Piteå kommun som samhällsbyggare Piteå – det är hit man kommer när man kommer hem.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Haparanda kommun Medborgarenkät Vår 2012
Advertisements

AKTIESPARARNA ÖSTERSUND Presentation
PTS Bredbandskartläggning
Medborgarundersökningen I SCB:s regi sedan kommuner 22 Stockholmskommuner (sedan 2010) personer år 76 frågor + 11 tilläggsfrågor.
Folkhälsan i Sverige: Årsrapport 2012
Kommunens Kvalitet i Korthet - utveckling, syfte och innehåll
Serviceundersökning 2011 Nöjd-Kund-Index undersökning om företagares uppfattning om Tyresö kommuns service under 2010.
Mottagna och överenskommelser i Västernorrland
Innehåll Bilder Innehåll Bild 2-3 SCB:s medborgarundersökningar
1 Kommunens kvalitet i korthet - resultat 2010 Är gräset grönare hos grann- kommunen?
1 Arbetsmarknadsanknytning och övergång till arbete Bertil Holmlund Nationalekonomiska institutionen Uppsala universitet.
Välkommen! Stormöte 4 februari 2014 Ortsutveckling FLENS STAD.
SCB:s medborgarundersökning våren 2009
Kund: Akademikerförbundet SSR Kontakt: Stina Andersson/Linus Isaksson
Kundundersökning mars 2010
Hela Sverige ska leva Totalrapport. Regeringens bidrag har medverkat till kunskapsförmedling?
Resultat från SWEA Framtidsenkät December Januari 2009 REGION ANALYS: Okänd Korta version 13 april 2009 Kontakt med enkätgruppen:
Resultat från SWEA Framtidsenkät December Januari 2009 REGIONANALYS / KORTARE VERSION: Svenska avdelningar 9 april 2009 Kontakt med enkätgruppen:
Projektföljeforskning
Eddie Arnold - Make The World Go Away Images colorées de par le monde Déroulement automatique ou manuel à votre choix 1 för dig.
Mottagandet av flyktingar och ensamkommande barn – en resurs i Västernorrland
UNIONEN - tillgänglighet under semestern 2014
Kommunkompassen Sundsvall Oktober Kommunkompassen 1.Offentlighet och demokrati 2.Tillgänglighet och brukarorientering 3.Politisk styrning och kontroll.
Karolinska Institutet, studentundersökning Studentundersökning på Karolinska Institutet HT 2013.
Vilka är lokalpolitikerna i Västerbotten och hur nöjda är medborgarna?
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Blad 1 Läsarundersökning Maskinentreprenören 2007.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Blackebergs Gruppboende Bromma.
Bakgrund Ett av Stockholm Business Alliances prioriterade verksamhetsområden är att utveckla servicen till näringslivet Serviceundersökningen fångar upp.
SCB:s medborgarundersökning våren 2007
Fakta om undersökningen
SWEPOS Kundnöjdhetsundersökning Undersökningen Webenkät under 3 veckor i september 2012 Bruttourval ca huvudutskick och 2 påminnelser Triss-lott.
Enkätresultat för Grundskolan Elever 2014 Skola:Hällby skola.
Nöjd Skol- & Förskoleindex med delfrågor
Finländarnas uppfattningar om äldrevården Kirsi Markkanen Utvecklingschef Tehy rf.
1 Vänsterskolan Debattartiklar. 2 Aktuell krok 3 Aktuella krokar 1. Direkt krok.
(2) Avvikelse från std. kostnad (5) Andel inv 65+ med insats (4) Andel 80+ i befolkningen (1) Kronor/ invånare (65+) (3) Kronor/ brukare (6) Ytterfall.
Fakta om undersökningen
Sveriges utrikeshandel mars Källa: WTO; International Trade Statistics 2009.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Bromma.
Hittarps IK Kartläggningspresentation år 3.
Serviceundersökning 2011 Nöjd-Kund-Index undersökning om företagares uppfattning om Lidingö stads service under 2010.
Från Gotland på kvällen (tågtider enligt 2007) 18:28 19:03 19:41 19:32 20:32 20:53 21:19 18:30 20:32 19:06 19:54 19:58 20:22 19:01 21:40 20:44 23:37 20:11.
Arbetspensionssystemet i bilder Bildserie med centrala uppgifter om arbetspensionssystemet och dess funktion
Klicka här för att ändra format Klicka här för att ändra format på bakgrundstexten Nivå två Nivå tre Nivå fyra Nivå fem Hälsovalsenheten, Sofia Barakat.
TILLVÄXTFAKTA 2014 ULRICEHAMN. Beskrivning Tillväxtfakta ger en översiktlig deskriptiv kommunbeskrivning i ett tillväxtperspektiv. Tillväxtfakta belyser.
TÄNK PÅ ETT HELTAL MELLAN 1-50
Greppa Näringen Medlemsundersökning, kvartal 1. 1.
Helhet Händelse Agerande Kunskap om vardagsverksamheten Förståelse av vardagsverksamheten.
Kouzlo starých časů… Letadla Pár foteček pro vzpomínku na dávné doby, tak hezké snění… M.K. 1 I Norrköping får man inte.
Finns det möjlighet att påverka mellan valen? SCB:s Medborgarundersökning – ett alternativ? Johan Wilén Enheten för demokratistatistik Statistiska centralbyrån.
SCB:s medborgarundersökning Resultat för Nacka kommun.
SCB:s medborgarundersökning våren 2009 Resultat för Södertörnskommunerna Jenny Hjort.
Haparanda Stad Medarbetarundersökning hösten 2012 Socialförvaltningen.
Nöjdhetsmätningar invånare Vårdguiden på telefon
Varumärket Luleå kommun
Medborgarundersökning SCB:s undersökning 14 september-8 november 64 kommuner deltog Hittills har 230 kommuner gjort undersökningen (155 mer än en.
1(31) Ett omdiskuterat ämne. Vad är det som händer? 2.
SCB:s medborgarundersökning Nackas resultat med jämförelser Genomförd 19 september – 8 november personer svarade (av 1500)
Resultat sammanhållen vård och omsorg om de mest sjuka äldre i Örebro län Västra länsdelen mätperiod 2014.
Arbetspensionssystemet i bilder Bildserie med centrala uppgifter om arbetspensionssystemet och dess funktion
Tilläggsfrågor och jämförelser med andra Stockholmskommuner Medborgarundersökning 2012 Utförd av Statistiska centralbyrån.
Enkätresultat för Grundskolan Föräldrar 2014 Skola - Gillberga skola.
SKOP Tullinge skolor - Trädgårdsstadsskolan - Trädgårdsstadsskolan åk 7 1 Nöjd Skol- & Förskole-index SKOLA: Hur nöjd eller missnöjd är Du på det hela.
Förskoleenkät Föräldrar 2012 Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola.
Bild 1 Prognos för länets arbetsmarknad Stefan Tjb.
Överraskande Älmhult – internationellt & nära Medborgarundersökning 2015.
SCB:s medborgarundersökning 2014 Trollhättan stads resultat.
Varumärket Luleå kommun Kommunikationskontoret Position Luleå kommun ska uppfattas som en nationell förebild inom respektive verksamhetsområde. Varumärkeslöfte.
Medborgarundersökningen 2009 Vad tycker Sölvesborgarna om Sölvesborg?
Överraskande Älmhult – internationellt & nära Medborgarundersökning 2015.
Presentationens avskrift:

Piteå kommun som samhällsbyggare Piteå – det är hit man kommer när man kommer hem

Hur mäter vi ? ”Din kommuns kvalitet i korthet” Medborgarenkät Företagarenkät Databaser Egna mätningar Piteå – det är hit man kommer när man kommer hem

Kommunkompassen 2009 Övergripande resultat

Kommunkompassen 2009 Samhällsbyggare enligt kommunkompassen Vad gör kommunen för att stödja föreningslivet? Kommunens samverkan med kulturlivet? Kommunen som partner för näringslivet? Kommunens internationella kontakter? Styrkor Kommunen har kraft att medverka i många samarbetsfora, t ex nätverk och olika ”råd” Näringslivsarbetet Många arrangemang som stärker varumärket Piteå Framgångsrikt arbete med EU- projekt Förbättringsområden Sök vägar att möta alla föreningar Stöd mindre företags möjligheter till näthandel Sammanfatta vad alla EU-projekt givit

Övergripande resultat IndexPiteå 2009 Piteå 2007 Samtliga 2009 Samtliga 2007 Kommunen som en plats att bo och leva på Nöjd-Region- Index (NRI) Kommunens verksamhet Nöjd-Medborgar- Index (NMI) Inflytande i kommunen Nöjd-Inflytande- Index (NII) Piteå kommuns resultat i förhållande till andra kommuner är statistiskt säkerställt SCB:s medborgarundersökning 2009

Övergripande resultat - Bo och leva SCB:s medborgarundersökning 2009

Tillgänglighet: Svarstid e-post – telefon 23/51 Piteå svarar i snitt på 8 timmar Övriga kommuner snitt på 10 timmar Svarskvalitet Piteå 63 % Snitt övriga 64% Borde vara 100% ”Din kommuns kvalitet i korthet” Erfarenhet är att man får svar på vart tredje samtal – Piteå svarar på fler – variation finns 1/51

Bemötande vid telefonkontakt PITEÅ Försämring från 2007 på ”Gott bemötande” Men förbättring …inget underkänt samtal års resultat 68 31/51 ”Din kommuns kvalitet i korthet”

