Förskoleenkät Föräldrar 2012 Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 Enhet:Hattmakarns förskola.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Fritidshem Elever 2013 Fritidshem - Elever 2013 Enhet:
Advertisements

PTS Bredbandskartläggning
Kap 1 - Algebra och linjära modeller
Innehåll, huvudpresentation 4. Rangordning av ordningsstörningar (fråga 1) 5. Problem med nedskräpning (fråga 1a) 6. Problem med skadegörelse (fråga 1b)
1 Medarbetarenkät 2011 • 573 svar. 2 Kön 3 Jag är knuten till en klass, undervisningsgrupp eller barngrupp.
PROJEKT TRAPPSTEGET Bilaga 1 PROJEKT TRAPPSTEGET
Det allmänna ekonomiska läget
Konstföreningen Dragning På sista sidan finns konstnärerna för respektive tavla.
BENÄMNA lätta ord SPRÅKTRÄNING VID AFASIKg VIII
Tillämpning av bolagsstyrningskoden vid årsstämmor 2005 och 2006.
Hela Sverige ska leva Totalrapport. Regeringens bidrag har medverkat till kunskapsförmedling?
Projektföljeforskning
Redovisning av drogvaneundersökning åk 7-9 Strömsunds kommun 2010
Eddie Arnold - Make The World Go Away Images colorées de par le monde Déroulement automatique ou manuel à votre choix 1 för dig.
1 Hårddiskar och Disketter Boot sektorn på en diskett eller startsektorn på en partition (se s. 770)
UNIONEN - tillgänglighet under semestern 2014
Skånedatabasen & Region Skånes tillgänglighetsmodell
Karolinska Institutet, studentundersökning Studentundersökning på Karolinska Institutet HT 2013.
1 Medarbetarenkät svar. 2 Kön 3 Jag är knuten till en klass, undervisningsgrupp eller barngrupp.
NyföretagarCentrums resultat 2013 NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT 2013.
Punktprevalensmätning av trycksår 2011, v.40 Resultat från landstingen
Barn och Utbildning Föräldraenkät 2011 Totalt resultat förskola Svarsfrekvens hela enkäten (förskola och skola) 39 %
V E R S I O N N R 2. 0 T A V E L I D É E R I M I L J Ö.
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Blad 1 Läsarundersökning Maskinentreprenören 2007.
| Trycksår Kommun/Områdes-skillnader (inklusive könsdimensionen) Dennis Nordvall Statistiker/Datamanager,
Fastighetsbyrån Konjunkturundersökning Oktober 2012.
Prognossiffror för samhällsekonomin 2014 Inrättning BNP,Inflation, Arbets-Förändr förändr. löshets- i förtj.nivå % % grad, %index, % september 0,01,18,61,4FM.
Sammanställning genomförd av: Susanne Malmquist, Codeq AB.
Enkätresultat för Fritidshem Föräldrar 2014 Skola - Hällby skola.
Enkätresultat för Grundskolan Elever 2014 Skola:Hällby skola.
Avgiftsstudie Nils Holgersson år 2007 Bild 1 Baserat på rapportversion
KASAM-13, medelvärden, årskurs 9, 1999
Sveriges utrikeshandel (Andelar i procent) ImportExport EU (25) EFTA NAFTA Central- och Östeuropa Asien - Japan - Kina Övriga 59,9.
Finländarnas uppfattningar om äldrevården Kirsi Markkanen Utvecklingschef Tehy rf.
1 Vänsterskolan Debattartiklar. 2 Aktuell krok 3 Aktuella krokar 1. Direkt krok.
