SOCIALA MEDIER-KAMPANJ “The Butterfly Effect”

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
UPPFÖLJNING I KOMMUNERNA 10 MARS Agenda Syfte Process och målgrupp Rapportering Summering.
Advertisements

Föräldrarmöte Flickor 06/07 Fotboll VÄLKOMNA!
10:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Marknadsföringens olika fronter.
Primälvalsförfarande samt tillvalsförfarande Följ noggrant följande instruktioner! På skolans hemsida: ämnen, elevhand- ledning, ämnesval finns ämnesvals-
Exjobbsinformation för EI studenter V12 Arbetsrutiner: studieinformation/Examensarbete// Sök intressant projekt Använd.
Lathund NÖGDs Damtour Utgåva 1 1. DeltävlingDatumKlubbKontakt 129 majVreta Kloster GKSusanne Thorngren 218 juniFinspång GKKerstin Forsman/Soveig.
Self Service NET2 -Set up Spara gärna denna manual på din PC eller skriv ut materialet för senare stöd. | +46.
VÄLKOMNA!. Åsa Lindh vd Trygghetsstiftelsen En sammanhållen omställningskedja.
Exjobbsinformation för EI studenter Våra rutiner, se Examensarbete: Sök intressant projekt Använd kontakter! Kolla på.
Utbildning personlyftar. Upplägg Teoridel Praktiska stationer med lyft (smågrupper) Teoretiskt prov Lyft upp från golv med personlyft (helgrupp) Genomgång.
12:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Personlig försäljning Vid försäljning till konsument –i butiken –hemma hos kunden –via telefon Vid försäljning.
VÄLKOMNA ! FÖRÄLDRAMÖTE P-05 3 APRIL Nuläge I slutet av januari drog vi igång med träning utomhus Uppehåll dec-jan Nästa vinter planerar vi att.
TPI workshop. Team Pro Inventory Inledning Syfte Att få en tydligare bild av och diskutera hur väl teamet/arbetsgruppen samarbetar och interagerar. Mål.
16:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Kampanjens förutsättningar sammanfattas i en brief Bakgrund Vilka är målgrupperna? Kampanjens mål Vilka.
Träningsplanering Vinnare i långa loppet. Varför träningsplanera? Effektivisera sin träning Få vardagen att fungera Rätt träning vid rätt tidpunkt.
MIT-miljöer och utbildningsmijöer -Staffan Ekstedt
Lathund NÖGDs Damtour Utgåva 1.
Fredrik Steinholtz - Vagabond nt AB Fredrik Steinholtz -
NY FORSKNINGSFOND I JÖNKÖPINGS LÄN
Föräldramöte P02 Fotboll
Nordens bästa Digitala Arbetsplats
XX kommun Kommunikationsplan.
Lösningsförslag för ABB
APL info åk 1 Arbetsförlagt arbete.
AXIELL|Education WELIB Skolans namn datum.
smslån utan kreditprövning
Agenda - Reflektioner vårsäsongen
Formativt lärande.
Nätverk för lärare på fritidshem
Tandvårdsförmåner - det statliga tandvårdsstödet
Lathund-Ladok-95-Studiedeltagande
Kartkontroll och godkänd karta
Lokalt gåvogivande - Förslag som läggs fram till styrelsen 5 feb
Kommunikationsplan Bilaga 11 till överenskommelsen mellan Hudiksvalls kommun och Arbetsförmedlingen gällande samverkan för att minska arbetslösheten.
Affärskunskap.
Frågor Följande frågor är en sammanfattning av det som samlats in via e-post, seminarier och möten. Vissa frågor är på detaljnivå andra av mer strukturell.
Lions Pass the Plate #lionspasstheplate
Dagordning Hej och välkomna. 8:30 ESF projektet
Information från Försäkringskassan till Steg-ett ut utbildningen april Välkomna.
UF Ett år som företagare Företagsamhet och arbetslivsfärdigheter i praktik Timme 4. och 5. – Affärsidé, personal och rådgivare.
Nu ökar vi takten för att nå miljömålen
OSA-kollen Jobba tillsammans med organisatorisk och social arbetsmiljö
Ett samarbete mellan biologi, BILD och idrott och hälsa
Skogsbrukstjänster utförs av
Rotary Doctors Sweden 30 år Upprop 4:e kvartalet 2018
Övning Tid: Ca 40 minuter Reklamkurragömma.
Landshypotek Banks Lantbrukspanel
FAQ NYA Fritester Tekniska kommittén.
Välkomna!.
Medarbetareinformation
Säljutbildning Presenteras av [namn].
Demokratins utmaningar och förtroendevaldas roll
Ersättningskollen.
Feber hos barn Hälsa i Sverige
Idéburet offentligt partnerskap (IOP)
Rubriker: Franklin Gothic Demi Brödtext: Franklin Gothic Book
Att boka tvätt i Zenit. OBS
Effektiva mötesplatser Erfarenhetsutbyte Kommunikation Synlighet
Rekrytering med lokala jobbspår
Biomedicinska analytikerdagen 15 april
Vad innebär kooperativt lärande i praktiken?
Feber hos barn Hälsa i Sverige
Guide för genomförande av grundutbildning Barnkonventionen
Fortbildning för pedagoger
Bakgrund Sedan 2018 har staden ett program för en jämlik stad som sträcker sig fram till Programmet har en bred politisk förankring.
HÅLLBARA LIVSSTILAR - Hur du lyckas med insats & utvärdering
Innehåll Förväntat deltagande på individuellt tillfälle 1-2
Kursadministration- Aktivitetstillfälle
Det är lätt & rätt att återvinna!
för Kampanjen är måndagen den 3 juni.
Presentationens avskrift:

SOCIALA MEDIER-KAMPANJ “The Butterfly Effect” Be the difference.

