Graffitifrämjandet Verksamhetsplan 2016. Verksamhetsidé Graffitifrämjandet verkar för att: Höja graffitins status som konstnärligt uttryck samt för att.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Informationssystem om arbetsmiljö För en säkrare och effektivare arbetsplats.
Advertisements

Preliminär Verksamhetsplan 2016 Fysioterapeuterna Västerbotten.
SOCIAL MILJÖ I FÖRSKOLAN! En utmaning?!. SOCIAL MILJÖ 8. Delaktighet- Att känna o uppleva sig delaktig hela dagen! 9. Jämställdhet- Rätten att ha inflytande.
LRKÖ FÖR VEM, NÄR OCH HUR?. LRK/Ö Strategi Hur skall vi nå målen! Uppdrag För vem, när och hur Värdegrund Så här skall vi förhålla oss till hundar, medlemmar,
Opinionsbildning och påverkan i stort och smått. Varför beslutsfattarna ska lyssna på Företagarna?
Jämställdhetsenkät – sammanställning Under 2014 spred vi en enkät till alla som definierar sig som kvinnor och som bor på landsbygden.
Finansiärer Länsstyrelsen i Södermanland Landstinget Sörmland Kulturrådet Landstinget Stockholm Östsam Integration inom kultursektorn under 11 år. Projektägare.
KULTURRÅDET Myndighet under Kulturdepartementet Ca 70 anställda Styrelse Referens- och arbetsgrupper samt sakkunniga.
Maj Elevenkät Utvärderingar Utvecklings- samtal/IUP F-klass – lära känna-samtal Mars. Kollegial feed-back Analys av medarbetarenkäten Nationella Prov åk.
Gissa rebus. Ideella föreningar NÄTVERK Vissa ekonomiska föreningar Övriga aktiebolag Övriga stiftelser och fonder Bostadsrättsföreningar och kooperativ.
FSM – nuläge & framtid Presentation av Staffan Gullander & Inger Wijnbladh
COMING TOGETHER TO LEAD THE WAY En nationell forsknings- och innovationsagenda för additiv tillverkning och 3D-printing.
Politiskt ledarskap och social media - ett demokratiskt verktyg?
Sveriges största företagarorganisation
Taltidning till fler 16 mars 2017 Götabiblioteken.
Presentation av Sundby Fritidsbys hemsida www
Digitalisering, flera begrepp i samma term
Barn och unga Skapa förutsättningar för en gynnsam hälsoutveckling
En plattform för samhällsekonomisk analys
XX kommun Kommunikationsplan.
Leda och utveckla en förening
Välkomna till denna presentation av projektet Idrott för alla.
Påverkansanalys Version 2 mars 2017
VÄGEN TILL MÅLGÅNG"   MålGång är en programförklaring som ska verka som stöd för våra aktiva, ledare och föräldrar och hela GSK/MIFs gemensamma fotbollsverksamhet.
Kompetensförsörjningsgruppen presenterar
Kommer ni ihåg våra STORA frågor?
Har konsumenterna något val? Emelie Hansson, Naturskyddsföreningen
U01 Introduktion till MiRiaM för SPF Seniorerna
Presentation av förslag
IFK MARIEFRED VERKSAMHETSIDÉ VERKSAMHETSOMRÅDEN VÄRDEGRUND VISION MÅL
Kommunikationsplan Bilaga 11 till överenskommelsen mellan Hudiksvalls kommun och Arbetsförmedlingen gällande samverkan för att minska arbetslösheten.
Preliminär Verksamhetsplan 2018
Johanna Sandahl Delegationens arbete, regeringens planer och
Anställning av personer med funktionsnedsättning inom Gävle kommun.
Lions Pass the Plate #lionspasstheplate
April 2016.
Röntgensjuksköterskedagen 8 november
GRÖN INFRASTUKTUR – nu och framåt
IGÅR VAR DET - Internationella dagen till minne av slaveriets offer
Biomedicinska analytikerdagen 15 april
UF Ett år som företagare Företagsamhet och arbetslivsfärdigheter i praktik Timme 4. och 5. – Affärsidé, personal och rådgivare.
Brukarmedverkan/Brukarinflytande
Presentation av förslag
Kommunikationsstrategi för staden Så berättar vi om stadens arbete
SAMVERKAN FÖR EN POSITIV UTVECKLING I STOCKHOLM
Sjuksköterskedagen 12 maj
Övning Tid: Ca 40 minuter Reklamkurragömma.
VARFÖR EN UTVECKLINGSSTRATEGI?
Möten och konferenser skyddad natur 2017
Schyst offentlig upphandling
DISI-projekt Tre års mångfaldsarbete på IVF
Bibliotekens grundläggande ändamål, 2 § BL
Demokrati, politik och val.
Vi är facket för alla på din arbetsplats – oavsett yrke eller utbildning.
Funktionsrätt Sörmland
Digital delaktighet En fråga om demokrati
Utvärdering Leader Bygd o stad i balans
Hållbar utveckling måste vara
Kommunikationsplan 2019 för lokalt ledd utveckling i fyra fonder
Systematiskt förbättringsverktyg för samverkan
Kulturskolornas strategidokument
Sammanfattning av diskussion med komvuxanordnare i Nacka
Stärkta bibliotek: stöd till utveckling av folkbibliotek
Biomedicinska analytikerdagen 15 april
Barnmorskedagen 5 maj.
Sjuksköterskedagen 12 maj
Valbo HC på ungdomarnas villkor Hockeybibel Ledarträff 19/11
Riksföreningen för anestesi och intensivvård
Samordningswebbinarier om Skapande skola
Målgruppsanalys - mall och instruktioner
Presentationens avskrift:

Graffitifrämjandet Verksamhetsplan 2016

Verksamhetsidé Graffitifrämjandet verkar för att: Höja graffitins status som konstnärligt uttryck samt för att sprida kunskap om graffiti, gatukonst och närliggande uttryck.

Vision Graffitifrämjandet ska: Verka som möjliggörare och resurs i arbetet med att tillgängliggöra öppna väggar. Arbeta för yttrandefrihet för konstformen. Fungera som kunskapsbank och informationsbärare. Bredda och föryngra folkrörelsen genom att värva nya medlemmar.

Värdering ”Yttrandefriheten enligt denna grundlag har till ändamål att säkra ett fritt meningsutbyte, en fri och allsidig upplysning och ett fritt konstnärligt skapande. I den får inga andra begränsningar göras än de som följer av denna grundlag.”

Huvudbudskap Graffitifrämjandet tror på den grundlagsskyddade yttrandefriheten som har till ändamål att säkra ett fritt meningsutbyte, en fri och allsidig upplysning och ett fritt konstnärligt skapande.

Övriga budskap GF är för att det ska finnas öppna väggar som det är tillåtet att måla graffiti på. Graffiti är en deltagarkultur där en vägg inte bara fungerar som underlag för ett konstverk utan skapar också mötesplatser och debatt. Öppna väggar är ytor där alla medborgare äger rätten att skriva, rita och måla vad man vill inom ramen för yttrandefriheten. Det fria samtalet är grunden i ett demokratiskt samhälle. Konsten har en uppgift att inbjuda till debatt. GF öppnar för fri debatt baserad på praktisk och teoretisk kunskap och för att motverka fördomar.

Kommunikationsmål Att driva debatten vidare och fortsätta sätta agendan för den Att få ansvariga kulturpolitiker att delta i debatten Att avdramatisera och avdemonisera graffitin som konstform, gifta den med positiva associationer Visa på både de sociala och ekonomiska vinsterna med att inkludera graffiti i samhället istället för att exkludera utövarna och skapa utanförskap = delaktighet Synliggöra Graffitifrämjandet som en del av folkrörelsen Lyfta fram konstformen graffiti genom att lyfta fram konstnärerna

Målgrupp 2016 Medlemmar Blivande Medlemmar Graffitimålare, streetartartister, gatukonstnärer, medborgare som vill måla etc. Politiker Tjänstemän inom kommun

Sekundär målgrupp 2016 Konstintresserade Samhällsintresserade Yttrandefrihets- & integritetsintresserade online Journalister (nöje/kultur/konst/lokalbevakning) Opinionsbildare, bloggare, debattörer

MålområdeMålMål 2016Mål 2017Mål 2018 Politisk påverkan Möten politiker Möten tjänstemän Seminarier Kommunikation Pressmeddelanden Uppdateringar sociala medier Artiklar Medlemmar Nya medlemmar Kortsiktiga och långsiktiga mätbara mål (ej redigerad)

Delmål Undersöka intresset för att bilda ett Riksförbund. 2.Öka medlemsantalet. 3.Skapa en kunskapsbank på hemsidan. 4.Fortsätta utveckla Graffitiförmedlingen. 5.Sprida foldern & öka kunskapen kring Graffiti. 6.Söka verksamhetsbidrag och projektbidrag.

Aktivitetsplan Delmål 1 - Undersöka intresset för att bilda ett Riksförbund AktivitetsnamnBeskrivningTidsperiodResurs Kompetens & ansvarig WorkshopMed representanter från flera GF- föreningar Studiefrämjand et GF Stockholm Förbereda praktiskt Hur vi ska registrera medlemmar Org.nr Plusgiro etc 1 Ledamot Interimstyrelse Årsmöte Ta fram namnförslag på interimstyrelse VT 2017GF Stockholm

Aktivitetsplan Delmål 2 - Öka medlemsantalet AktivitetsnamnBeskrivningTidsperiodResurs Kompetens & ansvarig Event för medlemmar Göra en öppen vägg-festival med GF som avsändare Samarbete med Forza Femme Marknadsföring Medlems- förmåner

Aktivitetsplan Delmål 3 - Skapa en kunskapsbank AktivitetsnamnBeskrivningTidsperiodResurs Kompetens & ansvarig 1:a stadiet Hitta ett tillvägagångssät t att samla in forskning SommarEv. PraktikantTobias 2:a stadiet Organisera insamlat material, samt göra en databas på hemsidan SommarEv. Praktikant 3:e stadiet Publicera på hemsidan SommarEv. Praktikant

AktivitetsnamnBeskrivningTidsperiodResurs Kompetens & ansvarig Kommunicera förmedlingen Marknadsföra mot kommuner och landsting + andra uppdragsgivare Hösten Söka projektmedel? Presentations- sidor målarna Utveckla webbsidan och presentation av målaren Sommaren 2016 Gallery applikation Felicia Ekonomi Se över fakturering och möjlighet att ta betalt. Söka bidrag Hösten Aktivitetsplan Delmål 4 - Fortsätta utveckla Graffitiförmedlingen.

Aktivitetsplan Delmål 5 – Sprida foldern & öka kunskapen kring Graffiti. AktivitetsnamnBeskrivningTidsperiodResurs Kompetens & ansvarig

Aktivitetsplan Delmål 6 – Bättre ekonomi AktivitetsnamnBeskrivningTidsperiodResurs Kompetens & ansvarig Söka bidrag Kulturrådet Stockholm Stad Allmänna arvsfonden Samarbeta Studiefrämjandet Konstfrämjandet Nya aktörer Ökat samarbete inom GF Jobba med sponsorer Hitta sponsorer som medfinasierar.

Att driva debatten vidare och fortsätta sätta agendan för den Att få ansvariga kulturpolitiker att delta i debatten Att avdramatisera och avdemonisera graffitin som konstform, gifta den med positiva associationer Visa på både de sociala och ekonomiska vinsterna med att inkludera graffiti i samhället istället för att exkludera utövarna och skapa utanförskap = delaktighet Synliggöra Graffitifrämjandet som en del av folkrörelsen Lyfta fram konstformen graffiti genom att lyfta fram konstnärerna Kommunikationsmål