Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Våra kvalitetstränare

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Våra kvalitetstränare"— Presentationens avskrift:

1 Våra kvalitetstränare
Erika Olsson, Främjande och Kommunikation Jenny Liljestrand, Främjande och Kommunikation Christoffer Pettersson, Registry Services Roger Murray, Registry Serivces Niklas Kurvinen, Registry Services Alexandra Adelöf, Nya affärer Ulrika Ahlgren, Nya affärer Marie Ekh, Ekonomi Anette Hall, Administration Jan Säll, Administration Charlotta Flodin, Administration Danny Aerts, Vd

2 Kvalitetstränarnas uppdrag
Genomföra utbildning på resp. avdelning som leder till att alla vet att vi har ett kvalitetsprogram, en kvalitetspolicy och ett förbättringshjul. Hjälpa till så att avdelningen har ett strukturerat förbättringsarbete Hjälpa till att visa för varandra hur vi jobbar med förbättringar SMARTA mål: (Specifika, Mätbara, Accepterade, Realistiska, Tidsbestämda, Avstämda) Dokumentation och visualisering av förbättringar: per avdelning Rapportering av förbättringar: tertialrapporteringen mm

3 Utmärkelsen Svensk Kvalitet (USK)
Utmärkelsen Svensk Kvalitet tilldelas organisationer som påvisat betydande resultat av sitt framgångsrika kvalitetsarbete. Utmärkelsen baseras på en gedigen utvärdering av de organisationer som deltar. Verksamheterna blir belysta ur ett helhetsperspektiv där styrkor och förbättringsmöjligheter identifieras i detalj utifrån SIQ Management-modell vilken utgör en grund för hur organisationer når framgång med sin verksamhet. Vad har SIQ:s Managementmodell betytt för oss?

4 SIQ:s motivering USK 2018 till oss!
Internetstiftelsen uppvisar en tydlig förståelse för vilka resultat som krävs för att förverkliga mål, visioner och för att möta kundernas behov. Ledare och medarbetare i hela organisationen har ett starkt kundfokus och arbetar aktivt för att skapa värde i samverkan med kunder och intressenter. Företaget ligger i framkant även i internationella jämförelser. Medarbetarnas delaktighet och engagemang genomsyrar hela organisationen, likaså deras stolthet för Internetstiftelsen och sitt arbete. Ett systematiskt och integrerat arbetssätt finns för att utifrån strategisk plan och övergripande mål ta till vara och utveckla medarbetarnas kompetens. Tjänsteleveransen kan stärkas genom att kopplas samman med ett processledningsperspektiv. Organisationen har en kultur som stimulerar och uppmuntrar kreativitet och innovation i det dagliga arbetet. Medarbetare i hela organisationen lever organisationens värderingar. Öppenhet och transparens är tydliga ledord för Internetstiftelsen som därmed är väl förtjänt av Utmärkelsen Svensk Kvalitet.

5 Vilken nytta har vi haft av SIQ:s managementmodell?

6 Verksamhetsbeskrivning USK 2018

7 Innovation

8 Vad är hållbarhet? Tillgodose dagens behov utan att äventyra kommande generationers möjligheter att tillgodose sina behov

9 Hållbarhetsaspekter

10 Hållbarhetsstrategi Hållbarhetsstrategi = fokuspyramid

11 Vår uppförandekod

12 Hållbarhetsrapportering
Visar hur vi bidrar till positiv och hållbar samhällsutveckling Regelbundet, konsekvent och transparent Enligt GRI Standards

13

14

15 Hållbarhetsgruppen + Anna och Mattias
Therese Ernbrandt, Främjande och Kommunikation Erika Olsson, Främjande och Kommunikation Joakim Hagsköld, Registry Services Filippa Murath, Administration Anette Hall, Administration Anna Söderman, Administration Mattias Freij, Administration Charlotta Flodin, Administration + Anna och Mattias

16 Hållbarhetsgruppens uppdrag
Internetstiftelsens miljöinitiativ ingår i det bredare hållbarhetsarbetet. Hållbarhetsgruppen är en del av stiftelsens hållbarhetsarbete och består av medarbetare från olika avdelningar. Gruppen träffas regelbundet och arbetar med hållbarhetsfrågor som rör Internetstiftelsens verksamhet, som stöd till de chefer som ansvarar för de olika hållbarhetsmålen.

17 Våra hållbarhetsmål Beslutade av ledningsgruppen Bilaga till affärsplan 2018, integrerade i affärsplan 2019 per avdelning Följs upp i hållbarhetsredovisning och per tertial i tertialrapport

18 Hållbarhetsmål

19 Hållbarhetsmål

20 Globala hållbarhetsmålen

21 Miljöpolicy

22 Mångfalds- och öppenhetspolicy
Våra ståndpunkter: Mångfald Ingen diskriminering Jämställdhet

23 Tack! Charlotta Flodin, Verksamhetsutvecklare linkedin.com/in/charlottaflodin

24 Vi är Internetstiftelsen


Ladda ner ppt "Våra kvalitetstränare"

Liknande presentationer


Google-annonser