Muntligt Jag kan….

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
HÄR BOR JAG Skogstrollen vt 2013
Advertisements

Sätt kryss vid ett av följande alternativ:
“Tänk över det här...” Klicka med musen för att se bildspelet...
Viktiga ord Tes Argument Motargument/ replik Huvudåsikt Ämnet/rubriken
Att skriva en krönika Hur och vad.
Muntliga nationella prov i svenska
Swedex Muntligt test A2 40 poäng.
Barnanpassad utredning
Svenska som andraspråk
Personligt brev – din egen form av marknadsföring!
Bemötande o etiskt förhållningssätt med utgångspunkt i lagstiftning
Kognitiva funktioner Verbal förmåga Logisk-Analytisk förmåga
Konjunktioner (och subjunktioner) youtube. com/watch
FUNKTIONSSKATTNINGSSKALA
”Språk, lärande och identitetsutveckling är nära förknippade
hej och välkomna EKVATIONER Ta reda på det okända talet.
Alla har inneboende.
Tips för att vänskapen ska hålla i sig.
Mål och betygskriterier
Fredag 13 juli 2007 Jag önskar att få ut mera av livet Jag har tagit ett beslut !
HÖRA LÄSA MÅL KURS C SKRIVA PRATA.
Vilka är vi? Utväg barn/ungdom
för Dig som vill sluta med Hasch och Marijuana Rådgivningsbyrån i
FUNKTIONSSKATTNINGSSKALA 1. UTHÅLLIGHET. 2. KONCENTRATIONSFÖRMÅGA Uthållig bara korta stunder i taget Slutför oftast arbetsuppgifter.
Hur fungerar värdegrundsarbetet i vardagen, på operation 2010? På kliniken IVAK/OPERATION, startade ett värdegrundsprojekt Detta har lagt grunden.
Malin Junerfält Mitt Syslöjdsarbete.
Profeten har huggit i sten… Profeten har huggit i sten…
Bedömning av muntlig produktion och interaktion
- Vikten av att kunna sälja in sin idé
Det här arbetar vi med för att du ska kunna nå kunskapskraven
Det kreativa konceptets användning i rekryteringsannonser
Språkriktighet Svenska 1
Ett arbetsområde om poesi
Swedex Muntligt test B1 40 poäng.
Barnens egna ord om sin psykiska ohälsa
Varför gör de inte som vi säger?
© Steve Wretman & Helena Moreau
Dag 2 Ge mig inte din styrka Fri översättning av Björn Eidsvåg
Niklas Olsson Sps3d. Mina intressen Som ni säkert redan har sätt så brinner jag för golfen, därför tillbringar jag en hel del av min vakna tid på eller.
Det här arbetar vi med för att du ska kunna nå kunskapskraven
Nyårsafton Ett fotoreportage av Daniel Fasth
PEDAGOGENS FÖRÄNDRADE LEDARSKAP.
Det professionella samtalet Olikheter Skydda sigMotsättningar Lära Försvara sigKonflikter Tåla obehag en tid StängdÖppen Diskussion.
Röd zon Grön zon Grön zon Röd zon.
SIM TEAM.
Vad är identitet?.
Hur gör man en debattartikel?
Skriva noveller.
Har jag sagt tyst så menar jag faktiskt, TYST!!!
Portfolion / Dokumentationen bidrar till utveckling
Vad måste jag kunna? SFI kurs C.
Förmågan att dra korrekta slutsatser. Cannabisrökaren upplever sin personliga historia som höljd i dimmoln. Försämring har noterats inom följande funktionsområden:
Vad är identitet?.
Identitet Vad formar oss till oss?.
Argumentation om innebandy
V E N T I L E R I N G 5 juni Försvar av examensarbetet och opposition
Autism och Asbergers Syndrom
Socialpsykologi.
Konjunktioner bindeord.
Vad tycker du? När man diskuterar berättar man vad man tycker om något. När jag tycker något har jag en åsikt. Ett finare ord för att säga något är att.
Vad måste jag kunna? SFI kurs D.
Exempel på skriftligt omdöme
Anpassning av Europarådets språkliga referensnivåer för omsorgsarbete En lärande arbetsplats.
Konsten att samtala och leda ett samtal. Att vara en god samtalare och lyssnare Tittar på den som talar Spinner vidare på vad andra säger Håller sig till.
Talspråk - kommunikation.  Språk är “ett mänskligt system för kommunikation”.  I talande språksystem skapar man mentala symboler (tänker i bilder) som.
Att stötta en kollega som lär sig svenska
Talförmåga År 7 Bedömning Lärandemål/Syfte Lgr11
Argumenterande text.
Kursplan för svenskundervisning för invandrare
Betyg i moderna språk nu redan i år 6
Presentationens avskrift:

Muntligt Jag kan…

A2 Jag kan beskriva mig själv, min familj och andra människor Jag kan fråga människor vad de gör på sitt arbete och på sin fritid samt själv besvara liknande frågor. Jag kan beskriva mina hobbyer och intressen på ett enkelt sätt Jag kan om jag inte har förstått på ett enkelt sätt be någon upprepa vad som sagts. Jag kan binda samman ord och fraser med enkla bindeord som ”och”, ”men” och ”därför”.

B1 Jag kan hålla igång ett samtal eller en diskussion men ibland kan jag staka mig och ha svårt att säga exakt vad jag vill. Jag kan både uttrycka och be om personliga synpunkter och åsikter i en diskussion med vänner Jag kan hålla igång ett begripligt samtal men måste göra pauser för att planera och korrigera vad jag skall säga, detta gäller särskilt när jag talar fritt en längre stund.