(2) Avvikelse från std. kostnad (5) Andel inv 65+ med insats (4) Andel 80+ i befolkningen (1) Kronor/ invånare (65+) (3) Kronor/ brukare (6) Ytterfall.
Fakta om undersökningen
Kostnader för läkemedelsförmån Utveckling t.o.m. september 2014 Materialet: avser kostnader inklusive moms är ej åldersstandardiserat Lennart Tingvall:
Hittarps IK Kartläggningspresentation år 3.
Från Gotland på kvällen (tågtider enligt 2007) 18:28 19:03 19:41 19:32 20:32 20:53 21:19 18:30 20:32 19:06 19:54 19:58 20:22 19:01 21:40 20:44 23:37 20:11.
Arbetspensionssystemet i bilder Bildserie med centrala uppgifter om arbetspensionssystemet och dess funktion
ÖVERSLAGSRÄKNING.
TÄNK PÅ ETT HELTAL MELLAN 1-50
Grundskola Elever 2013 Grundskoleenkät - Elever ( per klass)
Greppa Näringen Medlemsundersökning, kvartal 1. 1.
/hp Beräkning av kommunernas och samkommunernas utgifter år 2013 Övriga utgifter 0,81 md € Investeringar 4,70 md € Övr. verksamhetskostn. 0,79.
Helhet Händelse Agerande Kunskap om vardagsverksamheten Förståelse av vardagsverksamheten.
Kouzlo starých časů… Letadla Pár foteček pro vzpomínku na dávné doby, tak hezké snění… M.K. 1 I Norrköping får man inte.
Student Ekonomi Erik Nygårds Hang-Jin Lee Vina Balaghi Projektarbete 2 732G22 Grunder i statistisk metodik Ht-08.
Enkätresultat för Fritidshem Elever 2014 Skola:Fritidselever, Gillberga skola.
Grundskola Föräldrar 2013 Grundskoleenkät - Föräldrar Enhet:Gillberga skola.
Varumärket Luleå kommun
Resultat sammanhållen vård och omsorg om de mest sjuka äldre i Örebro län Västra länsdelen mätperiod 2014.
2 Agenda 1. Börja arbeta med Excel Hantera arbetsböcker 3. Formler 4. Formatera 5. Diagram 6. Skriva ut 7. Referenser mellan kalkylblad 8. Arbeta.
Arbetspensionssystemet i bilder Bildserie med centrala uppgifter om arbetspensionssystemet och dess funktion
Förskoleenkät Barn 2012 Förskoleenkät – Barn Enhet:
Enkätresultat för Grundskolan Föräldrar 2014 Skola - Gillberga skola.
Regional handlingsplan ”Det goda livet för sjuka äldre” RESULTAT i VG+Skaraborg.
UNIONEN – ALLMÄNHETEN OM EGET FÖRETAGANDE MINDRE MÄTNING I SYFTE ATT TITTA PÅ INTRESSET FÖR MENTORSKAP VID START AV FÖRETAG Kund: Unionen Kontakt: Åsa.
Smittspårarutbildning
Kartminne En serie bilder som ger övning av ”rutinen” Tänk på: –Vart är jag på väg? –Varifrån är kontrollen lättast att ta? –Vilken är sista säkra? –Förenkla.
Räkna till en miljard 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13,14,15,16,17,18,19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, En miljard är ett.
Förskoleenkät Föräldrar 2012 Tilläggsfrågor Förskoleenkät – Föräldrar – 2012 – Tilläggsfrågor Enhet:Djurgården 1.
Bild 1 Prognos för länets arbetsmarknad Stefan Tjb.
Grundskola Elever 2013 Grundskoleenkät - Elever Enhet: Gillberga skola.
Sammanhållen vård och omsorg om de mest sjuka äldre i Örebro län Mätperiod – Margit Gehrke Flyckt Projektledare
Enkätresultat för Grundskolan
Enkätresultat för Förskolan Föräldrar 2016 Näshulta Fristående Förskola.
Enkätresultat för Gymnasieskolan
Presentationens avskrift:

