Analys av måluppfyllelse i verksamheten som helhet Kollaskolan

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Nya skolan till hösten Projektarbete En personlig dator Aktivt lärande
Advertisements

Information Sjöfruskolan Åk 6-8 Välkommen!
Vår vision för Segevångsskolan bygger på att vi tror att alla kan lyckas. Segevångsskolan ska vara en skola där alla är trygga, delaktiga, ansvarskännande.
Skollagen 3 kap 3§ ”ska elever ges den ledning och stimulans som de behöver i sitt lärande och i sin personliga utveckling för att de utifrån sina egna.
Den nya skollagen.
Center för Skolutveckling
Till vem riktar sig utvecklingspaketet?
Förskolan Körsbäret Handlingsplan Ht-10, Vt-11
Så här jobbar vi på smaragden
Handlingsplan för systematiskt kvalitetsarbete på Svedenskolan
”Tidigare har läraren skrivit hur det har gått för mig i skolan som mamma och pappa fick läsa hemma. På utvecklingssamtalet har mest de vuxna pratat och.
Carina Bergqvist Torvallaskolan
Arbetsorganisation Vem ansvarar för vad i förskolans verksamhet?
Ulla Forsberg Marco Suares Fårdala skola, Tyresö kommun
Kvalitetsredovosning  Analys och bedömning av måluppfyllelse i verksamheten som helhet  Prioriterade mål och åtgärder
Kyrkskolans fritidshem
Tyresö förskola och skola
Förändringar i skolan En sammanfattning av de förändringar som påverkar er föräldrar Urban Åström Förvaltningschef BoU Lars Thorin Utvecklingsledare BoU.
Välkommen till Tullingebergsskolans förskoleklass 2014
Pedagogisk dokumentation
1 Medarbetarenkät 2011 • 573 svar. 2 Kön 3 Jag är knuten till en klass, undervisningsgrupp eller barngrupp.
En reviderad läroplan för förskolan
Välkommen till Rönnbyskolan
Fagrabäckskolan ska vara Växjös bästa 7-9 – skola där eleverna känner trygghet och får kunskaper för att utvecklas i en föränderlig värld!
Välkomna!.
Dagordning föräldraråd 2/6
Kvalitetsredovisning 1 ÖSTERÄNGENS REKTORSENHET. kvalitetsredovisning 2.
Hej och välkomna!.
Nya utvecklingssamtal
Arbetsorganisation Vem ansvarar för vad i förskolans verksamhet?
Skolan är till för ditt barn - Om den nya läroplanen och den nya skollagen för dig som har barn i sameskolan.
Skolan är till för ditt barn
Kunskaper Mål: Öka eleverna läs- och skrivförmåga Elever som lätt når kunskapskraven som minst ska uppnås upplever att de får ledning och stimulans att.
IUP Karin Wennbo Bilderna är från flickr
Kvalitetsarbetet och redovisningen
Föräldraråd
Hovstaskolans styrdokument
Mot nya höjder! Kvalitetsredovisning för förskola och skola 2010.
SKOLRÅD VÄLKOMNA!. SKOLRÅD Dagordningen – Aktuellt från enheten, kommunen – Aktuella skolfrågor t ex skolinspektionsbesöket, inför.
Kvisthamraskolan Norrtälje F-6 skola ca. 260 elever
Minskad elevdokumentation Lagändring 19 nov 2013 Utvecklingssamtalet Minst en gång varje termin ska läraren, eleven och elevens vårdnadshavare.
Kyrkskolans fritidshem
Lokal arbetsplan Hedlunda skola Kunskaper, utveckling och lärande Barnen/eleverna ska känna sig trygga, respekterade och ha demokratiska värderingar.
Samverkan kring likabehandlingsarbetet samt information om kommande läsårs organisation Råtorps skolor
/X Regelbunden tillsyn höstterminen 2009 Skolinspektionen bedömer att det kvalitetsarbete som bedrivs har en god struktur och är kopplat till.
Läroplansträff fritidshem
Kvalitetsredovisning Resultat för grundskola 1 Kvalitetsredovisning för förskoleverksamhet och utbildning i Nacka kommun år 2007 Antagen av Utbildningsnämnden.
Entreprenörskap + Studie- och yrkesvägledning
Ny skollag – reviderad läroplan för förskolan
Skärpta krav i SKOLLAGEN fr o m ht-11 Skollagen kap 6 Skyldighet att anmäla, utreda och vidta åtgärder mot kränkande behandling.
KVALITETSREDOVISNING En dokumentation över kvalitetsarbete.
Läroplansnätverk förskolan
SÄRSKOLAN I KUNGSBACKA 2003
IUP INDIVIDUELLA UTVECKLINGSPLANER.
Ett verktyg för systematiskt kvalitetsarbete
LGR 11 Innehåll 1. Skolans värdegrund och uppdrag
Rektor/förskolechefens roll i införandet av ny läroplan
Kyrkskolans fritidshem  På fritidshemmet går elever från förskoleklass upp till den termin eleven fyller 13 år.  Efter årskurs 3 måste platsen sökas.
Hur kan vi förstå begreppet?
Skolutveckling i Gråbo
Caroline Hansson, Pilbäckskolan
GFN 11 dec 2014 Mål för mötet Skolverkets allmänna råd fritidshem Intern utbildning fritidshem FFH Systematiskt kvalitetsarbete Skolinspektionen-
Varför IUP och skriftliga omdömen? Varför ny läroplan?
Källängsråd Dagordning 1. Föregående protokoll 2. Ekonomi och organisation Budget 2014 Arbetslagsorganisation 14/15 3. Skolans verksamhet Beslutat.
ATT FORTSÄTTA UTVECKLA KVALITÉ PÅ SKOLAN SYSTEMATISKT KVALITETSARBETE.
Lärmöte IT-stöd för Processer Resultatredovisning.
Mål och resultat på Åsaskolan
Förändringar i skolan En sammanfattning av de förändringar som påverkar er föräldrar Urban Åström Förvaltningschef BoU Lars Thorin Utvecklingsledare BoU.
Välkommen på föräldraråd
Föräldramöte VT- 17 Välkomna!.
Presentationens avskrift:

