BFL Nuläge och framåt …
1. Visa lärtillfälle 4.
Strategi 1 Klargöra och skapa delaktighet i intentionerna med undervisningen och vad som krävs för att lyckas i sitt lärande. Scaffoldings Lpp Elevexempel Bedömningsmatriser
Strategi 2 Få till stånd ett lärande klassrum med diskussioner, frågor, aktiviteter och uppgifter som utvecklar och visar elevers lärande. Exit ticket Tummen upp/ tummen ner Mini White board Trafikljus Feta frågor Glasspinnarna Förlänga tiden innan eleverna får svara
Strategi 4 Aktivera eleverna som lärare av sitt eget lärande. Arbeta med metakognition. Elevledda utvecklingssamtal. Elevens reflektioner i lärloggen. Bedömningsmatriser (elevens självvärdering av sin kunskapsutveckling)
Nästa steg … 1. Färdigställa scaffoldings 2. Ny NÖHRA (nuläge, önskat läge, hinder, resurs, aktivitet ) 3. Skolledningen presenterar förslag kring vad vi jobbar vidare med nästa läsår.