Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Bedömning för lärande 31/10

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Bedömning för lärande 31/10"— Presentationens avskrift:

1 Bedömning för lärande 31/10
9-11 Christian Lundahl Lunch Christian Lundahl Fika Frågor Välkomna!

2 Detta har hänt 25/11 2011 alla rektorer CL 1/1dag
31/5 Piloter o rektorer CL 1/1 dag 19/6 Piloter ½ dag 27/8 Piloter o rektorer ½ dag 19/9 Piloter ½ dag 1/10 Piloter o rektorer CL 1/1 dag

3 Detta kommer att hända 30/10 Lärare CL 1/1 dag 31/10 Lärare CL 1/1 dag
15/11 Piloter ½ dag 12/12 Piloter o rektorer ½ dag Vt-13 BFL i praktiken, Lärare provar och delar med sig 26/2 Piloter o rektorer ½ dag 11/4 Piloter o rektorer ½ dag

4 Syfte Högre måluppfyllelse Vart skall eleven? Vart är eleven nu?
Bli allt bättre på den formativa bedömningens kärna: Vart skall eleven? Klargöra och skapa delaktighet i intentionerna med undervisningen och skolans utgångspunkter för att eleverna ska lyckas med sitt lärande Vart är eleven nu? Skaffa tecken/bevis som kan visa i vilken utsträckning eleverna lärt/förstått samt vad och varför eleverna har svårt med vissa saker Hur kommer man dit? Ge återkoppling som för lärandet framåt, återkopplingen får konsekvenser och leder till revidering av arbetet/tanken

5 Varje lärare utvecklar sin praktik med gruppens stöd
Utgångspunkter Lärare lär av varandra Lärare möts i samtalsgrupper med en samtalsledare Personlig handlingsplan utarbetas, detta prövar jag Varje lärare utvecklar sin praktik med gruppens stöd

6 Förväntade effekter Alla rektorer och lärare har goda kunskaper om BFL
Samtalsledare leder BFL-grupper på sin skola där lärare blir medvetna om de avgörande stegen I BFL Lärare och elever använder BFL som ett redskap för elevers lärande Lärare anpassar undervisningen och arbetet utifrån var eleverna befinner sig i förhållande till målet

7 Blogg

8


Ladda ner ppt "Bedömning för lärande 31/10"

Liknande presentationer


Google-annonser