Tillgänglighet: Väntetider förskola Plats på önskat datum Väntetid 25/5427/54 ”Din kommuns kvalitet i korthet”

Trygghetsaspekter : personaltäthet Under hösten 2007 uppfylldes målet om 15 heltidsplatser i genomsnitt/ barngrupp och uppfylls fortfarande. 13/51 4/62 4/290 ”Din kommuns kvalitet i korthet”

Delaktighet och information Metoder för delaktighet 2008 Delaktighet SCB /5821/48 ”Din kommuns kvalitet i korthet”

Delaktighet och information 2009 SCB:s medborgarundersökning 2009

Samhällsbyggnad Befolkningsutveckling – sysselsättningsgrad Befolkningsutveckling snitt 5 årSysselsättningsgrad 39/62 123/290173/290 27/62 ”Din kommuns kvalitet i korthet”

Samhällsbyggnad – arbetstillfällen Företagsklimat Svenskt näringsliv Piteå 160/290 45/62 14/62 48/290 ”Din kommuns kvalitet i korthet”

Samhällsbyggnad - arbetstillfällen föfö

Samhällsbyggnad - utbildningsmöjligheter Piteå 2009 Piteå 2007 Samtliga 2009 UTBILDNINGSMÖJLIGHETER Hur nöjd är du vad gäller … utbildningsmöjligheterna inom rimligt avstånd?6,56,26,4...hur väl möjligheterna till utbildning uppfyller dina förväntningar?6,46,16,2...tillgången till högre utbildningar (universitets- eller högskoleutbildning) inom rimligt avstånd?6,46,16,2 Föreställ dig ideala utbildningsmöjligheter. Hur nära sådana ideala förhållanden är utbildnings- möjligheterna för invånarna i din kommun? 6,05,85,7 FETSTIL = Index på en skala = ej godkänt (rött) 41-54= godkänt (orange) 55-74= nöjd (gul) = mycket nöjd (grön) Delfrågor = skala = ej godkänt (rött) 5= godkänt (orange) 6-7= nöjd (gul) 8-10= mycket nöjd (grön) SCB:s medborgarundersökning 2009

Samhällsbyggnad - arbetsmöjligheter SCB:s medborgarundersökning 2009 FETSTIL = Index på en skala = ej godkänt (rött) 41-54= godkänt (orange) 55-74= nöjd (gul) = mycket nöjd (grön) Delfrågor = skala = ej godkänt (rött) 5= godkänt (orange) 6-7= nöjd (gul) 8-10= mycket nöjd (grön)

Kommunikation FETSTIL = Index på en skala = ej godkänt (rött) 41-54= godkänt (orange) 55-74= nöjd (gul) = mycket nöjd (grön) Delfrågor = skala = ej godkänt (rött) 5= godkänt (orange) 6-7= nöjd (gul) 8-10= mycket nöjd (grön) SCB:s medborgarundersökning 2009 Samhällsbyggnad - kommunikation

Samhällsbyggnad - avtalstrohet föfö

Samhällsbyggnad 20/62 53/62 21/ /290 ”Din kommuns kvalitet i korthet”

Samhällsbyggnad Att leva och bo Ny undersökning våren 2009 gav resultat 73 6/48 ”Din kommuns kvalitet i korthet”

FETSTIL = Index på en skala = ej godkänt (rött) 41-54= godkänt (orange) 55-74= nöjd (gul) = mycket nöjd (grön) Delfrågor = skala = ej godkänt (rött) 5= godkänt (orange) 6-7= nöjd (gul) 8-10= mycket nöjd (grön) SCB:s medborgarundersökning 2009 Piteå – en plats att leva och bo på

FETSTIL = Index på en skala = ej godkänt (rött) 41-54= godkänt (orange) 55-74= nöjd (gul) = mycket nöjd (grön) Delfrågor = skala = ej godkänt (rött) 5= godkänt (orange) 6-7= nöjd (gul) 8-10= mycket nöjd (grön) SCB:s medborgarundersökning 2009

Kommunens verksamhet Nöjd-Medborgar-Index (NMI) för Piteå kommun och samtliga kommuner i undersökningen SCB:s medborgarundersökning 2009

FETSTIL = Index på en skala = ej godkänt (rött) 41-54= godkänt (orange) 55-74= nöjd (gul) = mycket nöjd (grön) Delfrågor = skala = ej godkänt (rött) 5= godkänt (orange) 6-7= nöjd (gul) 8-10= mycket nöjd (grön) SCB:s medborgarundersökning 2009

Arbetslöshet Piteå – det är hit man kommer när man kommer hem

Arbetslöshet Piteå – det är hit man kommer när man kommer hem

Partnerskap Partnerskap bildat för att komma till rätta med ungdomsarbetslösheten, i samarbete med bl.a. arbetsförmedlingen och Företagarna. Piteå – det är hit man kommer när man kommer hem