Analys av måluppfyllelse i verksamheten som helhet Kollaskolan Kvalitetsredovisning 2010 Förbättringsområden 2011

Förbättringsområden-2011 Fadderverksamheten behöver ses över. Pedagogiska enhetens riktlinjer för Portfolio behöver revideras. Språkbruket har förbättrats men kvarstår även nästa år.

Förbättringsområden-2011 Kompetensutveckling: Fortsatt arbete med LPP, IUP med skriftliga omdömen, Unikum, Matematik, ny skollag och läroplan med kursplaner Rastvärds - systemet ska ses över så att det finns fler vuxna ute vid speciella tillfällen såsom snöväder samt att det finns vuxna i både pojkars och flickors omklädningsrum

Förbättringsområden-2011 Arbetslagens möten behöver ses över gällande tid, när och vem. Praktisk estetiska lärare behöver planeras in vid behov för information om elever i behov av särskilt stöd. Barnen ska träna sig i att hålla rent och snyggt efter sig i samarbete med hemmet. Hela arbetslaget bör ta ansvar för och arbeta aktivt med källsorteringen.

Förbättringsområden-2011 Nyanställda ska erbjudas mentor/kontaktperson. Arbetslagens/lärarnas kompetenser ses över gällande behörighet i skolans ämnen inför varje läsår. Fortsatt arbete med inkluderingsarbetet för en högre måluppfyllelse. Skolmaten, mellanmål och frukost på fritids är ett förbättringsområde i samarbete med föräldraföreningen.

Förbättringsområden-2011 Personal behöver ställa upp och hjälpa till i de sammanhang då man bryter schema till förmån för de praktisk-estetiska ämnena. Idrottslärarna efterlyser större samverkan över ämnesgränser med övriga lärare. Barnen bör få vara med och diskutera ordningsreglerna på fritids.