Gör så här: Skriv din produktberättelse

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Året var 2004, I en liten stad vid namn Laholm
Advertisements

Att tydliggöra de långsiktiga målen i Lgr -11 och kunskapskravens fem övergripande förmågor för elever, föräldrar och pedagoger.
Learning Study / Stöd för genomförande och dokumentation
IT-kompetens Svenska & Engelska. IT-kompetens Svenska & Engelska.
HÖRA LÄSA MÅL KURS C SKRIVA PRATA.
Riktlinjer för presentationer
Plug In riktar sig till elever som avbrutit eller riskerar att av bryta gymnasieskolan. Nationellt är frånvaron hög, närmare 30 %, för Västerbotten ligger.
STUDIEMILJÖ Nu har du kommit till modul 2. Den handlar om din studiemiljö. Hur mycket har du egentligen tänkt på din fysiska studiemiljö? Har du funderat.
IT-kompetens Svenska & Engelska. IT-kompetens Svenska & Engelska.
Reportagets delar Rubrik Underrubrik Ingress Brödtext Mellanrubrik
 I denna bilaga ger vi en kortfattad presentation inom olika områden gällande träning och hälsa som vi erbjuder på Forma träningscenter.  Kontakta gärna.
Vad är du för typ av person?
ACT Att hantera stress och främja hälsa
Ta ställning och handla!
MER ” EGENTID ” – S Å ST Ä RKER VI BARNENS M Ö JLIGHET TILL SJ Ä LVBEST Ä MMANDE OCH INTEGRITET Bambi Ekonomisk f ö rening – Bambi Korttidshem,
PIRATPARTIET Rubriksnitt: Impact, vanlig text Arial Här kan man lägga en lite ingressbetonad text på ett par tre meningar (men funkar även utan). Vill.
Gör så här: Skriv din produktberättelse Väck andras intresse för Herbalife och berätta hur det kan hjälpa dem September 2013.
Träningslära 9:or ht 11.
Personligt Brev ”Berätta om dig själv!”.
The Wellness Evaluation A Career in Wellness Changing People’s Lives. Be dem att att uppskatta om informationen de fick var användbar Stäm av att de tyckte.
Hälsoskola för nyanlända under etablering
Johanna Olausson, Norrängsskolan, Huskvarna –
Moment 2 Mall för presentation av idé
Fysisk aktivitet, kost och hälsa
Kost och Hälsa Då är det två timmar med kost och hälsa, Socialstyrelsens nationella riktlinjer för levnadsvanor när det gäller kosten, patientfall, Dietistens.
Passion för livet utvecklas och stödjs av Region Jönköpings län
En aktiv livsstil.
 SYFTE: Utveckla kunskaper om och intresse för arbete, ekonomi och konsumtion i hemmet.  Utveckla kunskaper om konsumtionens villkor, om sparande, krediter.
Näring - hälsa SYFTE: Fördjupa er i näringslära /hälsa.
Elev loggbok.
Weight Loss Challenge – viktutmaning. Välkommen! Ha mobilen avstängd Skriv ner alla frågor.
ATT BLI EN IDROTTARE.
MER ”EGENTID” – SÅ STÄRKER VI BARNENS MÖJLIGHET TILL SJÄLVBESTÄMMANDE OCH INTEGRITET Bambi Ekonomisk förening – Bambi Korttidshem, Matilda.
TR90 Omvandla ditt liv på 90 dagar. När det handlar om att utveckla en VÄLBALANSERAD SUND LIVSSTIL, finns det MÅNGA HINDER som miljoner av oss försöker.
OVERdrive ™.  OVERdrive bidrar dels till att maximera uthålligheten under intensiv fysisk aktivitet, dels till mer energi och snabbare återhämtning.
Den viktiga måltids- ordningen. Vad är regelbunden måltidsordning? Att vi äter på relativt fasta tider Att det inte går för lång tid mellan måltiderna.
TR90 ® Omvandla ditt liv på 90 dagar. Mer än en TREDJEDEL av EU:s vuxna befolkning är överviktiga idag Situationen i EU.
Hållbart engagemang. Vad ska vi prata om? Ideellt engagemang Hållbart engagemang (övning) KASAM UNFs policy för ett hållbart engagemang.
Enkätundersökning: Feriearbetarna De ungas upplevelse av arbete inom Vård och Omsorg inom Göteborgs Stad Erika Rodríguez Lindgren.
 a) Elevsvar 1 (E)  ”Vi blev mer bofasta eftersom vi skulle skörda maten som vi sått var vi tvungna att stanna kvar där eller komma tillbaks.”  Kommentar:
MÅLSÄTTNING - Att sätta mål för det du ska göra. VARFÖR SKA VI SÄTTA MÅL? Vet du inte vart du ska kan du inte planera vägen dit… För att nå ett bra resultat.
Vi är en förening med bred ungdomsverksamhet inom fotboll. Vi har 18 lag, 574 aktiva ungdomar, 3 seniorlag och totalt 1400 medlemmar. Det är fantaskiskt.
R EDOVISNINGS AFFISCH V ETENSKAPLIG POSTER. A FFISCHEN Affischen är en sammanfattning av en kurs eller projekt för att väcka intresse och ge en snabb.
KOST Varför måste vi äta och dricka? En bil behöver bränsle för att fungera. Med kroppen är det likadant, den behöver bränsle för att orka leka, springa,
FMS gör skillnad! FMS erbjuder verktyg som gör det möjligt för alla på din skola att arbeta tillsammans med hälsa och livsstil för att förbättra skolresultaten.
George Carlin 102 år. (Absolut klar.)
Stresshantering och säljplanering
ETT VIKTIGT MÖTE OM DITT BARNS IDROTTANDE
Att skriva en nyhetsartikel
Min historia Förut brukade jag ... Numera ... Stabilt blodsocker
ETT VIKTIGT MÖTE OM DITT BARNS IDROTTANDE
36 % 56 % Källa: IDC Visste ni….det finns studier som visar att en anställd lägger 36% av sin arbetstid på att leta efter och sammanställa information,
ETT VIKTIGT MÖTE OM DITT BARNS IDROTTANDE
"Infoga rubriken här" Förut brukade jag ... Numera ...
PRAO Praktisk arbetslivsorientering Katarina Norra
ETT VIKTIGT MÖTE OM DITT BARNS IDROTTANDE
OBS! Lägg gärna in er föreningslogga på denna sidan!
Träff 11 Välkomna!.
Kortare arbetstid med heltidslön - Hur funkar det?
Träff 13 Välkomna!.
INTRODUKTION SKOLKLASSIKERN
Det är eftermiddag och Wilma och Hugo har precis kommit hem ifrån skolan. De ska snart iväg till sin träning, men måste göra sin läxa först. – Vi måste.
Det är eftermiddag och Wilma och Hugo har precis kommit hem ifrån skolan. De ska snart iväg till sin träning, men måste göra sin läxa först. – Vi måste.
Vad är motivation? Vad är motivation? Drivkraften att förändra ett beteende.
OBS! Lägg gärna in er föreningslogga på denna sidan!
Träff 7 Välkomna!.
Hälsokursen – Vikt Träff 15 (individuell) 2015
Tips för bättre kommunikation
Tipspromenad.
Jesu lidande och död.
Presentationens avskrift:

Gör så här: Skriv din produktberättelse Väck andras intresse för Herbalife och berätta hur det kan hjälpa dem September 2013

Din berättelse är viktig! VARFÖR? Bra berättelser bevisar fördelarna med Herbalife för andra och hjälper dig att marknadsföra din verksamhet Trovärdiga berättelser inspirerar andra och får dem att känna att känna sig trygga så att du kan skapa en relation Sanna berättelser hjälper dig att informera andra distributörer om hur de kan få ut mesta möjliga av sin egen berättelse Berättelser om balanserad näring visar potentiella kunder att Herbalife handlar om sund näring och en sund, aktiv livsstil Stärker våra varumärkesprinciper samt dina möjligheter till korsförsäljning

De här riktlinjerna är viktiga Herbalife har sammanställt dessa riktlinjer så att din berättelse blir så bra som möjligt och uppfyller villkoren i europeisk lag. Lagstiftningen i EU och dess grannländer kräver att personliga framgångsberättelser MÅSTE uppfylla riktlinjerna. I annat fall bryter de mot lagen. Om din berättelse inte uppfyller kraven kan vi inte använda den. Herbalife kan inte använda din berättelse om den inte följer dessa riktlinjer Detta omfattar berättelser som utformats för: Event och scenpresentationer Tryckt material och webbmaterial Din organisation kan också riskera påföljder om myndighetspersoner ser produktberättelser som bryter mot lagen

Lättanvända mallar Mallarna hjälper dig att skapa en personlig, inspirerade och juridiskt korrekt berättelse

3. Viktiga förändringar: 2. Foton: 1.Rubrik 3. Viktiga förändringar: Hur såg dina vanor ut innan du började med Herbalife? Vad gör du nu? 2. Foton: Innan du började med Herbalife och när du nått ditt mål 4. Hur lyckades du?

