Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

12/25/2018 Grundandet av servicecentrum för ekonomi- och personalförvaltning samt IKT Genomförandet av en elektronisk enkät som kartlägger ekonomi-, personal-

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "12/25/2018 Grundandet av servicecentrum för ekonomi- och personalförvaltning samt IKT Genomförandet av en elektronisk enkät som kartlägger ekonomi-, personal-"— Presentationens avskrift:

1 12/25/2018 Grundandet av servicecentrum för ekonomi- och personalförvaltning samt IKT Genomförandet av en elektronisk enkät som kartlägger ekonomi-, personal- och informationsförvaltningens nuläge samt följande steg för grundandet av servicecentren

2 Bakgrund till enkäten som kartlägger ekonomi-, personal- och informationsförvaltningens nuläge och hur resultaten kommer att användas Bakgrund till enkäten En av social- och hälsovårds- och landskapsreformens uppgifter är att bereda en servicemodell som berör de framtida lanskapens stödformer. Arbetet är i det förberedande skedet, och i detta skedes mål ingår utredningar om stödformerna i sin helhet samt hur de ordnas för närvarande. Landskapen har på sina håll samlat information för det egna beredningsarbetet, men för att åstadkomma en helhetsbild behövs en enhetlig utredning på riksnivå. För att genomföra denna utredning kommer en elektronisk enkät beträffande ekonomi-, personal- och informationsförvaltningens nuläge att genomföras med de organisationer som helt eller delvis flyttas till landskapen. Användning av resultaten Med hjälp av kartläggningen skapas en helhetsbild av bl.a. volymer, utgifter och arbetsmängder som berör tjänsterna samt existerande arrangemang. En omfattande bild av nuläget är mycket viktig för det fortsatta arbetet, vars gemensamma mål är att verksamheten ska fortsätta utan avbrott när landskapen inleder sitt arbete 2019, samt att stöda landskapens kärnverksamhet med effektiva och moderna stödtjänster.

3 Kartläggning av ekonomi-, personal- och informationsförvaltningens nuläge: Uppgifter och tidtabell
Kartläggningen genomförs innan slutet av 2016 genom en webbenkät. Enkäten skickas till deltagarna under vecka 46. Enkäten kan besvaras 14.11– De preliminära resultaten granskas i KEHA-centralen vecka 50. Resultaten skickas till ledningsgruppen för grundandet av servicecentralen, projektens lednings- och projektgrupper samt parterna som besvarat enkäten i början av 2017. Månad Oktober–november December Vecka 43 44 45 46 47 48 49 50 Insamling av svar Analys av enkäternas resultat Översikt av resultaten i KEHA-centralen

4 servicecentren Enligt planerna ska följande uppgiftshelheter genomföras i början av 2017: Fastställa strategin (skapa en vision, utredning om genomförbarheten av bolagsstrukturens måltillstånd), början av 2017 Preliminärt fastställa affärsverksamhetsplan och serviceutbud, våren 2017 Grunda ett servicecentralbolag, våren 2017 Planera fortsatta åtgärder I de fortsatta åtgärderna utnyttjas informationen som samlats under kartläggningen.


Ladda ner ppt "12/25/2018 Grundandet av servicecentrum för ekonomi- och personalförvaltning samt IKT Genomförandet av en elektronisk enkät som kartlägger ekonomi-, personal-"

Liknande presentationer


Google-annonser