IDÉ OCH KONCEPT The Butterfly Effect är en tävling tänkt att engagera lokala företag i Malmö som får utmana varandra i att samla in mest pengar under en månad till förmån för Barnfonden. Det görs genom att företagen väljer ut en specifik produkt (alternativt del av hela sin försäljning) som det under tävlingsperioden pushar på går till Barnfonden. Vinnare i tävlingen blir det företag som lyckats engagerar sina kunder mest och därmed samlat in mest pengar. Det företaget får äran att tillsammans med Barnfonden bestämma ett projekt dit alla pengar som samlats in (av alla företag) under månaden går. Företaget blir därmed en samarbetspartner som följer med under projektets process. Kampanjen är tänkt att visas på sociala medier på både Barnfonden och de tävlande företagens kanaler under #TheButterflyEffectMalmö Fjärilen från strategins bildmanér används för att förstärka bilderna i sociala medier i samband med kampanjen. Förutsättningar: Att minst 8 företag ansluter till tävlingen Landningssidans syfte är att i förarbetet användas som tävlingssida. Här kan man signa upp sitt deltagande. När tävlingsanmälan är stängd, övergår sidan till att bli en informationssida kring kampanjen. I takt med att insamlade kronor ökar växer ett fjärilsägg upp till en fjäril. Tanken är att samla all information kring kampanjen, vinnaren, projektet och resultatet för att sedan kunna använda sidan igen nästa år för en ny The butterfly effect-kampanj.

SYFTE OCH MÅL Syfte Skapa relation med potentiella samarbetspartners. Stärka Barnfondens varumärke gentemot både företag och privatpersoner. Mål Samla in minst 300 000 kr., skapa nya långvariga relationer med samarbetsföretag. Få större interaktion på sociala medier Öka trovärdigheten gällande vart insamlade pengar går till Starta ett nytt projekt med de insamlade pengarna För att genomföra kampanjen behöver Barnfonden leverera följande till medverkande företag Kriterier för att delta i tävlingen (värderingar & politisk obundenhet) Lista på hur marknadsföringen kring tävlingen ska se ut Rekvisita (Tex layoutmall till affischer) Projektmall för långsiktiga samarbeten Information kring hur Barnfonden arbetar samt info om vilka projekt vinnaren kan välja mellan Hashtag-lista för tävlingen #TheButterFlyEffectMalmö

VISUALISERING AV KONCEPT Ägget har kläckts! (Hjärta) Fortsätt mata vår blivande fjäril med bilder och hashtaggen #TheButterflyEffectMalmö och se hur vi tillsammans kan få den att växa (händerna). Följ länk i bion för mer information om hur du kan vara med och bidra! (Fjäril) #Barnfonden #Malmö #Tillsammanskap

INTEGRERA PRIVATPERSONER Bifogad layoutmall skrivs ut av företagen och sätts upp i butik. Här uppmanas privatpersoner som köpt en kampanjprodukt att ta ett foto med affischen i bakgrunden - dela foto på instagram och använda hashtaggen #TheButterflyEffectMalmö Genom att privatpersoner använder hashtagen i samband med sitt köp, ökar synligheten kring kampanjen, hashtagen, vilka företag som är med i The Butterfly Effect, samt vilka produkter som ingår i deras kampanj. Privatpersoner får sitt bra samvete att synas på plattformen Instagram och gör reklam för så väl kampanjen som för företagen.

AKTIVITETSPLAN Förarbete “Ragga” företag genom email, nyhetsbrev, fysiska möten (ej via sociala medier) med start i januari,där de får info om tävlingen samt vilka projekt de kan välja mellan. Här presenteras landningssidan där man anmäler sig till till tävlingen. Deltagarvillkor godkänns samt val av vilket projekt man som vinnare vill jobba med. Info-mail skickas ut per automatik vid registrering på landningssidan. Barnfonden återkopplar sedan till företaget och kontaktpersonen för att verifiera informationen. Landningssidan stänger möjligheten att ansluta till tävlingen i april (en månad innan den drar igång). Här finns nu ett fjärilsägg som under tävlingen matas med insamlade pengar för att växa från ägg till fjäril. Kampanjen drar igång (i förslagsvis maj eller annan vårmånad) Antalet företag som presenteras varje vecka får justeras utefter antal deltagande företag. Vi tänker att minst 8 deltagare krävs för att kampanjen skall vara värd att genomföra. Minimum för insamlade pengar skall räknas på 300 000 kr för att ett nystartat projekt skall kunna finansieras.

AKTIVITETSPLAN Facebook-aktivitet Instagram-aktivitet V.1 V.2 V.3 V.4 Presentera kampanjen, dela landningssidan där ett fjärilsägg finns, OBS! använd inte samma bild i de två presentationerna. Presentera kampanjen, kortfattat med ett dialog-inlägg. Presentera 2 företag, kortare presentation, bild samt vilken produkten är företaget valt ut. Måndag: Bild på fjärilsägg delas. V.2 Dela landningssidan där en fjärilslarv nu finns. Måndag: Bild på fjärilslarv delas V.3 Dela landningssidan där en fjärilspuppa nu finns. Måndag: Bild på fjärilspuppa delas. V.4 Dela landningssidan där en fjäril nu finns. Måndag Bild på fjäril delas V.5 Presentera vinnare samt vilket projekt de valt och vart fjärilen ska flyga med pengarna. OBS! använd inte samma bild i de två presentationerna. Presentera vinnare samt vilket projekt de valt och vart fjärilen ska flyga med pengarna.