1. Rubrik Här ska du summera i en mening hur du känner dig nu när du har lyckats. 2. Foton Välj 1 foto från tiden då du började med Herbalife och 1 som visar dig när du nått ditt mål (viktnedgång, form, livsstil). Kom ihåg: Använd foton av bra kvalitet med god skärpa Kom ihåg: Ditt "målfoto" ska hjälpa dig att illustrera din nya aktiva livsstil

3. Hur såg dina vanor ut innan du började med Herbalife? Vad gör du nu? Välj från en lista med fraser 4. Hur lyckades du? Lista de 4–5 viktigaste förändringarna av din kost, träning och kunskap om näring. Glöm inte de råd och den uppmuntran du fått från familj, vänner och din Herbalife-coach.

Dela med dig av din produktberättelse Använd mallen och skapa en berättelse som är: Stark och korrekt – få en stark berättelse som uppfyller de juridiska kraven Snabb och enkel – välj från en lista med fraser som beskriver de viktigaste förändringarna "Jag brukade …" och ”Numera …". Bra produktberättelser bidrar till att stärka varumärket Herbalife samtidigt som de hjälper dig att sälja produkter.

Skapa din produktberättelse i dag! Hämta mallen från MyHerbalife MyHerbalife.se> Affärrsverktyg och utbildning> Verksamhet > Din berättelse Olika mallstorlekar är tillgängliga – A4-posters och PowerPoint. Använd som: Posters på klubbar och kontor Flygblad Vykort Inbjudningar Presentationer Inkludera berättelsen i din marknadsföringsbok.

Vill du skriva en längre berättelse? Här är fyra snabba och enkla steg som hjälper dig att skriva en personlig och inspirerade berättelse Kom ihåg: Det är inte bara produkterna som ska stå i centrum för berättelsen. Den ska handla om att man är aktiv och gör sunda val när det gäller näring, exempelvis balanserade måltider, med stöd av Herbalife-produkter.

1. Hur kom du igång? Var fick du information om Herbalife? T.ex. gym, familj, vänner Hur såg ditt liv ut? T.ex. stressad mamma, hektiskt jobb, kände inte till principerna för sund näring Vilka produkter började du använda? T.ex. F1 Chocolate mixat med en banan som ersättning för en måltid om dagen samt Herbalifeline eftersom jag inte äter fisk. Vilka resultat har du nått/hur mår du? T.ex. energi, rimlig viktnedgång (max. 1 kg per vecka) eftersom jag tog två shakes om dagen och en sund måltid på kvällen. Hur såg du på sund näring då? T.ex. jag förstod inte riktigt vad jag behövde ge min kropp när det gäller sund näring.

2. Vad upptäckte du? Hur kände du dig? T.ex. det kändes som att jag fick mer energi, jag fick bättre självförtroende, min form förbättrades. Gick du ned i vikt? Det är jättebra om du gjorde det, men nämn inte under vilken tidsperiod. "Rimlig viktnedgång" betyder inte mer än 1 kg per vecka från en utgångspunkt som INTE motsvarar fetma. Utöver de produkter du har börjat använda, har du inspirerat dig själv till att förbättra näringsintag och livsstil? T.ex. absolut, Herbalife har lärt mig att ta hand om mig själv genom att fatta sunda näringsval när det gäller måltider, frukost, mellanmål etc. Jag har också lärt mig att kroppen måste vara aktiv! Vad kan du göra nu som du inte kunde göra tidigare? T.ex. genom att fatta smartare näringsbeslut och bli mer aktiv: Stiger jag upp tidigt, hjälper barnen att göra sig i ordning, har tid för en joggingtur eller trädgårdsarbete ...

3. Din syn på näring och ditt liv i dag? Hur har din syn på näring förändrats? T.ex. jag förstod inte vilka näringsämnen kroppen behöver och i vilken omfattning ... Hur ser dina vanor kring näring ut i dag? T.ex. Herbalife inspirerar mig att tänka på att göra näringsriktiga val varje dag och ha en sund livsstil Är du i bättre form i dag? T.ex. Absolut, jag har sett Herbalifes engagemang i idrott och det får mig att tänka på vad jag gör varje dag – även om det är något enkelt som att gå istället för att ta bussen. Jag mår toppen och känner mig positiv! Har du gjort några permanenta livsstilsändringar? T.ex. jag har börjat på gym, promenerar oftare på helgerna, vandrade till och med hela vägen till Maccu Piccu när jag var 60!

