Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

SWEPOS Kundnöjdhetsundersökning 2012. Undersökningen Webenkät under 3 veckor i september 2012 Bruttourval ca 1200 1 huvudutskick och 2 påminnelser Triss-lott.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "SWEPOS Kundnöjdhetsundersökning 2012. Undersökningen Webenkät under 3 veckor i september 2012 Bruttourval ca 1200 1 huvudutskick och 2 påminnelser Triss-lott."— Presentationens avskrift:

1 SWEPOS Kundnöjdhetsundersökning 2012

2 Undersökningen Webenkät under 3 veckor i september 2012 Bruttourval ca 1200 1 huvudutskick och 2 påminnelser Triss-lott som belöning Ca 80 frågor Genomsnittlig svarstid drygt 21 minuter 45% svarsfrekvens (538 svar) 6% hade påbörjat, men ej avslutat enkäten (71 st)

3 Svarsgruppen Kommuner 29%, Bygg & Anläggning 24%, Mätkonsulter 20% Ca 90% inmätning/utsättning 75% utför mätningar i varierande miljöer Mer än 60% har > 4 års erfarenhet 95% använder Nätverks-RTK

4 Nätverks-RTK (används av 95%) Tillgången till satellit bra/mycket bra 95% (73% bra) Tillfredsställande tillgänglighet Nätverks-RTK drygt 60% Ca 95% är nöjda med funktionen som helhet 76% använder tjänsten minst några ggr/vecka (49% dagligen) 73% tjänsten för minst 2/3 av sina positionsbestämningsbehov (drygt 50% så gott som all pos.bestämning)

5 Nätverks-RTK (används av 95%) 50% tycker att deras abonnemang är prisvärt (45% vet ej) Horisontell noggrannhet 90% bra/bättre anpassad för behoven Höjdnoggrannhet 61% bra/bättre anpassad. Ca 40% upplever bättre noggrannhet efter förtätningen

6 Nätverks-DGNSS (används av 18%) 55% har ett abonnemang som ingår i nätverks-RTK Drygt 80% är nöjda med funktionen för tjänsten som helhet Horisontell noggrannhet ca 75% bra/bättre anpassad för behoven

7 Beräkningstjänsten (används av 8%) 95% av de som använder tjänsten är nöjda/mycket nöjda

8 Förtätningen av SWEPOS Hur upplevs den horisontella noggrannheten efter förtätningen Bättre 40 % Sämre 0 % Ingen skillnad 22% Vet ej 39% Hur upplevs den vertikala noggrannheten efter förtätningen Bättre 43% Sämre 0% Ingen skillnad 15% Vet ej 43%

9 Vertikala noggrannheten Norrlands kust Norrland inland Ö stra Svealand V ä stra Svealand Ö stra G ö taland V ä stra G ö taland Sk å ne Ingen skillnad 0% 14%44%25%6%18% B ä ttre 63%0%40%33% 50%41% S ä mre 0% Vet ej38%100%45%22%42%44%41%

10 Jonosfärsmonitorn (används av 24%) Används främst när det är svårt få fixlösning (58%) 28% kollar innan de åker ut på mätning 97% är nöjda med jonosfärsmonitorn

11 Realtidsmonitorn (används av 7%) Används främst när det är svårt få fixlösning (49%) 22% kollar innan de åker ut på mätning Ca 40% välkomnar etablering av nya monitorer (underlätta felsökning och förbättra möjligheten att kontrollera Nätverks- RTK-tjänstens driftsstatus) Drygt 70% känner inte till att den finns

12 Driftledningscentralen (har kontaktats av 52%) Ca 50% har kontakt några gånger/månad Kontakten sker oftast via telefon (94%) Mer än 95% upplever det lätt att få kontakt med driftledningscentralen (35% mycket) Över 90% är nöjda med kontakten ( 42% mycket )

13 Distributionskanalen Över 90% använder Telia Mer än 90% tycker att distributionskanalen fungerar bra/mycket bra (mycket bra 14%) Nästan 90% anser att täckningen för distributionskanalen är bra/mycket bra (14% mycket bra) Ca 45% tycker det skulle vara intressant att teckna avtal för distributionskanal via Swepos

14 SWEPOS hemsida Drygt 70% besöker hemsidan någon enstaka gång per månad eller år (34% någon gång per år, 9% aldrig) 65% har inget behov av de funktioner som finns där. Vanligaste anledningen till att besöka hemsidan är jonosfärsmonitorn, satellitprognoser och nyheter Drygt 90% är nöjda med hemsidan 15% känner inte till hemsidan De 11% som ”saknar något”, tycker bla att hemsidan är omodern, rörig och att det är svårt att hitta, info om driftstörningar borde ha egen sida och visas mot kartbakgrund

15 Informationen till våra användare 15% känner inte till hemsidan 60% känner inte till apparna 50% känner inte till pågående förtätning av stationer Drygt 70% känner inte till realtidsmonitorn på hemsidan Ca 50% känner inte till att Swepos uppdaterat för nya GPS- /GLONASS-frekvenser och Galileo.


Ladda ner ppt "SWEPOS Kundnöjdhetsundersökning 2012. Undersökningen Webenkät under 3 veckor i september 2012 Bruttourval ca 1200 1 huvudutskick och 2 påminnelser Triss-lott."

Liknande presentationer


Google-annonser