Förskoleenkät Föräldrar 2012 Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola

Innehållsförteckning: Sida 3Information om undersökningen Del 1 -3 visar resultatet för hela förskolan. Sida 4 Del 1. Frågeområdens totalresultat Sida 8Del 2. Frågor i frågeområden i jämförelse med kommunen som helhet Sida 20Del 3. Frågor i frågeområden per kön Del 4 visar också resultaten för avdelningarna på förskolan. Sida 32Del 4. Enskilda frågor per avdelning på enheten Förskoleenkät – Föräldrar

Information om undersökningen: Barn- och utbildningsförvaltningen genomför årligen en enkät till föräldrar/vårdnadshavare, som har sina barn placerade i förskolor i Eskilstuna kommun. Enkäten syftar till att följa upp de mål som fastställts i den årliga verksamhetsplanen för barn- och utbildningsnämnden samt säkerställa kvalitetsförbättringar i samtliga våra verksamheter. Enkäten består av olika frågeområden med ett antal frågor inom varje område. Förskoleenkät – Föräldrar

Del 1 Förskolan som helhet Frågeområdens totalresultat Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola

Hur läser jag diagrammet? 1.Diagrammet visar resultaten för enheten för de frågeområden som ingick i enkäten. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Skalan i diagrammet anpassar sig efter resultatet. Se alltså upp för var skalan i diagrammet börjar och slutar. Förskoleenkät – Föräldrar Frågeområden Enhet:Hattmakarns förskola

Hur läser jag diagrammet? 1.Blå stapeln är resultatet för enheten. Röda stapeln är alla kommunens förskolor som helhet. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Skalan i diagrammet anpassar sig efter resultatet. Se alltså upp för var skalan i diagrammet börjar och slutar. 5.Leta efter skillnader större än 0,20, vilket visar att enheten bedöms som bättre eller sämre än kommunens genomsnitt. Skillnader mindre än 0,20 kan endast tas som en indikation. Förskoleenkät – Föräldrar Frågeområden jämfört med alla kommunens förskolor som helhet Enhet:Hattmakarns förskola

Hur läser jag diagrammet? 1.Diagrammet visar resultatet för enheten fördelat på kön. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Skalan i diagrammet anpassar sig efter resultatet. Se alltså upp för var skalan i diagrammet börjar och slutar. 5.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar Frågeområden per kön Enhet:Hattmakarns förskola

Del 2 Förskolan som helhet Frågor i frågeområden i jämförelse med kommunen som helhet Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola

01. HELHET Hur läser jag diagrammet? 1.Blå stapeln är resultatet för enheten. Röda stapeln är alla kommunens förskolor som helhet. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20, vilket visar att enheten bedöms som bättre eller sämre än kommunens genomsnitt. Skillnader mindre än 0,20 kan endast tas som en indikation. Enhet:Hattmakarns förskola Förskoleenkät – Föräldrar

02. TRIVSEL Hur läser jag diagrammet? 1.Blå stapeln är resultatet för enheten. Röda stapeln är alla kommunens förskolor som helhet. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Skalan i diagrammet anpassar sig efter resultatet. Se alltså upp för var skalan i diagrammet börjar och slutar. 5.Leta efter skillnader större än 0,20, vilket visar att enheten bedöms som bättre eller sämre än kommunens genomsnitt. Skillnader mindre än 0,20 kan endast tas som en indikation. Enhet:Hattmakarns förskola Förskoleenkät – Föräldrar

03. TRYGGHET Hur läser jag diagrammet? 1.Blå stapeln är resultatet för enheten. Röda stapeln är alla kommunens förskolor som helhet. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Skalan i diagrammet anpassar sig efter resultatet. Se alltså upp för var skalan i diagrammet börjar och slutar. 5.Leta efter skillnader större än 0,20, vilket visar att enheten bedöms som bättre eller sämre än kommunens genomsnitt. Skillnader mindre än 0,20 kan endast tas som en indikation. Enhet:Hattmakarns förskola Förskoleenkät – Föräldrar

04. BEMÖTANDE Hur läser jag diagrammet? 1.Blå stapeln är resultatet för enheten. Röda stapeln är alla kommunens förskolor som helhet. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Skalan i diagrammet anpassar sig efter resultatet. Se alltså upp för var skalan i diagrammet börjar och slutar. 5.Leta efter skillnader större än 0,20, vilket visar att enheten bedöms som bättre eller sämre än kommunens genomsnitt. Skillnader mindre än 0,20 kan endast tas som en indikation. Enhet:Hattmakarns förskola Förskoleenkät – Föräldrar