4. Så hur känner du i dag? Inför dig själv? T.ex. positiv, aktiv, sund, trygg, mer kunnig när det gäller näring, känner mig yngre än någonsin, mycket mer energi, njuter av att svettas på gymmet. För vilka har du berättat om Herbalifes syn på näring? T.ex. min familj och mina vänner använder nu Herbalifes produkter. Jag tar fortfarande Shakes trots att ja inte behöver gå ned i vikt – de smakar bara så gott och det finns så många valmöjligheter. Något annat som du uppfattar som personligt för DIN berättelse?

Exempel på produktberättelse – lång version

Exempel på produktberättelse – lång version "Hela min livsstil har förbättrats och nu har jag så mycket energi!" "Innan jag hittade Herbalife jobbade jag 50 timmar per vecka och pendlade 8 mil varje dag. Jag var överviktig på grund av dålig hälsa och osunda matvanor. I takt med att jag blev äldre kom övervikten krypande. Jag kände mig orkeslös och alltid trött och hade förlorat livsglädjen." Min man och jag kände inte till Herbalife och vilken effekt det skulle ha på våra liv förrän Roger såg en bil med Herbalifes varumärke. Den tillhörde våra nya sponsorer och de behövde hjälp med att starta bilden. Då fick vi veta mer om produkterna och om affärsmöjligheten. Jag är så tacksam att Roger ställde frågan – "HUR?" Under den första veckan då jag började med produkterna gick jag ned över 1 kg och kände mig otroligt fylld av energi. Jag började med programmet för viktnedgång och tog två shakes om dagen samt multivitaminer. När veckorna gick fortsatte jag att gå ned i vikt och centimeter och andelen kroppsfett minskade samtidigt som min form förbättrades. Livet blev enklare och jag blev mer aktiv, njöt av idrott och aktiviteter igen efter många år. Jag började gradvis använda andra produkter: Herbalifeline, Xtra- Cal, samt hela utbudet av produkter för yttre näring. Hela min livsstil har förbättrats och nu har jag så mycket energi! Jag vaknar tidigt, går och lägger mig senare och står aldrig stilla under dagen – jag lever livet till max. Tack vare att jag kommit i form, förbättrat mitt näringsintag och använt Herbalifes produkter har jag gått ned fyra storlekar. Det känns som om jag är 20 igen, inte 50! Nu använder hela familjen Herbalifes produkter och vi har svårt att förstå hur mycket BÄTTRE våra liv har blivit” Wendy Watson, UK

Rekommendationer Europeisk lag reglerar vilka utfästelser du får göra när du presenterar din produktberättelse.

Rekommendationer GÖR SÅ HÄR: Inkludera ett påstående om rimlig viktnedgång kopplat till en förändrad livsstil. Inkludera dina Herbalife-produkter, samt uppgifter om en balanserad och varierad kost och ökad fysisk aktivitet (exempelvis: 30 minuters promenad, trädgårdsarbete, leka med barnen osv.). Hänvisa till "rimlig viktnedgång" som en nedgång på maximalt 1 kg per vecka från en utgångspunkt som inte utgör fetma (personer som lider av fetma har ett BMI över 30). Använd före- och efter-bilder om du vill illustrera resultaten. Säkerställ att viktnedgången som framställs är rimlig. Beskriv totala livsstilsförändringar, inte bara viktnedgång. GÖR INTE SÅ HÄR: Gör inga specifika påståenden om viktnedgång enbart till följd av användning av Herbalife Formula 1; Använd inte orden "före" och "efter" bredvid bilder som rör viktnedgång; Använd inte bilder som visar extrem viktnedgång. Beskriv inte extrem viktnedgång på kort tid. Lämna inga "garantier". Alla är olika, resultaten är individuella och kan variera.

Bra produktberättelser bidrar till att stärka varumärket Herbalife samtidigt som de hjälper dig att sälja produkter. Men om vi inte känner till din berättelse kan vi inte publicera den i tidskrifter, nyhetsartiklar, vid event etc. Så om du har en fin berättelse att dela med dig av skickar du den till till lokala Sales & Marketing-team.