Arbetsförmedlingens förtroenderesa

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Ledningsdeklaration Länna/Rialaenheten 2009
Advertisements

Välkommen att höra av dig till Petra Lindström, Arbetet sker i samverkan mellan: Söderhamns kommun, Arbetsförmedlingen.
Regional digital agenda för Östergötland
Göteborg Kvinnofrid Norra Bohuslän - Socialtjänstens arbete mot våld i nära relationer.
Gemensam HR(PA)-funktion i Hälsingland
Pedagogisk verksamhetsidé
Kommunikation som påverkar Göteborg 4 oktober 2012 Välkommen!
Välkommen! Stormöte 28 april 2013 Ortsutveckling FLENS STAD.
Seminarium 26 november 2013 Maria Khorsand, vd SP Sveriges Tekniska Forskningsinsitut och ordförande i rådet.
Arbetsförmedlingens uppdrag för personer med funktionsnedsättning
Skane.se Förnyelse inom varumärkesprojektet 2012.
Ett öppet arbetsliv!- Handisams arbete med arbetsmarknadsinsatser
Vision 2025 Bilder: Hanna Maxstad I Katrineholm är lust den drivande kraften för skapande och utveckling – för liv, lärande och företagsamhet. Lust är.
1 ICT och hållbarhet del 2 Maria Noring Miljöstrategisk analys, fms Centre for Sustainable communications KTH Digital närservice i Vilhelmina november.
- Hur vet vi om vi har lyckats?
AU Digital samverkan LO Process
P4 En modern, tillgänglig och effektiv myndighet med service anpassad till nutidens krav
Effektiv miljötillsyn Ett projekt för Ökat Lärande och Hälsa.
Länets kommuner i samverkan
Regional digital agenda för Östergötland
Balansen Balanserad resultatredovisning med balanserat styrkort.
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH. SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH Presentation Jämte, Estland, Västerbotten, Stockholm.
Ett processinriktat arbetssätt
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH 1 RKG 2 juni 2010.
Välkommen till Ledardagen!
Nationellt ramverk för patientsäkerhetsarbete
BILDA + SENSUS SENSUS + BILDA. Beslut och vision Utgångspunkter för en vision -att möta en omvärld i förändring -tillsammans är vi så mycket mer -utgångspunkter.
Ramverk för patientmedverkan
Trender inom statsförvaltningen
Folkbildning som del av energi- och klimatstrategi.
Vårt uppdrag Inriktning – bidra till ökad samverkan mellan berörda aktörer och till ökade kunskaper om möjligheterna med smarta elnät i samhället – lämna.
VÄLKOMNA till seminarium om Business Health – ett modernt synsätt på hälsa som utgår från affären
Kompetensförsörjning och kompetenssäkring Forum för inköp Anders Kron Johan Lundvall.
Värdegrund, Vision och Verklighet.
Regionalt nätverksmöte 22 september 2011 IPKs nya vision: Internationellt samarbete ger förutsättningar för det bästa lärandet Heléne Säll Matsson/IPK.
Din kompetens – vår möjlighet. Övergripande visionärt mål Målet är att hos landstinget som arbetsgivare höja kunskapen om personer med funktionsnedsättning.
Process: Lönekriterier
Helene Kastemyr, hälsovalschef, LD
Program informationsmöte 4 dec  Genomgång utlysningstext  Ansökningsmallen  Övrig information.
Intern kommunikation och externa påverkansstrategier
SMAK drivs av Migrationsverket i samarbete med
Strategiskt utvecklingsarbete
Strategiska perspektiv på verksamheten
Kommunens Kvalitet i Korthet - utveckling och syfte.
Kartläggning av inköpsprocessen
Utbildningen till kunskapsutvecklare inom Begripsamprojektet En utbildning om hur man kan påverka kognitiv tillgängligheten till produkter, tjänster och.
Barn och ungas rättigheter BRÅ
Kvalitetsgranskning 2010 Christina Lindh & IngBeth Larsson
Systematiskt kvalitetsarbete i vardagen!. Systematiskt kvalitetsarbete 1 juli 2011 förstärktes kravet på ett systematiskt kvalitetsarbete Kvalitetsredovisningen.
Kompetensförsörjning lärare och socialsekreterare ”Verktygslådan” AttraheraRekryteraIntroduceraEngageraVäxla.
Välfärdens processer Introduktion socialsekreterare 9 februari 2016.
Öka tempot i redaktionens digitala utveckling Hyr in en redaktionell coach för förändringsarbetet Som hjälper er att… - Identifiera och konkretisera mål.
Sv Hur ska högskolan lyckas med breddad rekrytering? 16 maj 2016 Aleksandra Sjöstrand.
Välfärdens processer Introduktion socialsekreterare 6 november 2015.
Från miljöledning till styrsystem för hållbar arbetsmiljö Jane P Ståhle 18 augusti 2015.
1 Verksamhetsplan Verksamhetsplanering Verksamhetsidé Värdegrund Vision SWOT-analys Strategier Mål Handlingsplaner Uppföljning Varför finns vi?
Ramverk för patientmedverkan
För enklare verksamhetsutveckling och samverkan mot en smartare välfärd SKL har, tillsammans med GR, tagit fram en digital samverkansplattform där man.
Samordnad utveckling för god och nära vård S2017:01
VÄLKOMNA! Empatisk Ekonomi, framtidens modell för arbetsliv och samhälleliga resurser Du kan väl inte tro att du kan slåss med de stora amerikanska drakarna?
Strategi för Bästa Heby
TRAST-guiden s X NU! Q FAS 2A FAS 2B
Lagen om Samverkan vid utskrivning från sluten hälso- och sjukvård
Competence Academy – Public Sector
Förhållningssätten.
Verktyget Utmärkelsen….
Företagarpanelen – Budgetfrågor 2016 Riket
Förslag: Projekt ”utveckla forum för samråd” sektor utbildning – process, systematik, röd tråd, fokus, lokalt-centralt ”So-undervisning mitt ibland oss”
Att leda och genomföra transformation WS 3 Region 10
Program 09:00 Inledning Mål och syfte
Presentationens avskrift:

Arbetsförmedlingens förtroenderesa Kunddriven tjänste- och verksamhetsutveckling för ett stärkt förtroende

Anseendeindex för svenska myndigheter 2013 Sifo TSN Sifo

Styrgrupp & Projektgrupp Beställare: Clas Olsson Projektägare: Helena Engqvist Thomas Ericsson Karin Leth Anette Ekström Jan-Olof Dahlgren Marie Linell Persson Henrietta Stein Mats Wadman Linda Schön Mattias Buvari Elin Bergqvist Projektsamordnare: Pia Rydqvist Tina Grahn Jörgen Nilsson Markus Christiansson Caroline Enevold Susanna Okeke Camilla Halvarsson Nadia Dala Susanne Linder Brigander Fredrik Ljungberg Anna Malin Blomberg

Strategin som är bärande i arbetet med att stärka förtroendet Lyssna och lär av kunderna – låt kunden identifiera problemet Engagera medarbetarna – ta tillvara erfarenheter och kompetenser för att hitta hållbara lösningar Inspireras av andra – identifiera best practice Genom att involvera både kunder och medarbetare har vi en möjlighet att nå målbilden för vårt förtroendearbete som har sin grund i utvecklingsstrategin UTGÅNGSPUNKT; De insatser med förbättringsförslagen kommer att visa vägen inför implementeringen och de konsekvenser som det kommer innebära gällande ledning&styrning, verksamhet och organisation. Vi skapar en kundorienterad värdegrund som stödjer utvecklingen av vår verksamhet…… Varför och vad samt hur utvecklas strukturerat tillsammans med kunder & medarbetare

Förtroendearbetet ska bidra till att .. Från enbart kontrollmyndighet Lågt förtroende både internt och externt. Kundsäkrade tjänster och metoder. Kundorienterad värdegrund. Modell för kunddriven tjänsteutveckling. Till en servicemyndighet med en kontrollfunktion. Högt förtroende både internt och externt. Så att vi uppfattas som en professionell samarbetspartner för både arbetsgivare och arbetssökande. VAD;Kundernas och medarbetarnas upplevelse är att vi är akassans poliser –

Kunddriven tjänsteutveckling för stärkt förtroende Kundintervjuer för att få en kundsäkrad problembild Kundresor och workshops med medarbetare för att hitta förslag på lösningar Fördjupad analys av de interna och externa kundundersökningarna Tjänstkartor för att jämföra med våra interna processer för att hitta och minimera ”störmoment” som påverkar kundnöjdheten Växthus för att pröva förslagen i kärnverksamheten Tjänster som bidrar till högre kundnöjdhet En modell för kunddriven tjänsteutveckling

Förtroenderesan Kundskap genom servicedesign Kundresa & tjänstekarta för 0-6 månaders arbetssökande Kundresa & tjänstekarta för små och medelstora företag Kundresa & tjänstekarta för långtidsarbetslösa Kunskap genom fördjupad analys Våra interna sökande- och arbetsgivarundersökningar De externa undersökningarna såsom TNS SIFO och SKI DS uppdraget Inskrivningsprocessen och Direktservice Interna Dialogen Chefskonferensen januari 2013 Verksamhetsdagarna Chefskonferens 27-28 mars 2014 Programserie: Vårt uppdrag Inskrivningsprocessen Arbetsgivarservice Generalist/specialist Värdegrunden Värdegrundsarbetet Rekrytering av arbetsgrupp och referensgrupp pågår Förslag till en förnyad värdegrund för vår myndighet under september 2014 Förbättringsarbete genom växthus Rekrytering och uppbyggnad utifrån beslutat koncept för växthus och förändringsledning Vissa förbättringsförslag kan och bör implementeras direkt Förbättringsförslag/ Växthus; Förbättringsförslag / Växthus; Arbetsgivarservicen INNEHÅLL: BP 1-3 förberedelse och insiktsarbete, BP 3 planeras till 1 april. Delprojekt och deluppdrag inom förtroendearbetet.. Januari Februari Mars April Maj Juni Juli Aug Sept. Okt Nov Dec Förändringsarbetet med förbättringsförslagen påbörjas Insiktsarbete från kunder och medarbetare

OBS ej beslutade!

OBS ej beslutade

Utveckling av förbättringsförslag i växthus Utvecklas och anpassas tillsammans med kunder och medarbetare Alla ska kunna se in, påverka och vara delaktiga i utvecklingsarbetet Konsekvensanalys och kvalitetssäkring av tjänster och metoder Kundnyttan följs löpande Modell för kunddriven tjänsteutveckling utifrån arbetsförmedlingen förutsättningar Kundresorna har arbetat fram förbättringsförslag som bättre motsvarar kundernas behov. Vi vill nu vidareutveckla dem i verksamheten tillsammans med kunder och medarbetare. Vi vill att det ska vara en öppen transparant miljö där alla ska kunna följa utvecklingen och att vi ska kunna följa upp kund och medarbetarnyttan. Vi vill att utvecklingsarbete ska ske med en konsekvensanalys så att vi verkligen får hållbara lösningar som ger kundnytta och fungerar i verksamheten. På så sätt kvalitetssäkrar vi processerna, tjänsterna, metoderna så att de kan införas nationellt och att vi vet och förstår förutsättningarna. Modellen för den kunddrivna tjänsteutvecklingen anpassas till arbetsförmedlingens förutsättningar genom första omgången med tre kontor ( litet, medel och större)