inskickad föranmälan till erhållet installationsmedgivande anser majoriteten att den är rimlig. Likaså är handläggningstiden från inskickad färdiganmälan tills ärendet är utfört i fält.  Kontakten med våra externa entreprenörer fungerar något sämre  Ett större antal av Er installatörer använder vår webbaserade föranmälan, vilket är glädjande. Likaså finner Ni den bättre. Vi kommer fortsätta fokusera på att förbättra och förenkla vår webbaserade föranmälan.  Helhetsintrycket av E.ON Elnät har förbättrats.