05. DELAKTIGHET Hur läser jag diagrammet? 1.Blå stapeln är resultatet för enheten. Röda stapeln är alla kommunens förskolor som helhet. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Skalan i diagrammet anpassar sig efter resultatet. Se alltså upp för var skalan i diagrammet börjar och slutar. 5.Leta efter skillnader större än 0,20, vilket visar att enheten bedöms som bättre eller sämre än kommunens genomsnitt. Skillnader mindre än 0,20 kan endast tas som en indikation. Enhet:Hattmakarns förskola Förskoleenkät – Föräldrar

06. LEK OCH LÄRANDE Hur läser jag diagrammet? 1.Blå stapeln är resultatet för enheten. Röda stapeln är alla kommunens förskolor som helhet. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Skalan i diagrammet anpassar sig efter resultatet. Se alltså upp för var skalan i diagrammet börjar och slutar. 5.Leta efter skillnader större än 0,20, vilket visar att enheten bedöms som bättre eller sämre än kommunens genomsnitt. Skillnader mindre än 0,20 kan endast tas som en indikation. Enhet:Hattmakarns förskola Förskoleenkät – Föräldrar

07. VERKSAMHET Hur läser jag diagrammet? 1.Blå stapeln är resultatet för enheten. Röda stapeln är alla kommunens förskolor som helhet. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Skalan i diagrammet anpassar sig efter resultatet. Se alltså upp för var skalan i diagrammet börjar och slutar. 5.Leta efter skillnader större än 0,20, vilket visar att enheten bedöms som bättre eller sämre än kommunens genomsnitt. Skillnader mindre än 0,20 kan endast tas som en indikation. Enhet:Hattmakarns förskola Förskoleenkät – Föräldrar

08. PERSONAL Hur läser jag diagrammet? 1.Blå stapeln är resultatet för enheten. Röda stapeln är alla kommunens förskolor som helhet. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Skalan i diagrammet anpassar sig efter resultatet. Se alltså upp för var skalan i diagrammet börjar och slutar. 5.Leta efter skillnader större än 0,20, vilket visar att enheten bedöms som bättre eller sämre än kommunens genomsnitt. Skillnader mindre än 0,20 kan endast tas som en indikation. Enhet:Hattmakarns förskola Förskoleenkät – Föräldrar

09. BARNGRUPPEN Hur läser jag diagrammet? 1.Blå stapeln är resultatet för enheten. Röda stapeln är alla kommunens förskolor som helhet. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Skalan i diagrammet anpassar sig efter resultatet. Se alltså upp för var skalan i diagrammet börjar och slutar. 5.Leta efter skillnader större än 0,20, vilket visar att enheten bedöms som bättre eller sämre än kommunens genomsnitt. Skillnader mindre än 0,20 kan endast tas som en indikation. Enhet:Hattmakarns förskola Förskoleenkät – Föräldrar

10. MÅLTIDER Hur läser jag diagrammet? 1.Blå stapeln är resultatet för enheten. Röda stapeln är alla kommunens förskolor som helhet. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Skalan i diagrammet anpassar sig efter resultatet. Se alltså upp för var skalan i diagrammet börjar och slutar. 5.Leta efter skillnader större än 0,20, vilket visar att enheten bedöms som bättre eller sämre än kommunens genomsnitt. Skillnader mindre än 0,20 kan endast tas som en indikation. Enhet:Hattmakarns förskola Förskoleenkät – Föräldrar

11. MILJÖ Hur läser jag diagrammet? 1.Blå stapeln är resultatet för enheten. Röda stapeln är alla kommunens förskolor som helhet. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Skalan i diagrammet anpassar sig efter resultatet. Se alltså upp för var skalan i diagrammet börjar och slutar. 5.Leta efter skillnader större än 0,20, vilket visar att enheten bedöms som bättre eller sämre än kommunens genomsnitt. Skillnader mindre än 0,20 kan endast tas som en indikation. Enhet:Hattmakarns förskola Förskoleenkät – Föräldrar

Del 3 Förskolan som helhet Frågor i frågeområden per kön Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola

01. HELHET Hur läser jag diagrammet? 1.Diagrammet visar resultatet för enheten fördelat på kön. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Skalan i diagrammet anpassar sig efter resultatet. Se alltså upp för var skalan i diagrammet börjar och slutar. 5.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola

02. TRIVSEL Hur läser jag diagrammet? 1.Diagrammet visar resultatet för enheten fördelat på kön. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Skalan i diagrammet anpassar sig efter resultatet. Se alltså upp för var skalan i diagrammet börjar och slutar. 5.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola

03. TRYGGHET Hur läser jag diagrammet? 1.Diagrammet visar resultatet för enheten fördelat på kön. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Skalan i diagrammet anpassar sig efter resultatet. Se alltså upp för var skalan i diagrammet börjar och slutar. 5.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola

04. BEMÖTANDE Hur läser jag diagrammet? 1.Diagrammet visar resultatet för enheten fördelat på kön. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Skalan i diagrammet anpassar sig efter resultatet. Se alltså upp för var skalan i diagrammet börjar och slutar. 5.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola

05. DELAKTIGHET Hur läser jag diagrammet? 1.Diagrammet visar resultatet för enheten fördelat på kön. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Skalan i diagrammet anpassar sig efter resultatet. Se alltså upp för var skalan i diagrammet börjar och slutar. 5.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola

06. LEK OCH LÄRANDE Hur läser jag diagrammet? 1.Diagrammet visar resultatet för enheten fördelat på kön. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Skalan i diagrammet anpassar sig efter resultatet. Se alltså upp för var skalan i diagrammet börjar och slutar. 5.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola

07. VERKSAMHET Hur läser jag diagrammet? 1.Diagrammet visar resultatet för enheten fördelat på kön. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Skalan i diagrammet anpassar sig efter resultatet. Se alltså upp för var skalan i diagrammet börjar och slutar. 5.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola

08. PERSONAL Hur läser jag diagrammet? 1.Diagrammet visar resultatet för enheten fördelat på kön. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Skalan i diagrammet anpassar sig efter resultatet. Se alltså upp för var skalan i diagrammet börjar och slutar. 5.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola

09. BARNGRUPPEN Hur läser jag diagrammet? 1.Diagrammet visar resultatet för enheten fördelat på kön. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Skalan i diagrammet anpassar sig efter resultatet. Se alltså upp för var skalan i diagrammet börjar och slutar. 5.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola

10. MÅLTIDER Hur läser jag diagrammet? 1.Diagrammet visar resultatet för enheten fördelat på kön. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Skalan i diagrammet anpassar sig efter resultatet. Se alltså upp för var skalan i diagrammet börjar och slutar. 5.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola

11. MILJÖ Hur läser jag diagrammet? 1.Diagrammet visar resultatet för enheten fördelat på kön. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Skalan i diagrammet anpassar sig efter resultatet. Se alltså upp för var skalan i diagrammet börjar och slutar. 5.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola

Del 4 Avdelningar Enskilda frågor per avdelning på enheten Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola

Trivs i förskolan Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola

Trivs med kamrater Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola

Trivs med personal Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola

Trygg med kamrater Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola

Trygg med personal Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola

Trygg i lokalerna Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola

Trygg på förskolans gård Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola

Förtroende för personal Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola

Mottagande vid ankomst Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola

Personalens bemötande av barnet Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola

Personalens bemötande av föräldrar Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola

Personal beaktar föräldrars synpunkter Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola

Barn påverka verksamhet Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola

Barnet lär sig ta ansvar Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola

Information om barnets dag Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola

Påverka verksamheten Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola

Hur föräldrarådet/husrådet fungerar Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola

Information om barnets lärande Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola

Roligt på förskolan Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola

Möjligheter till lek Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola

Stimulerar barnets lärande Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola

Stimulerar barnets språk Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola

Skapa lugn och ro Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola

Anpassa verksamheten till barnets behov Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola

Dagliga rutiner Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola

Fördelning inne-/uteverksamhet Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola

Arbete med värdegrund Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola

Personalen är förebilder Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola

Samarbete på avdelningen Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola

Information om förskolans mål Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola

Sammansättning Ålder Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola

Sammansättning Kön Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola

Gruppens storlek Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola

Maten Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola

Måltider fungerar Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola

Säker miljö Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola

Innemiljö Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola

Utemiljö Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola

Helhet Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola

Förskoleenkät Föräldrar 2012 Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola