Säljutbildning Presenteras av [namn].

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Vad är T4? Det fjärde året vänder sig till dig som vill få en yrkesexamen genom att lägga till ett år på teknikprogrammet. Utbildningen ger dig mycket.
Advertisements

Hur man skriver CV. Nya ord Färdighet – gebėjimas Kontaktuppgifter – asmens duomenys Erfarenhet – patirtis Meriter – nuopelnas Övrigt – kita Kunskaper.
Bemanning och anställning Av vikarier inom vård och omsorgsförvaltningen.
Exjobbsinformation för EI studenter V12 Arbetsrutiner: studieinformation/Examensarbete// Sök intressant projekt Använd.
5:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Företagets resurser Företagets mänskliga resurser Företagskulturen Företagets tekniska resurser Företagets.
Välkommen till bildspelet om S2S Följ bara instruktionerna på skärmen För tränaren/ledaren: ett fullständigt videobibliotek av moment och övningar. förbered.
Exjobbsinformation för EI studenter Våra rutiner, se Examensarbete: Sök intressant projekt Använd kontakter! Kolla på.
Utbildning personlyftar. Upplägg Teoridel Praktiska stationer med lyft (smågrupper) Teoretiskt prov Lyft upp från golv med personlyft (helgrupp) Genomgång.
12:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Personlig försäljning Vid försäljning till konsument –i butiken –hemma hos kunden –via telefon Vid försäljning.
TPI workshop. Team Pro Inventory Inledning Syfte Att få en tydligare bild av och diskutera hur väl teamet/arbetsgruppen samarbetar och interagerar. Mål.
FSM – nuläge & framtid Presentation av Staffan Gullander & Inger Wijnbladh
A3 PROCESS – PRAKTISK PROBLEMLÖSNING Problem uppfattat 1. Förstå nuläge 2. Identifiera grundorsaken 3. Planera motåtgärder, visualisera önskat läge 4.
Analyser och mallar. Innehåller Kravspecifikation SWOT Personas (användare) 4P (marknadsmixen) Metod Mall Exempel Metod Mall Exempel Det finns inga rätt.
Projekt: lokal kunskapsstyrning i primärvården med klinikapotekare
Två olika avtal Saco- S OFR Oorganiserade följer största avtalsgruppen
Fredrik Steinholtz - Vagabond nt AB Fredrik Steinholtz -
Praoarbete under mentorstid Ht 2016
Penninginsamlingar på kontoret
Övergripande ambition boendes inflytande och delaktighet
Trygg hemma Hur går införandet? Chefsträff 5, Kiruna
Lönebildning inom friskolorna
Sveriges största företagarorganisation
Presentatör | Företagets namn
Motivera lantbrukarna i rådgivningen
Lärarstöd för att använda 1177.se
Beskattning.
Grundläggande Försäljningsteknik
Att ansluta sig till en avdelning.
Teletal Personligt stöd vid telefonsamtal En förmedlingstjänst från PTS
Brainstormingaktivitet
Motivera lantbrukarna i rådgivningen
Kompetensförsörjningsgruppen presenterar
Nätverk för lärare på fritidshem
Kommer ni ihåg våra STORA frågor?
SOCIALA MEDIER-KAMPANJ “The Butterfly Effect”
Det här är ett bra ställe för en uppdragsbeskrivning
Marknadsföringsplan Ditt namn.
Tack alla sponsorer. Vi, i Norrsundets IF innebandy, har suttit och gått igenom årets och tidigare års sponsring ifrån olika företag. Där har erat namn.
Varför sitter vi här? – Har du undrat över vad det tjänar till att ha medarbetarsamtal? - Och hur man gör så att det blir effektivt?
Digital signering av hälso- och sjukvårdsåtgärder
Tillsyn förskola, pedagogisk omsorg
Uppdatering EIO Q – Nya ISO
Kom igång med Disgen 2016 Kom igång med Disgen 2016
Länken till kommersialisering i försörjningssektorn
12/25/2018 Grundandet av servicecentrum för ekonomi- och personalförvaltning samt IKT Genomförandet av en elektronisk enkät som kartlägger ekonomi-, personal-
Införandeplan för IA-systemet
Ledarskap i specialistutbildningen
UF Ett år som företagare Företagsamhet och arbetslivsfärdigheter i praktik Timme 4. och 5. – Affärsidé, personal och rådgivare.
Vässa SAM med hjälp av IA-systemet
Kvalitetspolicy GLA och alla anställda ska uppfylla alla krav och överträffa förväntningar från kunder, ägare, myndigheter och andra intressenter. På GLA.
Skogsbrukstjänster utförs av
1 Åtta goda skäl till att ställa ut på en mässa
STUDIECIRKLAR SOM METOD FÖR FÖRBÄTTRAD PALLIATIV VÅRD
Nationell Patient Översikt
Rulla ut toolkit 2017.
Rulla ut toolkit 2018.
Rutiner vårdplan Sårbehandling
Styrkor Svagheter Möjligheter Risker/Hot SWOT
Rehabsamtal med arbetstagare inom lagverksamheten Ponf
Mall för lanseringsprocess
Schyst offentlig upphandling
Erfarenheter av dynamiskt Inköpssystem
Region Norrbottens gemensamma dokumenthanteringssystem
ARBETSMODELL FÖR PLANERING AV DISKUSSIONEN
Att leda och genomföra transformation WS 3 Umeå och Övik
Kartläggning av stöd- och ledningsprocess
Rubrik på företagsmöte
Linköpings universitet
För dig – Skatteförvaltningens webbtjänster
Att använda Oma i avdelningen
Presentationens avskrift:

Säljutbildning Presenteras av [namn]

Översikt av företaget Arbetsuppgifter Företagsmeddelande Konkurrenter

Arbetsuppgifter Ha kunskap om produkter och tjänster. Öka försäljningen av produkter och tjänster. Uppnå och överträffa sedan din tilldelade säljkvot. Representera företaget på marknaden på ett professionellt sätt.

Företagsmeddelande Vem är vi? Vilka är våra kärnvärden? Vad gör vi? Vår marknadsplats och vår profil Vilka är våra kärnvärden? Vår verksamhetsbeskrivning Vad gör vi? Våra produkter och tjänster Vad kan vi bidra med? Våra värdeförslag

Konkurrenter Vilka är våra konkurrenter? Vad gör de? Vad kan de bidra med?

Säljprocess Prospektering och generering av leads Planera säljsamtal Möten Uppföljning efter samtal Dokumentation Presentation Godkännande

Prospektering och generering av leads Identifiera aktuell kundbas. Identifiera och rangordna potentiella kunder. Schemalägg säljsamtal.

Planera säljsamtal Efterforska potentiellt företag. Identifiera målgrupp. Definiera stöd före försäljning (t.ex. tekniker). Planera dagordning för mötet. Ring upp och bekräfta mötet i förväg.

Möten Skapa introduktioner. Definiera och bekräfta den potentiella kundens mål. Definiera dina mål. Granska affärsbehov. Identifiera bidragande faktorer. Presentera möjliga lösningar. Nå samförstånd (lämplig, inte lämplig, undersök vidare).

Uppföljning efter samtal Skicka sammanfattande e-postmeddelande eller brev till potentiell kund och följ upp med ett telefonsamtal. Tacka den potentiella kunden för mötet. Sammanfatta mötet. Granska överenskomna nästa steg. Redogör för framtida avsikter. Meddela lämpliga interna resurser (t.ex. tekniker) för hjälp med nästa steg. Uppdatera kontofilen eller systemet. Uppdatera kontouppgifter för pipeline.

Dokumentation Förbered rätt dokument. Gå igenom dokument med den potentiella kunden.

Presentation Skicka slutgiltiga dokument. Presentera förslaget. Anhåll om försäljningen.

Godkännande Underteckna dokumenten. Slutför försäljningen.