Smart Built Environment ur ett kommunikativt perspektiv #smartbuilt Kick-off 12 oktober 2015 Helena Gibson Ek.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Kommunikation som påverkar Göteborg 4 oktober 2012 Välkommen!
Advertisements

BIM Alliance Sweden För ett obrutet informationsflöde i samhällsbyggandet.
Pilotprojekt för Digitalt Stöd i samverkan, H2O. Vad har vi lärt oss? Digitalt stöd ökar valfriheten och tryggheten för våra brukare, bibehåller kvalitén.
ATT UTVECKLA LÄRARES FÖRBÄTTRINGSFÖRMÅGA ULF BLOSSING.
Utvärdering 2 Fredrik Björk Urbana Studier, Malmö högskola.
SOCIAL MILJÖ I FÖRSKOLAN! En utmaning?!. SOCIAL MILJÖ 8. Delaktighet- Att känna o uppleva sig delaktig hela dagen! 9. Jämställdhet- Rätten att ha inflytande.
Förväntningar! – BIM Alliance? BIM Alliance är en sektorsdriven ideell förening som arbetar för bättre samhällsbyggande med hjälp av BIM Med hjälp av BIM.
INTRO WORKSHOP 19/8 KERSTIN THAM, PROFESSOR, REKTOR.
Vuxna med utvecklingsstörning och svåra beteendeproblem.
Utvecklingsprocess för centrala myndigheter Träff 3 – 4-5 November 2015.
Om denna presentation: Version Denna PPT-presentation tillsammans med det talspråksmanus du hittar i anteckningssidorna är framtaget för att.
Så skapar vi Sveriges bästa företagsklimat Frukostmöte 21 maj.
Chefens kommunikationsuppdrag Utveckling av internkommunikation
Teckensnitt i mallen: Rubriker: Franklin Gothic Demi Brödtext: Franklin Gothic Book.
Fredrik Steinholtz - Vagabond nt AB Fredrik Steinholtz -
Smart Built Environment
entreprenöriellt och ämnesövergripande med ikt-verktyg
Smart Built Environment Utlysning mars 2016
Taltidning till fler 16 mars 2017 Götabiblioteken.
Kommunikation.
Utveckling i Norsjö kommun med stöd av digitalisering och IT
HFS - nätverkets vision, framtidsbild och strategi
Kortsiktig /Långsiktig effekt
XX kommun Kommunikationsplan.
En kort presentation av Tillväxtverket
Kortsiktig /Långsiktig effekt
2017 UTVECKLINGSGRUPPEN ÅRSHJUL 2017 Presentation på intranät– Nina
Andra delen i analys och planeringsfasen
Action Learning A group of peers, each seeking to bring about some change in the world, who meet regularly to discuss where they are each experiencing.
Smart Built Environment Olle Samuelson,
Fastighetsbranschens knäckfrågor för en framgångsrik digitaliseringsresa Patrik Larsson, Meta.
Index för att mäta företags kapacitet att energieffektivisera
LUP Mål 3 Satsning på kompetensförsörjning
Från utlysning till beslut, en översikt
Kortsiktig /Långsiktig effekt
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Krafttag för bättre vatten
SOCIALA MEDIER-KAMPANJ “The Butterfly Effect”
Utvärdering Mötesplats Goda exempel
Kommunikationsplan Bilaga 11 till överenskommelsen mellan Hudiksvalls kommun och Arbetsförmedlingen gällande samverkan för att minska arbetslösheten.
Rubrik på sammanhang Förnamn Efternamn, Smart Built Environment
Rubrik på sammanhang Förnamn Efternamn, Smart Built Environment
Vi gör Sverige rikare genom att få människor och företag att växa
Ett samarbete mellan biologi, BILD och idrott och hälsa
Kommunikationsstrategi för landsbygdsprogrammet
Kommunikationsstrategi för staden Så berättar vi om stadens arbete
Chefens kommunikativa uppdrag Dag 1 & 2 Övningar
Kortsiktig /Långsiktig effekt
En demensstrategi för Sverige – hur jobbar vi vidare?
Styrkor Svagheter Möjligheter Risker/Hot SWOT
Förändring för kvalitet och förnyelse
Smartare möten – effektivare uppföljning
Gruppmöte CMB 29 maj 2018 Byggandets logistik - Möjligheter och utmaningar vid byggande i förtätad stadsmiljö.
Kortsiktig /Långsiktig effekt
Referenser – Carbon Capture and Storage (infångning och lagring av koldioxid) Bakgrund Fossila bränslen står för cirka 80% av världens energiförsörjning.
Digital delaktighet En fråga om demokrati
Årshjul Xxx-avdelningen.
Rubrik på sammanhang Förnamn Efternamn, Smart Built Environment
Effektiva mötesplatser Erfarenhetsutbyte Kommunikation Synlighet
Vad är strategi? En karta som utstakar val och väg för organisationen
Varför? Nytt sjukdomsmönster - fler lever med långvarig sjukdom
Kortsiktig /Långsiktig effekt
HÅLLBARA LIVSSTILAR - Hur du lyckas med insats & utvärdering
Stärkt tillgänglighet till kommersiell service i gles-och landsbygder
Kortsiktig /Långsiktig effekt
Verksamhets- och grupputveckling
Våra kvalitetstränare
Målgruppsanalys - mall och instruktioner
Kortsiktig /Långsiktig effekt Leverans/ /prestation
Presentationens avskrift:

Smart Built Environment ur ett kommunikativt perspektiv #smartbuilt Kick-off 12 oktober 2015 Helena Gibson Ek

Höga ambitioner och stora utmaningar Kommunikation och kunskapsspridning är strategiska aktiviteter i programmet Bidrar till programmets framgång Övergripande plan för kommunikation och kunskapsspridning i programmet Varje aktivitet och projekt kommer att ha sina egna kommunikativa utmaningar

Kommunikationen ska bidra till att: Göra programmet känt, locka fler intressenter och deltagare i forskningsprojekt och aktiviteter Skapa en programkänsla och ge alla deltagare det stöd de behöver för att bli framgångsrika Sprida resultat från programmet så att det kommer till nytta och bidrar till digitaliseringen av samhällsbyggandet

Var kommunicerar vi? Smart och digitalt så klart... – ett nav för kommunikationen Nyhetsbrev Andras kanaler ”Nya” kanaler och verktyg? Seminarier och möten –Workshop – ta fram strategiska projekt –Informationsmöten i samband med utlysningar –Resultatspridnings- seminarier –Programkonferenser för hela programmet –Tematiska möten –Andras seminarier och möten

Vad händer nu? Två parallella processer... Grafisk profil och logotyp Nyhetsbrev Dagens kick-off.... Börja kommunicera här och nu Kanaler Målgrupper Budskap Aktiviteter Mål Utvärdering... Ta fram kommunikations- strategi och aktivitetsplan PlaneraGenomföraUtvärderaFörbättra

Prenumerera på Smart Built Environments nyhetsbrev Anmäl dig och dina kollegor på